آموزش طراحی والپیپر ویندوز 7

  • 1390/1/20
  • امين بخشگر
  • 2

با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه کاربران گرامی . با یک آموزش زیبا از نرم افزار فتوشاپ با شما همراه هستیم . قصد داریم در این آموزش یک والپیپر (پس زمینه) از ویندوز محبوب 7 طراحی کنیم .

در ابتدا به تماشای تصویری میپردازیم که قرار است نحوه طراحی آن را آموزش ببینید .


 

ابتدا یک فایل جدید در ابعاد صفحه مانیتور خود ایجاد کنید (مثلا : 768*1024) . سپس کل صفحه را با رنگ 686868 پر کنید . همانند تصویر زیر یک مستطیل به پایین تصویر و با رنگ سفید اضافه کنید .

 

بر روی لایه مستطیلی که ایجاد کردید دابل کلیک کنید تا پنجره Layer Style باز شود سپس طبق تصویر زیر تنظیمات آنرا انجام دهید .

 

از صفحه کلید Ctrl+J را بزنید تا یک کپی از مستطیلتون گرفته شود . همانطور که در پنل لایه ها مشاهده میکنید دو لایه از مستطیل دارید که بر روی لایه پایینی کلیک کنید سپس به منوی Filter و Blur و گزینه Motion Blur را انتخاب کنید و تنظیمات آنرا همانند تصویر زیر انجام دهید .

 

ابزار متن را برداشته سپس با فونت Avenir (میتوانید از اینجا دانلود کنید) کلمه Windows را با رنگ سفید و با سایز 60 تایپ کنید و همانند تصویر زیر آن را در جای مناسب خود قرار دهید .

 

بر روی لایه متنتون دابل کلیک کنید تا پنجره Layer Style باز شود سپس تنظیمات آنرا همانند تصویر زیر انجام دهید .

 

با استفاده از ابزار متن عدد 7 را با همان رنگ سفید و با سایز 300 تایپ کنید سپس بر روی لایه آن دابل کلیک کنید تا پنجره (Layer Style) باز شود سپس تنظیمات آنرا همانند تصویر زیر انجام دهید .

 

پس از اینکه تنظیمات بالا را انجام دادید عدد 7 را همانند تصویر زیر در جای مناسب خودش قرار دهید .

 

یک کپی از همین لایه 7 بگیرید سپس از بین دو لایه 7 لایه پایینی را انتخاب کنید و به منوی Filter و از آنجا به Blur و دست آخر گزینه Gaussian Blur را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید .

 

ابزار متن را برداشته سپس با فونت Avenir کلمه Energize your life را با رنگ سفید و با سایز 36 تایپ کنید سپس بر روی لایه آن دابل کلیک کنید تا پنجره Layer Style باز شود سپس تنظیمات آنرا همانند تصویر زیر انجام دهید .

 

پس از اینکه تنظیمات بالا را انجام دادید همانند تصویر زیر در جای مناسب خودش قرار دهید .

 

در این جا کار ما به اتمام میرسد اما شما میتوانید کلمات دیگری نیز به آن اضافه کنید مانند نام وبلاگ خود و یا نام خودتون و اینکه امیدوارم این آموزش مورد پسند کلیه علاقمندان به فتوشاپ قرار گرفته باشد .

 

این هم از تصویر نهایی :

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *