Fhotoroom یک برنامه طراحی و ویرایشگر تصویری فراگیر و خوش ترکیب برای ویندوز 8 است

Fhotoroom یک برنامه طراحی و ویرایشگر تصویری فراگیر و خوش ترکیب برای ویندوز 8 است
  • 1391/9/7
  • مژگان فنائی
  • 0

می گویند یک تصویر به اندازه هرازان واژه می ارزد، چه تصویر چشم اندازه زیبایی باشد که در سفرتان به سوئیس گرفته باشید، چه شمایل هایی (portrait) از دوست و خانوادتان. هرچند، گاهی اوقات ما موفق به شکار لحظه ها و گرفتن تصاویر به همان شیوه ای که باید نمی شویم، اما به لطف ویرایشگرهای تصویری متنوع برای هر دو یعنی میز کار (دسکتاپ) و پلتفرم های تلفن همراه، ما می توانیم تصاویر را تغییر داده و مجموعه ای از اثرات و جلوه های تصویری را برای دستیابی به نتیجه دلخواه اعمال نماییم. پیش از این، گزارشی در مورد یک برنامه ویرایش تصویری قدرتمند برای ویندوز فون 7 به نام Fhotoroom را ارائه کردیم. این برنامه به تازگی راهش را به سوی فروشگاه ویندوز 8 باز کرده است. Fhotoroom برای ویندوز 8 به شما اجازه اجرای شماری از سبک ها و قاب ها به تصاویرتان برای بخشیدن یک زندگی تازه به آنها را می دهد. این برنامه شامل تمامی ابزارهای ویرایش ابتدایی و پایه، همچون برش و برداشت تصویری، تغییر اندازه، تند و تیزی و شفافیت، کنترل ظهور و پرتو دهی و غیره برای دستکاری و رتوش سریع است. کاربران ویندوز RT ملزم به درک رابط کاربری با روح برنامه برای استفاده ای لذت بخش هستند.

برای دانلود این برنامه، سری به فروشگاه ویندوز (Windows Store) از صفحه شروع (Start Screen) بزنید. اکنون، از کلیدهای ترکیبی Win + Q استفاده کنید و نام برنامه را برای پالایش نتایج، بنویسید. پس از پریدن به صفحه Fhotoroom در فروشگاه، روی دکمه نصب در سمت چپ کلیک کنید.

رابط کاربری شامل یک ابزار مجموعه رنگی (palette) در پایین می باشد. شما می توانید از اینجا درون برنامه حرکت کنید. برای انتخاب فایل تصویری، روی انتخاب در پایین سمت چپ کلیک کنید یا ضربه بزنید و سپس فهرست تصاویر تان را مرور کنید. آثار و جلوه ها و پالایه ها (فیلترها) در سراسر بخش های ویرایش مقدماتی، سبک ها و قاب ها گسترده است.

ویرایش مقدماتی شامل شماری از ابزارهای ویرایش همچون برش و برداشت، قلموی ویرایش، نور دهی (Exposure)، رنگ ها، تند و تیزی و شفافیت، چرخش، تغییر اندازه، تلنگر (Flip) و غیره می باشد. ویژگی های (پارامتر) تنظیم بیشتری پس از انتخاب یک گزینه ویرایش نمایان می شوند. به عنوان مثال، ابزار رنگ ها به شما اجازه کنترل و بررسی اشباع تصویر، توازن رنگ سفید، کنتراست و غیره را می دهد. همچنین، ابزار برش و برداشت، هر دو برداشت شکل و ساختار آزاد و 1:1 پیکسل را ارائه می کند. شما نیاز دارید تا روی دکمه اجرا (Apply) برای افزودن اثر و جلوه بزنید. همچنین باید توجه داشت که گزینه های بی اثر کردن (Undo) و انجام دوباره (Redo) وجود ندارند.

مجموعه رنگی (palette) سبک ها دربردارنده Instagram مختلف همچون اثر و جلوه ها می باشد. این جلوه ها شامل تراوش ها (Leaks)، امریکانو (Americano)، تزار (Tsar)، کلاسیک حرفه ای (Classic Pro)، ته رنگ یا سایه رنگ (Tinge)، ولویا اکس (Velvia X)، هرک (Herc)، باران (Rain)، کاپلا (Kapla)، کوپا (Copa)، دون خوان (Don Juan)، کومو (Komo) و غیره است.

دیگر ویژگی زیبا و جذاب این برنامه قابلیتی است که به شما اجازه جایگذاری قاب های تصویری بر روی تصاویر تان را می دهد. بر روی قاب ها (Frames) در پایین کلیک کنید تا به اثرات و جلوه های قاب، تغییر باید. بسیاری از قاب ها کاملا معمولی و مرسوم به نظر می رسند، اما جلوه هایی همانند فیلم، پولاروید 2 ، گرانج 1 (Grundge) برای استفاده جالب توجه هستند.

شما می توانید به راحتی تصاویر بهینه سازی شده را از طریق کلیک کردن روی ذخیره به عنوان، ذخیره نمایید. برنامه به شما اجازه ذخیره تصاویر خروجی به صورت JPG یا PNG را می دهد. شما همچنین می توانید تصاویر را تغییر نام دهید و پوشه ای سفارشی برای ذخیره فایل تازه برگزینید.

به طور کلی، Fhotoroom یک برنامه عالی فروشگاه ویندوز است که می تواند به آسانی طیف گسترده ای از جلوه ها و پالایه های تصویری را اجرا کند. هرچند، نگارش رایگان تنها به شما اجازه کار با تصاویر تا اندازه MB 1 را می دهد. برای فایل های تصویری بزرگتر شما می بایست مجوز حرفه ای را با $1.49 خریداری نمایید. آزمایش بر روی ویندوز 8 حرفه ای (Pro)، ویرایش 64 بیت انجام گرفته است.

برای دریافت این برنامه از فروشگاه ویندوز به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Get Fhotoroom from Windows Store

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *