آخرین درایور کارت گرافیک های AMD از Adobe Stage 3D پشتیبانی می کند

آخرین درایور کارت گرافیک های AMD از Adobe Stage 3D پشتیبانی می کند
  • 1390/9/1
  • عليرضا شیری
  • 2

کمپانی AMD هر ماه نسخه ی جدید درایور کارت گرافیک های خود را ارائه می کند. آخرین نسخه که مربوط به ماه 11 سال 2011 است AMD Catalyst 11.11 نام دارد. در این نسخه یک قابلیت خوب وجود دارد. همان طور که می دانید APU های سری A و E دارای کارت گرافیک مجتمع در کنار چیپ پردازنده ی اصلی یا CPU هستند. این APU ها و همچنین کارت گرافیک های Radeon با استفاده از این نسخه می توانند یک تکنولوژی جدید را پردازش کنند. تکنولوژی مورد نظر چیزی است که Adobe در اوایل ماه اکتوبر 2011 به همراه نسخه ی 11 فلش پلیر خود معرفی کرد، یعنی یک واسط برنامه نویسی به نام Adobe Stage 3D که حالت سه بعدی دارد.

این درایور طبق معمول در اجرای برخی بازی های جدید هم موثر است. در بازی Rage یک باگ وجود دارد که باعث می شود برخی بافت ها با رنگ آبی نمایش داده شوند. در این درایور یک جبران سازی Bezel برای رفع مشکل بازی Far Cry 2 وجود دارد، در حالت استفاده ی موازی از دو کارت گرافیک AMD یا به اصطلاح CrossFire در بازی Homefront نیز مشکلاتی وجود داشت که بر طرف شده است. در بازی آنلاین DC Universe یکی از باگ ها رفع شده است. مجموعه ای از پچ ها نیز برای ویندوز 7 در درایور جدید وجود دارد که برای اطلاع دقیق از این موارد می توانید به اطلاعیه ی انتشار آن مراجعه کنید.

برای دانلود Catalyst 11.11 به وب سایت AMD مراجعه کنید.

NVIDIAکمپانی رقیب نیز اخیرا نسخه ی جدید درایور کارت گرافیک های خود را عرضه کرد. نسخه ی 285.79 شامل بهینه سازی هایی برای بازی Battlefield 3 و Skirym است و همچنین پروفایل های جدیدی برای موازی کردن کارت گرافیک با تکنولوژی SLI و تکنولوژی سه بعدی انویدیا یا به عبارتی 3D Vision می باشد.

منبع:

tomshardware

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام
    توليد پردازنده هاي مدل بولدزور از شركت اي ام دي رو قبلا” تو سايت شما خوندم . مي خوام بدونم كه اين پردازنده ها وارد ايران شد ؟

  2. هنوز به. چند روز پیش که بازار بودم هنوز نیومده و خیلی ها هم اصلا خبر نداشتند. اما بنچ مارک هایی که ازش منتشر شده نشون میده که چندان جالب نیست. البته از نظر قیمت به کارایی در برابر اینتل سری Core i7 Sandy Bridge یا دقیق ترش Core i7 2600K رقابت می کنه ولی اینتل طبق معمول در کارهای معمولی ویندوز و آفیس و حتی در بازی ها بهتره. به نظرم فعلا خریدن یه اینتلی بهتره.
    قیمت مادربورد رو هم در نظر بگیرید شاید بشه گفت بولدوزر میصرفه. بنده انتخابم فعلا اینتل هست و منتظر معماری های بعدی ای ام دی هم هستم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *