معرفي سرویس صحرای وب گوگل

معرفي سرویس صحرای وب گوگل
  • 1390/7/10
  • رضا مهرابي
  • 0

در قرن ۲۴ ، گوگل موفق شد با پیوند کار های دانشمندان ، فرهنگ شناسان ، مورخان و محققان مربوط به کتیبه ی مقدس یهودی حضرت موسی را بصورت آنلاین و با کیفیت فوق العاده بالا  همراه با معنی را در اخیار کاربران بگزارند ، این پروژه از پیشنهاد واحد گوگل در اورشلیم بوده است .

این کتیبه در طول قرن اول و سوم پیش از میلاد نوشته شده است . در این کتیبه آیه هایی از کتاب مقدس یهودیان نیز دیده می شود ، در سال ۶۸ پیش از میلاد این کتیبه  بخاطر محافظت از ارتش روم  در ۱۱ غار مختلف  در صحرای جدن در سواحل بحر المیت پنهان شد و بعد در سال ۱۹۴۷ هنگامی که یک چوپان سنگی را به داخل غار می اندازد و متوجه چیزی میشود دوباره کشف میشود .

از سال ۱۹۶۵ این کتیبه در موزه ای اسراییلی ، که در بیت المقدس وجود دارد نگهداری میشود ، از میان موضوعات دیگر این کتیبه موضوعات انتقاد زندگی و مذهب و تولد مسیح قابل توجه تر است .

در حال حاضر هر کسی از سرتاسر جهان میتوانند این کتیبه را بصورت آنلاین و همراه با ترجمه بخواند .

عکس های این سرویس توسط آردون برهما با کیفیت ۱۲۰۰ پیکسل تقریبا ۲۰۰ برابر کیفیت دوربین های معمولی گرفته شده است ، بنابراین کاربران میتوانند حتی جزئیات وارد بر پوست و یا صفحه ی نوشته را نیز ببینند بر ای مثال شما میتواننید در بخش معبد این کتاب جزئیات وارد بر پوست را تا ضخامت یک میلیمتر ببینید .

شما میتوانند با یک محیط کاربر پسند با این سرویس کار کنید ، مشغول خواندن آیه ها شوید ، نظرات دیگران در باب آیه ها را همراه با ترجمه ی انگلیسی آن که توسط مئمر مالی و ۳ مترجم دیگر ترجمه شده است ببینید . همچنین می توانید با کلیک بر روی نمایش جزئیات بیشتر تمام جزئیات مربوط به این کتیبه را نیز بیابید .

این سرویس با همکاری موزه ی بیت المقدس راه اندازی شده است ، حتی خود کانون مذهبی یهودیان در اسرائیل نیز از راه اندازی این سرویس هیجان زده شدند ، این سرویس قابل دسترسی برای مرورگر ها و همینطور اپلیکیشن های آندروید میباشد .

پروژه های دیگر همچون گالری عکس هلوکاست و یا مجموعه کتیبه های پرادو در مادرید نیز در دست تکمیل توسط سرویس صحرای وب گوگل میباشد .

البته ناگفته نماند که سرویس گوگل نیز بخش ارسال پیشنهاد را نیز راه اندازی کرده است که شما با لینک زیر میتوانید بصورت کاملا بی دردسر و رایگان این فرم را پر کنید :

لینک فرم ارسال پیشنهاد برای سرویس صحرای گوگل:

https://spreadsheets.google.com/a/google.com/viewform?formkey=dHk5S2l3d1p0dlR4dFVJS0FnRHBobEE6MQ&ndplr=1

برای ورود به صفحه ی این سرویس به لینک زیر بروید :

http://dss.collections.imj.org.il/temple?id=0

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *