نگران نباشید ! تبلت های Windows 8 از فلش پشتیبانی خواهند کرد

نگران نباشید ! تبلت های Windows 8 از فلش پشتیبانی خواهند کرد
  • 1390/6/31
  • عليرضا شیری
  • 1

همان طور که شاید شنیده باشید، ویندوز 8 در هفته ی گذشته برای نرم افزار نویسان عرضه شده است. این نسخه Developer Preview نام دارد. مرورگر Internet Explorer در این نسخه به صورت بدون پلاگین طراحی شده است و در واقع نمیتوان پلاگین Adobe Flash Player را روی آن نصب کرد. همین موضوع نگرانی Adobe و کاربران ویندوز 8 را به دنبال داشته است.

پس از عرضه ی ویندوز جدید مایکروسافت در کالیفرنیا، کمپانی معروف Adobe درباره ی آن گفته است که:

انتظار داریم تبلت ها و PCهایی که از ویندوز اخیر مایکروسافت استفاده می کنند، به خوبی از فلش پشتیبانی کنند.

در وبلاگ پلتفرم فلش Adobe شاهد این هستیم که کمپانی Adobe از پشتیبانی فلش و در واقع پشتیبانی از بازی ها و ویدئوهایی که به صورت فلش و تحت وب هستند، در سیستم عامل جدید مایکروسافت خبر می دهد.

مایکروسافت در ویندوز 8 تا جای ممکن کوشش کرده است که از تکنولوژی های قدیمی مثل فلش استفاده نکند و تمرکز اصلی خود را روی تکنولوژی های جدید مثل HTML5 قرار دهد اما پشتیبانی از فلش همچنان داشت.

کمپانی Adobe به این نکته اشاره کرده است که اگر کاربران ظاهر مترو گونه ی ویندوز 8 را تغییر دهند و از ظاهر ویندوزهای سابق استفاده کنند، در این صورت امکان استفاده از محتوای فلش فراهم می شود. بنابراین کاربران کامپیوترهای معمولی مشکل خاصی نخواهند داشت اما کاربران تبلت اگر تمایل به استفاده از ظاهر متروگونه ی ویندوز 8 داشته باشند، با مشکل مواجه خواهند شد.

کمپانی Adobe امیدوار است که این مشکل با استفاده از پلتفرم AIR حل شود، همان طور که در حال حاضر در تبلت هایی که سیستم عامل Android یا iOS و همچنین BlackBerry دارند، مشکل حل شده است. البته تبلت معروف اپل یا iPad با وجود اینکه از فلش پشتیبانی نمی کند، همچنان بهترین فروش را در بازار تبلت ها دارد.

برای مباحثه در مورد پشتیبانی از فلش در ویندوز 8 و اثر آن روی فروش تبلت ها به فروم مربوطه مراجعه کنید

منبع:

bit-tech

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *