با Color Grab از دوربین دستگاه اندروید تان برای شناسایی رنگ ها در زمان واقعی استفاده کنید

با Color Grab از دوربین دستگاه اندروید تان برای شناسایی رنگ ها در زمان واقعی استفاده کنید
  • 1391/8/29
  • مژگان فنائی
  • 2

برنامه های رنگ بردار گوشی های هوشمند همچون LifeDropper و SwatchMatic می توانند ثابت کنند که برای هر دو یعنی طراحان گرافیک و نیز کاربرانی که از کور رنگی رنج می برند، کاملا سودمند هستند. هر دو برنامه گفته شده فوق، از دوربین دستگاه اندروید تان برای شناسایی و تشخیص رنگ های پیرامون تان استفاده می کنند، و اطلاعات دقیقی، به طور کامل در زمان واقعی به شما ارائه می نمایند. در حالی که هر دو برنامه کاملا کارآمد هستند، آنها با به اشتراک گذاری محدودشان عرضه می شوند. برنامه نخست، از آگهی پشتیبانی کرده و ابری است و از رابط کاربری قابل بازبینی استفاده می کند، و دومی با چندین ویژگی غیر ضروری به نظر اندکی سنگین می رسد. وانگهی، این برنامه از دوربین جلوی گوشی پشتیبانی نمی کند. این موضوع در مورد Color Grab صحت ندارد، که آخرین ورودی به خانواده ابزار های رنگ بَردار (color picker) اندروید است. افزون بر رایگان بودن، تم Holo و بسیار ساده در اجرا، Color Grab به شما اجازه شناخت رنگ زمان واقعی (real-time) و گرفتن آن از طریق هر دو دوربین جلو و عقب را می دهد.

برای شروع شناسایی و تشخیص رنگ ها، به سادگی برنامه را راه اندازی کنید و دوربین دستگاه اندروید تان را به سمت موضوع با رنگ (های) مورد هدف تان نشانه روید. اطلاعات مربوط به هر رنگ به صورت نزولی درون نشانگر هدف در مرکز صفحه نمایش، در بالا همانند دور راه حل گفته شده فوق نمایش داده می شوند، Color Grab از پایگاه داده ای پشتیبانی می کند که دربردارنده اطلاعات دقیقی برای هزاران رنگ مختلف است. برنامه نوع رنگ اصلی، و مقادیر RGB و HSV ، سایه دقیق و طبقه بندی رنگ مورد نظر را نشان می دهد.

Color Grab به همراه چندین ابزار پشتیبانی شده که موجب افزایش کارآمدی کلی برنامه می شوند، می آید. به عوان مثال، ضامنی برای چراغ قوه وجود دارد که به شما در تشخیص و گرفتن رنگ ها در تاریکی، کانون (focus) خودکار درونی، و تثبیت رنگ ها کمک می کند. جدا از ویژگی های اضافی، توانایی برنامه در کشف رنگ ها به درستی، چه در نزدیکی یا در مسافتی قابل توجه، آن را به یک مدعی در میان همتایان خود مبدل می سازد.

برای نشانه گذاری رنگ های شناسایی شده کنونی در گالری رنگ درون ساخت برنامه، تنها یکبار روی صفحه بزنید. تمامی رنگ های نشانه گذاری شده را می توان با ضربه زدن روی نماد سینی رنگ در پایین رابط کاربری مشاهده نمود. متأسفانه، هیچ کار بیشتری نمی توانید با این رنگ ها به جز مشاهده جزئیات آنها یا حذف آنها از فهرست، بکنید.

امیدوارم، تکرار های آتی برنامه، برخی گونه های به اشتراک گذاری یا گزینه صدور برای آنهایی که مایل به استفاده از آنچه که آنها شناسایی می کنند باشند، را پشتیبانی کند. به عنوان مثال، طراحان گرافیک، ممکن است کاربردی برای ویژگی گفته شده بیایند در حالی که در تلاش برای ایجاد یک نسخه بدل دیجیتال از چیزی از دنیای واقعی هستند.

Color Grab رایگان است و شامل هیچ نوع تبلیغ و آگهی نمی باشد. شما می توانید آن را از فروشگاه Google Play از طریق پیوند ارائه شده پایین دریافت نمایید.

Download Color Grab For Android

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *