نحوه غیر فعال کردن Google Search Plus

نحوه غیر فعال کردن Google Search Plus
  • 1391/5/11
  • امیر امام جمعه
  • 0

شرکت گوگل مثل همیشه در حال تغییر امکانات خود میباشد و در آخرین حرکت خود عبارت Search plus را به قسمت جستجو برای کاربران موتور جستجو اضافه کرده است. وقتی که شما وارد اکانت خود در گوگل شدید در هنگام جستجو گزینه های شخصی را نیز مشاهده میکنید که از طرق گوگل به شما پیشنهاد داده میشوند. این موارد ممکن است شامل دوستان و محتوای کاربری شما در +Google باشد و گزینه های ارائه داده شده مربوط به صفحات و افراد مختلف موجود این شبکه اجتماعی باشد (البته اگر در +Google عضو باشید).

پس از انجام جستجو در گوگل در قسمت نتایج تعداد زیادی از موارد شخصی برای شما نمایش داده خواهد شد. بسیاری از این موارد مربوط به +Google است و اگر کمی با دقت تر نگاه کنید متوجه میشوید که تمامی این موارد همانند محتوای موجود در +Google هستند و به طور مستقیم از آنجا برداشته شده و در قسمت جستجو قرار گرفته اند. هم چنین پیشنهادات جستجو نیز از نام های موجود در این شبکه  اجتماعی استفاده میکند (همانند تصویر پایین).

موارد جستجوی شخصی که توسط گوگل نمایش داده میشوند همگی با یک آیکن آبی رنگ از دیگر گزینه های متمایز میگردند. شما میتوانید با زدن گزینه ای Search plus را از قسمت جستجوی خود پنهان کنید ولی راه هایی نیز برای غیرفعال کردن آن به صورت کلی وجود دارد. اولین روش برای این کار این است که قبل از شروع جستجوی خود از اکانت باز شده در گوگل خارج شوید و یا حتی اینکه از موتور های جستجو دیگر استفاده کنید ولی همان طور که گفته شد این راه حل ساده ترین روش میباشد ولی راه های دیگری نیز وجود دارند.

نتایج شخصی میتوانند از قسمت تنظیمات جستجو غیرفعال شوند. در ابتدا بر روی تصویر چرخنده که مربوط به  options است کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Search Settings را بزنید.

حالا میتوانید از قسمت Search Settings بخش مربوط به نتایج شخصی را که با نام Personal results قرار دارد مشاهده نمایید. در این قسمت دو گزینه وجود دارد که یکی استفاده از این قابلیت را فعال و دیگری غیرفعال میکند. برای غیرفعال کردن آن do not use personal results را انتخاب کنید. در آخر نیز برای اتمام کار گزینه Save را برای ذخیره تنظیمات جدید بزنید.

گوگل قصد دارد با نمایش نتایج شخصی در قسمت جستجو استفاده از شبکه اجتماعی خود را در میان کاربران رواج دهد. ولی به چه دلیل کاربران زیاد از این امر راضی نیستند؟ زیرا بیشتر اطلاعاتی که در این قسمت قرار میگیرند قبلا توسط کاربر در +Google مشاهده شده اند و کاربر درباره آنها به اندازه کافی آگاهی دارد. بعضی از اطلاعات دیگر نیز اصلا کارآمد نیستند برای مثال اطلاعات مختلفی از صفحاتی که مورد پسند دوستان شما قرار گرفته است نمایش داده میشوند که گزینه مناسبی برای جستجو نمیباشند. یا در قسمت جستجو فیلم در ابتدا نتایج شخصی را مشاهده میکنید که درباره فیلم های مورد پسند قرار گرفته توسط دوستانتان هستند مثل Twilight که اصلا به هیچ درد شما نمیخورند. اگر شما هم زیاد از نمایش نتایج شخصی رضایت ندارید میتوانید از طریق آموزش بالا آن را غیرفعال کنید.

منبع : Ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *