مراقب این آنتی ویروس های بد ذات باشید !!

مراقب این آنتی ویروس های بد ذات باشید !!
  • 1391/2/13
  • آزاد
  • 2

بیشتر کاربران کامپیوتر درباره اهمیت نرم افزارهای امنیتی مطلع هستند . همان فرشتگان نجاتی که شما را از دستان خبیث هکرها و بدافزارها نجات می دهند . اگر نمی دانستید بد نیست بدانید که شاخه خاصی از بدافزارها عادت ناجوانمردانه ای در جای زدن خود به جای نرم افزارهای امنیتی دارند و جالب آنکه تمام خصوصیات بصری آنتی ویروس ها را نیز در ظاهر به شما نشان می دهند .

مراقب این آنتی ویروس های بد ذات باشید

این دست نرم افزارهای جعلی اصطلاحا  Rogueware خوانده می شوند و در حقیقت زیر مجموعه مهمی از  Scareware  ( ترس افزار یا  نرم افزارهای کلاهبرداری ) به شمار می آیند . شیوه آلوده شدن به این نرم افزارها هم بسی ناجوانمردانه است .

کافی است که خیلی اتفاقی وارد یکی از لینک های مرتبط با آنها شوید بلافاصله یک جست و جوگر آنلاین با ظاهر یک آنتی ویروس ضمن اخطار شناسایی کلی ویروس ریز و درشت روی درایوهای سیستم شما ، پیشنهاد دانلود نرم افزار آنتی ویروسی با نامی کاملا متقاعد کننده مثل Windows Antivirus pro , Xp Internet Security  یا بسیاری نام های مشابه دیگر و پیشنهادی وسوسه انگیز همانند نسخه ای رایگان را به شما می دهد .

حال اگر با کمی بی تجربگی این پیشنهاد را قبول کنید این بدافزار درست همانند یک آنتی ویروس واقعی روی سیستم شما نصب می شود و حتی پنجره ها و آیکون های یک آنتی ویروس جعلی را هم به شما نمایش خواهد داد. حتی می توانید از طریق پنجره نصب شده دایوهای خود را با سرعت اسکن کنید که البته این اسکن و نتایج آن واقعی نیست .

مراقب این آنتی ویروس های بد ذات باشید

این نرم افزارهای تقلبی در حقیقت اسب های تروایی هستند که با طاهری پررنگ و لعاب خود را به کاربران قالب می کنند و در نهایت یا اطلاعات آنها را می ربایند و یا با کاهش سرعت سیستم و پاپ آپ های ناخواسته لج کاربران خود را در می آورند . جالب ایجاست که خیلی از این آنتی ویروس ها حتی با کسب بهایی خاص بد افزار را به کاربران از همه جا بی خبر می فروشند و خیلی از کاربران هم شاید تا مدت ها از باطن واقعی نرم افزاری که نصب کرده اند با خبر نشوند.

اشاعه این دست نرم افزارها از سال 2008 گسترش پیدا کرد و رفته رفته برای خودش اسم و رسمی میان شاخه های دیگر بدافزار پیدا کرد . بر اساس نتایج تحقیقاتی که گوگل در سال 2010 منتشر کرد Scareware چیزی بیش از 15 درصد تمامی بدافزارهای شناسایی شده در سطح اینترنت را تشکیل می دادند و بیش از 11 هزار دامنه مختلف آنتی ویروس های جعلی را با عناوین مختلف در سطح اینترنت توزیع می کردند .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اگه می خواهید از شر این بد افزار ها آسوده شوید به سراغ آنتی ویروس های معتبر تر روید.

    البته بروز رسانی سیستم عامل هم تاثیر بسیاری دارد .
    trendmicro internet security
    webroot secure anywhere
    norton internet security
    محصولاتی هستند که در این موارد از شما به صورت کاملا حرفه ای محافظت می کنند .
    البته نسخه های اصلی آنها که با یه سرچ نا قابل قابل یافتن هستند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *