نسل آینده تلفن های هوشمند ( نرم افزار)

نسل آینده تلفن های هوشمند ( نرم افزار)
  • 1391/3/6
  • آزاد
  • 0

تلفن های هوشمند آینده از چه فناوری هایی بهره خواهند برد؟ آیا این فناوری ها می توانند به شکل چشمگیری مفهوم آنچه را که ما امروز به نام تلفن هوشمند می شناسیم دگرگون کنند؟ در ادامه به برخی پیش بینی ها در مورد جنبه های مختلف تلفن های هوشمند نسل آینده از نظر نرم افزاری پرداخته ایم.

نرم افزار :

  • تشخیص چهره:

کلمات عبور برای ورود به تلفن های هوشمند به زودی به فراموشی سپرده خواهند شد. به همراه تلفن نسل آینده Nexus  گوگل، نرم افزاری ارائه خواهد شد که از تصویر شما به جای کلمه عبور برای وارد شدن به محیط کاربری تلفن استفاده می کند.

از سوی دیگر امتیازی که توسط اپل ثبت شده است از این هم فراتر می رود، شما برای ورود به محیط تلفن خود نیاز به فشار دادن و یا لمس هیچ کلیدی ندارید و تنها کافی است که تلفن را به صورت خود بگیرید، بقیه کار را تلفن هوشمند برای شما انجام می دهد و پس از تشخیص چهره شما از حالت قفل در آمده و آماده به کار می شود.

 •	تشخیص چهره

  • نرم افزارهای ابری :

طبق پیش بینی قانون مور « سرعت پردازشگرها هر سال دو برابر می شود در حالی که اندازه آنها به نیم کاهش می یابد».

با این وجود ظرفیت های تکنولوژی پردازش ابری این محدودیت را به چالش می کشد و توسعه دهندگان نرم افزار تلفن هوشمند را به سمت خود جذب می کند.

استیو پرلمن، مدیر عامل و موسس سرویس بازی ابری Onlive می گوید: « قدرت پردازش ارائه شده توسط سرورهای ابری به صورت فرضی نامحدود است. اگر پهنای باند مورد نیاز تلفن برای ارتباط با سرور ابری فراهم باشد، توانایی های نرم افزار دیگر به سخت افزار تلفن هوشمند محدود نخواهد بود»

در صورت تکیه بر قدرت پردازش خارجی، تلفن های هوشمند کوچک تر خواهند شد و توانایی اجرای نرم افزارهای پر طرفداری که نیاز به سعت پردازش بالا دارند، نظیر نرم افزارهای ویرایش عکس و یا بازیهای با گرافیک سنگین را خواهد داشت.

 •	نرم افزارهای ابری

  • خطر ویروس ها :

دیوید ام محقق ارشد امنیتی آزمایشگاه کسپراسکی (Kaspersky) معتقد است که خطر انتشار ویروس ها نرم افزاری روی گوشی های هوشمند در آینده حتمی است. او می گوید:« تعداد بسیر زیاد خریدهای آنلاین کاربران تلفن های هوشمند چیزی نیست که سارقان اینترنتی به راحتی از کنار آن عبور کنند. »

او می افزاید:« سیستم عامل اندروید به دلیل متن باز بودن به صورت ذاتی دارای نقاط نفوذ بسیار است. در کنار آن سیستم عامل iOS اپل امنیت بیشتری دارد. ولی هیچ چیز بی نقص نیست و پیش از این نیز شاهد هدف قرار  گرفتن سرویس های ای میل iOS  بوده ایم.»

 •	خطر ویروس ها

  • بازی های با هوش تر :

بازی های روی گوشی بعدی شما به چه صورت خواهند بود؟

مایک گپ، رئیس شرکت Epic Games  معتقد است گرافیک در آینده عامل تعیین کننده اصلی نخواهد بود او معتقد است :« قابلیت جا به جایی و همراه داشتن وسیله بازی مهم ترین عامل خواهد بود. می توانید در همه جا مشغول بازی از طریق یک سیستم ابری باشید یا دنباله بازی ای را که در کنسول خانه انجام می دادید، ادامه دهید. شما می توانید در حالی که روی صندلی پارک نشسته اید با استفاده از GPS تلفن همراه خود افرادی را که در دایره پنج مایلی شما مشغول بازی هستند پیدا کنید و در بازی به آنها ملحق شوید.»

 •	بازی های با هوش تر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *