IFA: اندروئیدی جدید خانواده‌ی Optimus به نام L9 توسط LG رونمایی شد

IFA: اندروئیدی جدید خانواده‌ی Optimus به نام L9 توسط LG رونمایی شد
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

LG از گوشی جدیدی از خانواده‌ی Optimus به نام L9 رونمایی کرد. این گوشی صفحه‌نمایش 4.7 اینچی IPS دارد. رزولوشن صفحه نمایش مشخص نشده اما همین که IPS است و زاویه دید بالا و کیفیت رنگ خوبی دارد، کافی است. سیستم عامل آن هم اندروئید 4 (یا ICS) می‌باشد که ظاهر آن مطابق میل سازنده سفارشی شده است.. از نظر قیمتی هم در رده‌ی متوسط قرار دارد. پردازنده‌ی دو هسته‌ای گوشی با سرعت 1 گیگاهرتز در کنار 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM فعالیت می‌کند. 

دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است که پشت گوشی قرار دارد و دوربین جلویی با رزولوشن VGA برای مکالمات ویدیویی به کار می‌رود. فضای ذخیره‌سازی 4 گیگابایت است، یک باتری 2510 میلی آمپر ساعتی نیز برای آن طراحی شده، در طراحی باتری تکنولوژی SiO+ کمپانی LG به کار رفته است و با وجود اینکه کارکرد باتری را تغییر نمی‌دهد، آن را کوچک‌تر می‌کند. لذا ابعاد آن 131.9 در 68.2 در 9.1 میلی‌متر است و 125 گرم وزن دارد. کیس گوشی با هایلایت‌های فلزی زیبایی تزئین شده است.

از نظر نرم‌افزاری می‌توان به صفحه کلید گوشی اشاره کرد که چیدمان آن بسته به اینکه چپ دست باشید یا راست دست تغییر می‌کند. برای نوت‌برداری با استفاده از دست‌خط نیز QMemoTM کاربرد دارد، البه قلم الکترونیکی به همراه گوشی عرضه نمی‌شوند. QTranslator نرم‌افزار مترجم سریعی است که با تشخیص حروف (OCR یا تشخیص تصویری کاراکترها برای تبدیل اسکن به نوشته به کار می‌رود) و می‌توان آن را به صورت آنلاین یا آفلاین مورد استفاده قرار داد.

قیمت دقیق گوشی هنوز مشخص نشده ولی احتمالاً در نمایشگاه IFA 2012 در این هفته اخبار بیشتری منتشر می‌شود.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *