لوگوهای سونی که هیچ وقت رنگ واقعیت نگرفتند

لوگوهای سونی که هیچ وقت رنگ واقعیت نگرفتند
  • 1394/2/6
  • راضیه نائین
  • 0

سونی کمپانی معروفی است و با محصولاتش در زندگی بسیاری از افراد نقش دارد ، اما آیا تا به حال پیش آمده در کنار استفاده از گجت های سونی به لوگوی این کمپانی بزرگ ژاپنی دقت کنیم و با خود بیندیشیم که پشت سر این لوگوی معروف چه داستانی نهفته است . لوگوی کمپانی سونی مثل خود این شرکت تاریخچه و داستان جالبی دارد :

تا سال ۱۹۵۱ کمپانی ژاپنی سونی یک لوگوی معمولی داشت که فقط دست خوش تغییرات اندکی شده بود اما در سال ۱۹۸۱ به مناسبت سی و پنجمین سال را اندازی سونی این شرکت تصمیم گرفت تا مسابقه ای را برای طراحی لوگوی جدیدش ترتیب دهد و از علاقه مندان سونی و طراحان خواست تا اگر طرحی برای لوگوی این کمپانی دارند برای این شرکت بفرستند و در این مسابقه شرکت کنند  . پس از اعلام این فراخوان بیش از سی هزار طرح از  سراسر جهان برای این کمپانی ارسال شد  . نهایتا کمپانی سونی پس از بررسی های فراوان از بین تمام طرح ها تنها سه طرح را به عنوان طرح های برنده اعلام کرد و برگزید .

۰۸۵۱۱۳۱۲۸۰۲۸۱۲۱۴۱۰۲a

اما نکته جالب آن جا بود که داوران سونی هیچ لوگویی را به عنوان طرح اول و برنده اصلی اعلام نکردند و تنها به اعلام سه طرح برگزیده بسنده کردند . اما اتفاق جالب تر زمانی افتاد که سونی با وجود تبلیغاتی که برای این مسابقه کرده بود بازهم به همان لوگوی قدیمی و اولیه خودش پایبند ماند و هیچ تغییری در لوگوی خود ایجاد نکرد . سونی اعلام کرد که جایزه ی برنده را بین سه طرح برگزیده تقسیم می کند ولی به نشانه تعهد  به تفکر خلاق و کیفیت نوآورانه، به لوگوی فعلی خود پایبند می ماند. پایبندی که تا به امروز  ادامه داشته است.

منبع  : [fastcodesign]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *