با بوتنزیر (Buttonzier) از وضعیت واقعی مرورگر فايرفاكس خود بهترین استفاده را ببرید

  • 1390/4/23
  • ITTeach
  • 0

مطلب امروز ابزار مفید دیگری را معرفی میکند که در ترکیب با سایر نکات قبلی به خوبی عمل خواهد کرد. من همیشه در مورد افزونه هایی که شما را وادار به نصب می کنند احساس تردید دارم و از نوار ابزار جدیدی استفاده می کنم تا این افزونه ها هرگز نصب نشوند. اما گاهی اوقات بدون نوار ابزار نمی توانید کاری بکنید. برخی از نوارهای ابزاری که من بطور مداوم از آنها استفاده میکنم عبارتند از: منوی نوار ابزار، نوار ابزار بوک مارک ها (نشانک ها) و نوار ابزار برچسب گذاری (stumbleupon) ابزار امروز امکان مخفی کردن نوارهای ابزار مورد علاقه شما را در حین دسترسی آسان به آنها فراهم می کند. بوتنزیر یک افزونه آزمایشی جالب است که امکان تبدیل هریک از نوارهای ابزار شما را به کلیدی کوچک ایجاد کرده است.

بیایید با چگونگی کار آن آشنا شویم…

پس از نصب، متوجه یک کلید کوچک در کنار نوار شگفت انگیز در قسمت آدرس خواهید شد.

برای انتخاب اینکه می خواهید به کدام نوار ابزار در حال اجرا دسترسی پیدا کنید، بر روی این کلید راست کلیک نمایید.

پس از اینکه نوار ابزار مورد نظرتان را انتخاب کردید، نوار ابزار از صفحه مرورگر شما مخفی خواهد شد و از طریق این کلید قابل دسترسی خواهد بود.

حالا می توانید با استفاده از این کلید هرکاری انجام بدهید: جستجو، دسترسی به نوار ابزار بوک مارک ها و استفاده از سایر نوارهای ابزار اضافی.

 

در اینجا یک نوار ابزار stumbeupon با استفاده از بوتنزیر موجود می باشد:

می توانید این گزینه را برای نوارهای ابزاری که اغلب از آنها استفاده نمی کنید اما گاهی اوقات هم به انها نیاز دارید و نمی خواهید آنها را کاملا پاک کنید، فعال نمایید. این گزینه همچنین برای مخفی کردن تب های ضروری شما (مانند منوی نوار ابزار) قابل استفاده است و بعلاوه بسیار انعطاف پذیر می باشد: از طریق کلید می توانید به راحتی از نوار ابزار استفاده کنید. بنابراین می توانید برای یافتن موردی که مناسب شما باشد موارد زیادی را آزمایش کنید. برای بازگرداندن هرکدام از نوارهای ابزار مخفی، فقط باید یکی دیگر را انتخاب کنید. اگر برای استفاده از نوار ابزار به این کلید نیازی ندارید و می خواهید نوارهای ابزار دوباره به حالت عادی برگردند بر روی کلید راست کلیک کرده و گزینه ((reset)) را بزنید.

نتیجه

برخی از نتایجی که من در حین اجرای ابزار متوجه شده ام به شرح زیر است:

– گاهی اوقات کلید برخی سطوح منو را باز نمی کند بنابراین من مجبور می شوم دوبار بر روی آن کلیک کنم. (البته این نتیجه مربوط به کامپیوتر من می شود)

– پس از تنظیم مجدد گزینه های کلید برای کنترل نوارهای ابزارخود مشکل داشتم.

– کلید در حالت تمام صفحه عمل نمی کند. (وقتی بر روی آن کلیک کرده و یا منتظر هستید تا چیزی را نشان دهد)

نظرتان در مورد این افزونه چیست؟ از آنجاییکه این مورد یک اکستنشن آزمایشی است، مطمئن هستم که توسعه دهندگان منظر بازخورد آن می باشند. آیا می توانید مواردی را برای پیشرفت پیشنهاد کنید؟ (بعنوان مثال میانبرهای صفحه کلید)

آیا نکات دیگری در مورد ذخیره سازی فضای نمایش می دانید تا آنها را به اشتراک بگذاریم؟

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *