طراحی یک پوستر برای یک فیلم جنگی

طراحی یک پوستر برای یک فیلم جنگی
  • 1390/10/18
  • مهرداد ارجمندی
  • 1

در این آموزش به شما یک تکنیک خیلی ساده ولی خیلی کارامد نشان خواهم داد که به کمک آن می توانید پوستر های عالی برای فیلم ها درست کنید .

 

فایل های مورد نیاز

Designing a war movie poster.psd

 تصویر نهایی کار

 

قدم 1 :

در این آموزش ما  فقط از دو تصویر استوک استفاده خواهیم کرد . من این دو تصویر را از وب سایت SXC پیدا کردم و در اینجا لینک آنها را قرار دادم .

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=912717 http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1047566

قدم 2:

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که سربازی را که در پشت زمینه قرار گرفته است با ابزار pen(با استفاده از کلید میان بر P) ببرید و پشت زمینه را حذف کنید . تنها سرباز را بگذارید که بماند و پشت زمینه را محو کنید. اسم این لایه را سرباز بگذارید.

 

قدم 3:

قدم بعدی این است که باید یک لایه جدید درست کنید و آن را در زیر لایه سرباز قرار دهید .با استفاده از ابزار Rectangular Marquee با استفاده از کلید میان بر M یک سلکشن درست کنید و آن را با مشکی همانطوری که من پر کردم ، پر کنید. نام این لایه را زمین بگذارید .

 

قدم4:

قدم بعدی این است که  یک عکس استوک دیگر را وارد کار خودمان کنیم ، آن را تغییر اندازه دهیم و قسمتهایی را که لازم نداریم حذف کنیم. این کار را می توانید با استفاده از ابزار Clone Stamp با کلید میان بر Sانجام دهید .همچنین نام این لایه را آسمان بگذارید

 

قدم5:

تصویر آسمان را دابلیکیت کنید و سپس به Image – Adjustments – Black & White بروید و کمی با تنظیمات بازی کنید .اگر از فوتوشاپ CS3 یا ورژن جدیدتر استفاده نمی کنید ممکن است این دکمه را نداشته باشید .در این حالت از دکمه Desaturate استفاده کنید .

قدم6:

حالا لایه ی سفید و سیاه آسمان را به صورت Multiply تنظیم کنید .

 

قدم7:

یک بار دیگر قدم و مرحله 5 را تکرار کنید ولی این بار ، همین تکنیک را برای سرباز اجرا کنید .

 

قدم8:

حالا لایه سربازی را که سیاه و سفید کرده بود، دابلیکیت کنید تا سرباز تیره تر شود .  

 

قدم9:

یک لایه جدید درست کنید و آن را در بالای دیگر لایه ها قرار دهید . با استفاده از ابزار براش با کلید میان بر Bبه سادگی بر روی پای سرباز را مشکی کنید .

 

 قدم10:

قدم 9 را یک بار دیگر تکرار کنید ، این بار یک سلکشن از سرباز درست کنید و همانند من آن را با براش رنگ کنید .سپس حالت لایه را به  Multiply و شفافیت را به 33% برسانید .

 

 قم11:

یک لایه جدید بر روی سرباز درست کنید . آن را با سفید پر کنید و به Filter – Render – Clouds بروید . حالا به to Filter – Sketch – Chrome بروید . Details را بر روی 10 و Sharpness را هم بر روی 10 تنظیم کنید .

 

 قدم12:

لایه ی chrome را جابجا کنید . سپس باید آن را  طوری بپوشانید که فقط در اطراف سرباز معلوم باشد .در آخر آن را به حالت  Multiply درآورده و شفافیت آن را به 30% برسانید . با این کار سرباز اینطور به نظر می رسد که زیر باران خیس شده است .

 

قدم13:

در این مرحله باید بارانی که قرار است سرباز را خیس کند بسازیم. یک لایه جدید درست کنید و نام آن را باران بگذارید و آن را بر روی تمامی لایه های دیگر بگذارید . آن لایه را با رنگ سفید پر کنید و سپس به Filter – Noise رفته و مقداری نویز به آن اضافه کنید .

 

قدم14:

سپس به Filter – Blur – Motion Blur رفته و آن را به 24 پیکسل و زاویه -63 درجه تنظیم کنید .

 

قدم15:

حالا به Image – Adjustments – Levels رفته و از تنظیمات من استفاده کنید .

 

قدم 16:

آخرین چیزی که شما بدان نیاز دارید این است که Blending Options را برای صفحه نمایش تنظیم کنید .

 

 

 قدم17:

حالا باید متن خودتان را وارد کنید . از تنظیمات من برای Blending Options استفاده کنید .

 

 

قدم 18 :

سپس یک لایه بارانی دیگر درست کنید ، درست همانطوری که اولین لایه بارانی را درست کردید . اما این بار شما باید باران را کمی شدیدتر کنید و همچنین این لایه را بر روی متنی که نوشتید بکشید .درست همانطوری که من این کار را کردم شما نیز می توانید انجام دهید .

 

قدم19:

حالت لایه را به Multiply و شفافیت را به 62% برسانید .

 

 قدم20:

سپس متن خودتان را اضافه کنید . برای بقیه متن من دیگر افکتی را استفاده نکردم. فقط آن را به رنگ خاکستری با کد #9f9f9f درآوردم .

 

قدم21:

در پایان شما می توانید همانند من ، با کشیدن خطهایی به رنگ سفید بر روی سرباز جزییات بیشتری به آن اضافه کنید .امیدوارم  این تجربه برای شما مفید واقع شود و بتوانید در آینده از آن برای کارهای خودتان استفاده کنید .

 

با تشکر از حسن توجه شما

منبع  : .tutzor.com 

span style=”font-family: ‘Arial’,’sans-serif'” lang=”AR-SA”

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *