وبسايت Internet Archive Wayback Machine نسخه بتاي جديد با نماي تقويمي ارائه مي‌دهد

  • 1389/11/9
  • ITTeach
  • 4

سايت Internet Archive Wayback Machine براي جستجوي صفحات­وب آرشيوشده از آغاز دوران شكوفايي اينترنت به اين سو از نرم­افزار منبع­باز استفاده مي­كند، و با افزوده شدن يك نسخه بتاي جديد اين كار مثمرتر نيز شده است. اين نسخه بتا شامل صفحات آرشيوشده بيشتر نسبت به گذشته به همراه يك نماي تقويم جديد است كه يافتن نسخه خاصي از يك صفحه كه به دنبال آن مي­گرديد را آسان مي­كند.

كمپاني Internet Archive از سال 2001 سايت Wayback Machine را از كمپاني تحليل وب الكسا گرفت، و نسخه منبع­باز نرم­افزار خود را چند سال پيش نوشت. تا امروز، برخي از وب­پيجهاي آرشيو شده از نسخه اختصاصي به نسخه جديد (Wayback Machin منبع­باز) منتقل نشده­بودند. با آغاز به كار اين نسخه بتا، همه داده­هاي حاصل از Wayback Machine اصلي به سيستم باز مي­گردند.

آنگونه كه بخش سوالات متداول سايت Wayback Machine توضيح مي­دهد، نماي تقويم “فقط براي راحتتر كردن كار است”. جدول­زماني نسخه­هاي قابل­دسترسي وبسايت — بر مباني تعداد دفعاتي كه Wayback صفحات را مرور كرده است، و نه تعداد دفعات آپديت­شدن صفحات – كه در بالاي صفحه موجود است نمايي شبيه افق شهري 8بيتي دارد، و اندازه حبابهاي آبي روي تقويم نشان­دهنده تعداد نسخه­هاي قابل­دسترسي صفحات براي يك روز خاص است.

اگر هنوز مايليد از نسخه قديمي Wayback Machine استفاده كنيد همچنان مي­توانيد آن را به صورت آنلاين در Archive.org مشاهده نماييد.

منبع: downloadsquad

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. درود بر جناب میری مدیر نازنین سایت گویا آی تی،دوست نازنین از مطالب سایت استفاده فراوان می‌کنم و واقعا می‌تونم بگم که برای این سایت تا بحال رقیبی ندیدم،اما مشکلی‌ که مدتیست ذهن مرا مشغول کرده و من در انتظار برطرف شدن آن بودم !این است که در توضیحات لینک‌ها کلمات به هم چسبیده میشوند ماند همین لینک(صفحات­وب_نرمافزار_ منبع­باز_وب­پیجهای_نشده­بودند)و واقعا حیف است که این مطلب با زحمتی که برای ترجمه آن کشیده میشود به این صورت در اختیار کاربران قرار گیرد،امیدوارم که این مشکل با مدیریت شایسته شما برطرف شود.موفقیت روز افزون شما عزیزان آرزوی ماست،با سپاس از دوستان زحمت کش در سایت گویا آی تی (-:

    1. ممنون از لطف شما
      ما هم تمام سعي و تلاشمون رو ميكنيم تا به بهترين نحو خدمات بديم
      چشم دقت بيشتري ميشه

    2. سپاس بیکران بر شما

      ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥ ♥♥♥♥

  2. سایت پرمحتواتون بسیار قابل تحسینه من به شخصه خیلی از مطالبتون لذت می برم و استفاده می کنم
    یه پیشنهاد دارم اونم اینکه علاوه براینکه به این خوبی در زمینه های گرافیک وب 2 سخت افزار و …. عمل می کنید در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب هم به صورت مجزا و تخصصی مطلب قرار بدین!

    با سپاس بی نهایت
    fondly

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *