با فیس بوک به حرفه‌ی خود کمک کنید

با فیس بوک به حرفه‌ی خود کمک کنید
  • 1391/6/2
  • محمد رشيدي
  • 1

با فیس بوک به شغل و جایگاه خودتان کمک کنید
قبل از مطالعه این مطلب سخنی چند جمله ای را از زبان خودم باید شرح دهم ، با توجه به این که این مطلب ترجمه ای از یک سایت خارجی است و فرهنگ آن ها تفاوت چشم گیری با ما دارد ، در نتیجه تأثیر فیس بوک بر کار آن ها بیشتر از تأثیر آن بر زندگی ما است ، پس اگر تفاوتی در درک مطالب برای شما به وجود آمد مربوط به همین قضیه است.
هم چنین دوستانی بودند که در مطالب قبلی می خواستند بدانند چگونه می توان سطح دسترسی دوستان به اطلاعات و فعالیت های فیس بوک را کنترل کرد ، از این رو این مطلب نیاز آن دوستان را نیز برآورده خواهد کرد.

برای کارمندان کاملا واضح است که wall فیس بوک آن ها در کارشان تأثیر به سزایی دارد.آخرین چیزی که در کارتان باید به آن توجه کنید مدیریت شبکه های اجتماعی متناسب با کارتان است.
تا اندازه ای پست زدن در دیوار فیس بوک می تواند پیامد های مثبت و خوبی را در روند کاری شما و دفتر کارتان بگذارد. ما باید همیشه مراقب و با تدبیر باشیم تا از پیامد های منفی آن جلوگیری کنیم.

(منبع عکس : Fotolia)
با این وجود امکان وقوع خلاف ماجرا نیز وجود دارد. و آن هم این است که اگر از سایت های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک و توییتر در زمینه کارتان استفاده می کنید و یا با مشتریان در ارتباط هستید باید مراقب باشید ! چون همانند راه رفتن بر روی لبه ی پرتگاه است. البته این امر به جو و فضای اداره شما و چندین مورد دیگر نیز بستگی دارد.
اکنون در این مطلب شما با راه هایی برای ” استفاده صحیح از فیس بوک ” آشنا خواهید شد که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید شخصیت خود را در محیط کار حفظ کنید و رابطه خود را با مدیر ، همکار ، مشتری و … با اطمینان خاطر ادامه دهید.

“دوستان” ، افرادی در حیطه‌ی کاری شما
خیلی از ما از دوستی در فیس بوک با مدیرانمان و یا همکاران و مشتری ها خودداری می کنیم چرا که با این کار اطلاعات شخصی و حتی شخصیتی را در اختیار آن ها قرار خواهیم داد. چرا که هر پست ، لایک یا کامنت شخصیت شما را در فیس بوک می سازد. ما برخی دیگر این کار را می کنند و هدف آن ها ایجاد سطح بالاتری از دوستی با مدیر ، همکار یا مشتریشان است و می خواهند از آن در جهت مثبت کاریشان بهره ببرند.

(منبع عکس: Balakov)
باید بدانید که فیس بوک شمشیر دوسویه است. قبل از استفاده تفریحی از فیس بوک باید به فکر تحت فشار قرار دادن اطرافیانتان باشید. اگر بازی را به نحو احسنت اجرا کنید،میتوانید امیدوار باشید موقعیت کاری شما در محیط کار یا اطرافیانتان بهبود بخشیده شود.اما اگر نتوانید این کار را به خوبی انجام دهید باید منتظر به وجود آمدن فاجعه باشید. مراقب آن چه که پست می کنید باشید. اکنون به نکات بعدی توجه کنید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که ارتباط خود را با رئیس ، کارمندان و مشتری هایتان در فیس بوک شکل دهید. اگر از این نگران هستید که این افراد به اطلاعات شخصی ، عکس های آلبوم ها و غیره ی شما دست یابند ، اصلا جای نگرانی نیست ، فیس بوک قابلیتی را برای کاربرانش تعبیه نموده است تا در این مواقع از آن استفاده نمایند و سطح امنیت را کنترل کنند تا دوستانشان از قسمتی از فعالیت آن ها با خبر گردد. به کمک Improved Friend Lists شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

بین کار و زندگی خصوصیتان تعادل برقرار کنید
اگر تا جایی پیش بروید که افرادی که در حیطه‌ی کاریتان با آن ها سرو کار دارید فکر کنند شما انسانی پرکار و بدون احساس و مغرور هستید ، اصلا پیشنهاد نمی کنم که فقط به انتشار مطالب کاری و مربوط به حرفه ی خودتان بپردازید و کلیه ی فعالیتتان مربوط به سود و زیان باشد. بهتر است در مورد آن چه دوست دارید در کارتان به آن برسید فعالیت کنید و هر از گاهی مطالب جالب و عکس هم بگذارید و هم چنین در مورد موفقیت بنویسید.
در هر صورت شما نیاز دارید تا در قالبی دوستانه با اطرافیانتان رابطه بر قرار نمایید. به آن ها آن چه را دوست دارید نشان دهید ، زندگی خود را بیرون از محیط کاریتان را به آن ها بفهمانید ، این کار ها رئیس را مجاب می کند که آن چه را استحقاقش را دارید دریافت کنید.
برخی عقیده دارند زندگی شخصی و کار دو مقوله ی کاملا جدا از هم هستند و این بدان معناست که نحوه ی ارتباط ما با دوستانمان و خانواده کاملا با ارتباط ما با همکاران در محیط کاری تفاوت دارد. به هر حال به عقیده ی من بهتر است حالتی بینا بین را در پیش بگیرید و گوشه ای از خصوصیات فردی خودتان را در کنار مسائل کاری به نمایش بگذارید.

فرصت برقراری ارتباط با دیگران
بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی ، فیس بوک به شما شیوه ای عالی در برقراری ارتباط با دوستان را ارایه می کند. همکاران شما در قسمت های دیگر اداره ممکن است شما را در سطوح بالای شخصیتی نشناسند و اگر شما آن ها را در فیس بوک دوست خود کنید ، این دوستی در اداره می تواند عمیق تر هم باشد ؛ در آن موقع شما می توانید به چت و گفت و گو بپردازید و به بازی آن لاین مشغول شوید و پست های جذاب و مهیج ثبت کنید و با لایک هایی که به طور مشترک می زنید ، رابطه ی بهتری بسازید.

(منبع عکس : Fotolia)
دوم این که کار در شبکه های اجتماعی به شما رتبه می دهد و مقام شما را بالا می برد.
اگر می خواهید از نرده بان ترقی در اداره تان بیشتر بالا بروید بالاترین سطح رابطه را در شبکه ایجاد کنید.
در ضمن این رابطه به شما این امکان را میدهد که اگر یکی از همکارانتان در بخش دیگر اداره نیاز به یک کارمکند جدید داشته باشد ، شما را به مدیر پیشنهاد خواهد کرد.
هم چنین اگر نیاز به کمک به کسی دارید که در ساختمان مجاور اداره کار می کند و همکار شماست ولی نمیشناسیدش ، می توانید روی کمک وی حساب باز کنید ، البته قبل از آن باید رابطه فیس بوکی خوبی با وی برقرار کرده باشید.
دریافت رویدادهای جدید
شما نیاز دارید تا هر نوع دوستی ای را ادامه دهید. خوشبختانه جدیدترین رویدادها را در اولین ورودتان به فیس بوک دریافت می کنید و این یعنی این که می توانید در آرامش به تحلیل آن ها بپردازید و از رفتار های عجولانه ای که در گفتارهای آنلاین به وجود می آید دور باشید.
در بحث هایی که بین رئیس و کارکنان انجام می شود شرکت کنید اما یادتان باشد باید بهترین نتیجه را به سوی خودتان برگردانید.
اگر به این نکته برخوردید که در یکی از بحث ها یکی از اطرافینتان (مشتری یا همکار یا رئیس) نیاز به کمک و همیاری شما دارد در قالب یک قهرمان به وی کمک کنید ولی منت نگذارید !

انتقال تجربیات
شما باید از فیس بوک به عنوان سکوی پرتابی برای رسیدن به اهدافتان به وسیله ی اشتراک عقاید و تجربیاتتان با دیگران استفاده کنید.

(منبع عکس : agent-x.com.au)
کلید موفقیت شما این است که نگذارید بقیه بفهمند شما به سختی دنبال موفقیت هستید !خیلی آرام اما قدرتمند باید به کارتان برسید . نتایجی که هر روز در کارتان به دست می آورید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید اما یادتان باشد آن ها نباید بفهمند شما به دنبال چه هستید .
تواضع آخرین چیزی است که اگر به آن توجه کنید دیگر تمام است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    من ميخواستم اد ليستمو پنهان كنم تا كسي نبينه ميشه كمك كنيد
    اگه ميشه جوابشو ب من ايميل كنيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *