IFA: اولترابوک لمسی HP SpectreXT TouchSmart

IFA: اولترابوک لمسی HP SpectreXT TouchSmart
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

HP این بار با یک اولترابوک جالب وارد دنیای ویندوز 8 شده، نام آن SpectreXT TouchSmart است و همان‌طور که از نام آن پیداست، صفحه نمایش لمسی دارد. قطر نمایشگر Full-HD این اولترابوک 15.6 اینچ و از نوع IPS LCD است. ضخامت این اولترابوک تنها 17.99 میلی‌ متر است و وزن آن فقط 4.77 پوند (معادل 2160 گرم) است. بنابراین قابلیت حمل بسیار خوبی دارد.

در تصاویر می‌بینید که این مدل هم مثل سایر Spectreهای HP بسیار زیبا طراحی شده، بدنه تماماً فلزی است و صفحه نمایش کاملاً توسط شیشه پوشیده شده است. تکنولوژی صدای Beats Audio هم در این مدل به کار رفته و کیفیت صدای خوبی دارد.

محل تکیه‌گاه دست به خوبی طراحی شده و تاچ‌پد شیشه‌ای امکانات کنترلی کاملی دارد.

HP با عرضه‌ی این اولترابوک برای اولین بار از پورت بسیار سریع تاندربولت (Thunderbolt) اینتل استفاده خواهد کرد. انتقال اطلاعاتی مثل موزیک، ویدیو و انواع داده از طریق تاندربولت بسیار سریع انجام می‌شود.

با استفاده از تکنولوژی HP USB Boost می‌توانید وسایل خود را شارژ کنید آن هم در حالتی که اولترابوک شما خاموش است!

در این اولترابوک قرار است از پردازنده‌های نسل سوم Core محصول Intel استفاده شود (منظور سری 3000 با معماری Ivy Bridge است)، تکنولوژی Intel Smart Connect نیز در آن به کار رفته است. تکنولوژی‌های ضد سرقت اینتل یعنی Intel Identity Protection و Intel Anti-Theft و همچنین تکنولوژی Smart Response اینتل نیز از آخرین دستاوردهای به کار رفته در اسپکتر ایکس تی است.

فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD در کلاس mSATA می‌باشد، پورت‌های مختلفی در این اولترابوک پیش‌بینی شده که شامل HDMI، USB 3.0، Gigabit Ethernet می‌شود.

برای خنک‌کاری بهتر از HP CoolSence استفاده شده است. HP Connected Photo و HP Connected Music برای همگام‌سازی و دسترسی سریع به عکس‌ها و موزیک‌ها و سایر فایل‌های مالتی‌مدیا در انواع وسایل با پلتفرم‌های مختلف به کار می‌رود. HP Imagepad برای انجام اعمال حرکتی به صورت دقیق و کنترل چند انگشتی مورد استفاده قرار گرفته است. HP TrueVision Webcam نیز تکنولوژی خوب HP برای استفاده از وبکم است. برای محافظت بهتر از هارد دیسک نیز از HP ProtectSmart استفاده شده است.

برای راحتی مشتریان HP سرویس SmartFriend Setup را به مدت 90 روز ارائه کرده و کاربران را با امکانات این اولترابوک حرفه‌ای آشنا می‌نماید. نرم‌افزار امنیتی Norton Internet Security نیز تا 2 سال قابل استفاده است.

نسخه‌ی کامل دو نرم‌افزار Adobe Photoshop Elements 10 و Adobe Premiere Elements 10 نیز روی آن نصب شده و به راحتی می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خود را ویرایش کنید.

قیمت این اولترابوک از 1399 دلار آمریکا شروع می‌شود و قرار است از ماه دسامبر روانه‌ی بازار آمریکا شود.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *