VLC Media Player برای آندروید عرضه شد

VLC Media Player برای آندروید عرضه شد
  • 1391/9/29
  • علیرضا
  • 2

شما را نمی دانم ؛ اما من که یکی از طرفداران برنامه قدرتمند پخش فایل های چند رسانه ای VLC هستم . تا به حال فرمتی را ندیده ام که VLC نتوانسته باشد آن را پخش کند و شاید بتوانیم بگوییم که تیم سازنده vlc به شعار خود یعنی ” برنامه ای برای پخش همه فایل های چند رسانه ای روی کره زمین ” رسیده اند . بنده شخصا در لینوکس و ویندوز از این برنامه فوق العاده قدرتمند استفاده می کنم . اما شاید خبری که باعث خوشحالی بی حد و اندازه من شد ، ارائه VLC برای سیستم عامل آندروید بود و این یعنی که میتوانم این برنامه را حتی در گوشی خود هم داشته باشم . گرچه برنامه های بسیار خوب دیگری مثل MX Player را نیز دارم . ولی vlc همیشه برای من یک چیز متمایز بوده است . البته این نکته را همین الان عرض کنم که این نسخه از فایرفاکس در مرحله بتا قرار دارد . پس اگر نصب کردید و مشکلاتی در آن مشاهده نمودید بدانید که امری طبیعی است .

اما اگر موافق باشید با هم نگاهی داشته باشیم به نسخه آندرویدی VLC Media Player . پس با گویا آی تی همراه باشید ……..

 

هنگامی که برای اولین بار این برنامه را اجرا می کنید ، vlc به صورت خودکار حافظه ی دستگاه شما را برای پیدا کردن فایل های صوتی و تصویری اسکن می کند . سپس خیلی سریع تمامی فایل های ویدئویی شما در صفحه اصلی برنامه ظاهر می شوند و یک تصویر کوچک نیز از هر کدام نمایش داده خواهد شد . در کنار هر تصویر نیز اطلاعاتی نظیر نام فایل ، مدت زمان پخش و رزولوشن آن فایل نمایش داده میوشد . کافیست روی یکی از ویدئوها کلیک کنید تا به سرعت فایل مورد نظر پخش شود .

کنترل های ویدئو ( مثل دکمه های توقف ، پخش ، عقب ، جلو و … ) و همچنین اسلایدر نیز در هنگام پخش ویدئو در قسمت پایین صفحه نمایش داده می شوند . برای عقب و جلو کردن فایل ویدئویی حتما لازم نیست که نشانگر روی اسلایدر را حرکت دهید . می توانید حتی انگشت خود را روی صفحه به سمت جلو یا عب بکشید تا ویدئوی مورد نظر عقب و جلو برود . همچنین اگر نگران این هستید که انگشت تان روی صفحه بخورد و ناخواسته یکی از دکمه را بزنید ، کافیست روی آیکون قفل کلیک کنید تا صفحه قفل شود و مشکلی در هنگام پخش بوجود نیاید .

به عنوان یکی دیگر از قابلیت های vlc می توان به گزینه های متنوع Fit and Fill اشاره کرد . این قابلیت به شما امکان می دهد که سایز تصویر را تغییر دهید تا با صفحه نمایش دستگاه تان هماهنگ تر باشد . این گزینه های عبارتند از :

* Fit Horizontal

* Fit Vertical

* Fill

* 16:9

* 4:3

* Center

* Best Fit

برای دسترسی به حالت های بالا باید روی آیکون ” فلش رفت و برگشتی ” که در گوشه پایین و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید .

شاید تعجب کرده باشید که در vlc هیچگونه دکمه یا اسلایدری برای کم و زیاد کردن صدا وجود ندارد . اما روش کار کمی فرق می کنید . برای کم و زیاد کردن صدا در نسخه آندرویدی وی ال سی باید انگشت خود را روی صفحه حرکت دهید . به این شکل که برای زیاد کردن صدا باید انگشت خود روی صفحه قرار داده و به سمت بالا بکشید و برای کم کردن صدا برعکس عمل کنید . البته گاهی با انجام این کار می توانید نور صفحه را کم یا زیاد کنید . اگر قبلا با برنامه MX Player کار کرده باید ، این حالات را بهتر درک خواهید کرد .

یکی دیگر از قابلیت های جالب VLC امکان تعیین سرعت پخش ویدئو است . می توانید سرعت پخش یک ویدئو را بین 0.25 X تا 4X تغییر دهید .

در قسمت بالای صفحه هم منوهای وجود دارند که به شما امکان جستجو بین فایل ها ، گوش کردن موزیک یا دیدن یک ویدئو از صورت استریم ( مستقیما از روی شبکه ) و تازه سازی لیست را می دهند .

 

در زمینه پخش فایل های صوتی نیز این برنامه به خوبی عمل می کند و در تست هایی که بنده انجام دادم مشکل خاصی وجود نداشت . در هنگام پخش یک فایل صوتی در صورتی که آن موزیک دارای کاور باشد ، تصویر آن نمایش داده می شود . گزینه هایی نیز به منظور تکرار موزیک ( ها ) و یا پخش فایل های صوتی از داخل یک لیست و به صورت تصادفی وجود دارد . در هنگام پخش فایل های صوتی نیز می توانید از سرعت آنها را تعیین کنید .

به صورت کلی با توجه به اینکه این نسخه از VLC در حالت بتا است ، اما به خوبی کار خود را انجام می دهد . حتی ویدئوهای HD نیز بدون هیچگونه گیر کردنی نمایش داده می شوند ( تست شده در سامسونگ گلکسی نوت 2 ) . البته هنوز جای برخی چیزها خالی است .

لازم به ذکر است که این نسخه از VLC تنها روی پردازنده های x86 و ARMv7 اجرا می شود و امکان اجرای آن روی پردازنده های قدیمی تر وجود ندارد . البته گروه Videolan وعده داده است که پردازنده های ARMv6 نیز در آینده پشتیبانی خواهند شد .

اگر به فروشگاه گوگل پلی نیز بروید ، متوجه خواهید شد که نظر اکثر کاربران در مورد VLC مثبت است . برخی از آنها حتی ادعا می کنند که با وجود بتا بودن فعلی VLC ، اما باز هم بهترین برنامه برای پخش فایل های چند رسانه ای است .

دانلود VLC Media Player از گویا آی تی با حجم 7.2 مگابایت ( بدون تحریم )

نکته : این برنامه روی گوشی گلکسی مینی 2 تست شده است . در صورتی که پس از دانلود این برنامه با دستگاه شما ناسازگار بود ، باید از فروشگاه گوگل پلی آن را دریافت کنید . چون طبق توضیحات گوگل پلی ممکن است که برای هر دستگاهی نیاز به نسخه مخصوص VLC باشد .

دانلود VLC Media Player از فروشگاه Google Play

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. آقا ممنون اما دسترسی به گوگل پلی ندارم من! خیلی دلم میخواد اینو بگیرم اما از کجا؟
    میشه لطف کنید و یک لینک در وبسایتهای ایرانی بدید؟
    من گوشیم sony xperia tipo dual هستش…
    یک در دنیا هزار در آخرت خدا بهتون خیر بده! 🙂

    1. سلام .
      دوست عزیز لینک دانلود رو واستون گذاشتیم . همونجایی که نوشتیم :
      دانلود VLC Media Player از گویا آی تی با حجم ۷٫۲ مگابایت ( بدون تحریم )

      موفق باشید …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *