معرفی مرورگر Comodo IceDragon

معرفی مرورگر Comodo IceDragon
  • 1391/5/6
  • امیر امام جمعه
  • 2

Comodo یکی از محبوبترین توسعه دهندگان در زمینه های امنیتی ، مرورگر جدیدی را که مبتنی بر هسته فایرفاکس است و از لحاظ امنیتی ارتقاء داده شده را معرفی کرد. نام این مرورگر جدید Comodo IceDragon که البته شباهتی هم به مرورگر Comodo با نام Dragon دارد. مرورگر Comodo IceDragon بر روی هسته فایرفاکس ساخته شده است و قابلیت های اصلی این مرورگر را با زمینه های امنیتی Comodo ترکیب کرده است. در اولین انتشار این مرورگر دارای دو قابلیت امنیتی با نام های Comodo Secure DNS و  Site Inspector است. اولین قابلیت سرویسی است که DNS های مختلف را چک میکند و وجود بدافزار ها را تشخیص میدهد. گزینه بعدی یعنی Site inspector سایت ها را از لحاظ وجود بدافزار ها تشخیص میدهد و لیست سیاهی را از سایت های آلوده ایجاد میکند.

مرورگر IceDragon هم چنین دارای گزینه ای برای به اشتراک گذاری لینک ها در شبکه اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و توییتر میباشد. کلید به اشتراک گذاری در قسمت تولبار و در کنار گزینه Site Inspector قرار دارد. البته کاربر میتواند به دلخواه خود کلید به اشتراک گذاری را مخفی کند.

در کنار رنگ های آبی و سیاه به کار رفته در این مرورگر و بعضی از تفاوت های گرافیکی محیط IceDragon باز هم شباهت بسیاری به مرورگر فایرفاکس دارد. کاربران میتوانند انعطاف پذیری و امکانات مشابهی را به لطف افزونه های فایرفاکس تجربه کنند. البته کاربرانی که از قابلیت همگام سازی مرورگر فایرفاکس استفاده میکنند نمیتوانند از آن در مرورگر IceDragon نیز بهره بگیرند. در حال حاضر این مرورگر قابلیت های بسیاری را دارا نمی باشد و امنیت بیشتر آن نیز زیاد تاثیر گذار نیست تا کاربران مرورگر فایرفاکس به آن روی بیاورند. فایرفاکس نیز میتواند به لطف افزونه های خود امنیت بیشتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

منبع : Instant Fundas

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اینکه با هسته فایرفاکس کار میکنه،افزونه های فایرفاکس هم روش نصب میشن؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *