سرويس جديد گوگل كروم جستجو بوسیله صوت

  • 1389/10/11
  • ITTeach
  • 2

جستجوی صوتی برای یافتن فایل هایی با پسوند Chrome، باعث می شود بتوانید با صحبت کردن مطالب مورد نیاز خود را جستجو نمایید.

جستجو بوسیله صوت، یکی از قسمت های سرویس  Chrome گوگل است که به شما این امکان را می دهد برای جستجوی مطالب، بجای تایپ آنها، با گفتن نام آنها عمل جستجو را انجام دهید، و این کار فقط محدود به جستجوهای خود گوگل نیز نمی شود. عملکرد این سیستم بسیار شبیه سیسیتم ورودی صوتی است که گوگل در Android تعبیه نموده است. یک علامت میکروفون در برنامه مرورگر شما در نزدیکی نوار جستجوی صفحات HTML5 وب سایت ها ظاهر شده  و برای گفتن کلمات مورد نظر از آن می توان استفاده نمود. برای جستجوی کلمه ” بچه گربه ها”، طراحان سیستم می گویند فقط بر روی میکروفون کلیک کرده و کلمه ” بچه گربه ها” را بگویید. برای جستجودر تصاویرگوگل مرتبط با بچه گربه ها باید جمله ” بچه گربه ها تصاویر گوگل ” را بگویید. برای جستجو در وی کی پدیا باید جمله “وی کی پدیا” را ادامه جملات مورد نظر برای جستجو گفته شود.

سرویس جستجوی صوتی به طور پیش فرض، عمل جستجو را در موتورهای جستجوی زیر انجام می دهد: Google, Wikipedia, YouTube, Bing, Yahoo, DuckDuckGo و Wolfram Alpha. هرچند شما می توانید هر تعداد موتور جستجو که می خواهید به اینها اضافه نمایید.

در حال حاضر این کار در مرحله آزمایشی قرار دارد، و به همین دلیل ممکن است حتی شما در سرویس  Chrome گوگل علامت فعال کردن صدای ورودی را مشاهده نمائید که برای انجام آن باید با اضافه کردن موارد مورد نیاز به سرویس آنرا فعال کنید. دستورالعمل های مورد نیاز در مورد نحوه اضافه کردن علامت در صفحه برنامه های کاربردی فروشگاه وب Chrome موجود می باشد، که می توانید به طور رایگان سرویس جستجوی صوتی را برای Chrome دانلود و استفاده نمایید.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام،
    حسین جان مطالبت فوق العادست. واقعا ممنونم.
    من خودم از دیوونه های تکنولوِژی هستم! ممنون از بابت مطالب عالیت!

  2. حسین جان متاسفانه نمیتونم از ویس سرچ استفاده کنم! کمی راهنماییم میکنی…
    مرورگرم گوگل کروم نسخه 8.0.552.237 هستش. اون گوشه بالا هم آیکونش اومده ولی وقتی روش کلیک می کنم ، یه صفحه کوچیک ، همون زیرش باز میشه که توش خالیه! فکر می کنم جای اون عکس میکرفون یه فضای سفید نشون میده…
    خلاصه نمیتونم باهاش کار کنم. تا حالا به همچین چیزی بر نخوردی؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *