نگاهی به فبلت Huawei Ascend D2

نگاهی به فبلت Huawei Ascend D2
  • 1391/10/24
  • علیرضا
  • 0


1

اگر یادتان باشد ، چند روز قبل نگاهی داشتیم به فبلت  Ascend Mate که یکی از محصولات چشمگیر شرکت هواوی بود که با یک نمایشگر 6.1 اینچی و پردازنده 1.5 گیگاهرتزی ارائه شده بود . امروز می خواهیم به سراغ یکی دیگر از فبلت های این شرکت چینی برویم و با هم نگاهی داشته باشیم به قابلیت ها آن . فبلتی که همزمان با همان Ascend Mate ارائه شده است و نامش Ascend D2 می باشد . با گویا آی تی همراه باشید …..

این مطلب را نیز بر اساس هر کدام از فاکتورها طبق بندی کرده ایم تا خواندن آن راحت تر و سریع تر انجام شود .

نکته : برای نمایش تصاویر در سایز بزرگ تر روی آنها کلیک کنید .

1- نمایشگر

2

نمایشگر این فبلت 5 اینچی است که کمی از مدل Ascend Mate کوچک تر می باشد . این نمایشگر از جنس Super Retina بوده و کیفیت آن نیز 1080p است و تراکم پیکسلی آن نیز 441 می باشد ( 441 پیکسل در هر اینچ ) که در هر دو مورد از Ascend Mate در رده بالاتری قرار می گیرد . البته خواندن فایل های متنی ، وبگردی و انجام بازی ها در این نمایشگر 5 اینچی نیز کار راحتی خواهد بود . همچنین این نمایشگر با استفاده از پوشش گوریلا گلس محافظت می شود که از خراشیدگی آن جلوگیری خواهد کرد .

2- وزن ، ابعاد ، بدنه ، رنگ ها

3

نمایشگر کوچک تری در این دستگاه استفاده شده است و همین مورد نیز باعث کاهش وزن آن نسبت Ascend Mate می شود . وزن Ascend D2 حدود 170 گرم است . بدنه این دستگاه نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده است که استحکام آن کمک شایانی خواهد کرد . همچنین استفاده از آلومینیوم باعث می شود تا کاربر حس خوبی هنگام در دست گرفتن این فبلت داشته باشد . شاید جالب باشد که بدانید بدنه این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است . ابعاد Ascend D2 نیز 140 x 71 x 9.4 میلیمتر می باشد و قرار است که در دو رنگ آبی و سفید ارائه شود .

3- پردازنده

اگر دستگاه مورد نظرتان را برای انجام کارهایی مثل تماشای طولانی مدت ویدئو ، انجام بازی های گرافیکی سنگین ، وبگردی و یا هر کاربرد دیگری می خواهید ، مطمئن باشید که Ascend D2 شما را راضی می کند . چون در قلب این دستگاه یک پردازنده 4 هسته ای با قدرت 1.5 گیگاهرتز قرار دارد که توانایی انجام تقریبا هر کاری را دارا می باشد . البته نکته دیگری هم هست که باید به شما بگوییم . توجه کنید که زیاد گول تبلیغات تجاری را نخورید . مسلما داشتن یک پردازنده 4 هسته ای و آن ها با قدرت 1.5 گیگاهرتز خوب است ؛ اما به شرطی که برنامه های متناسب با این پردازنده ها نیز تولید شده باشند . مثلا در حاضر تعداد برنامه ها و بازی هایی که بتوانند از تمام قدرت پردازنده شما استفاده کنند و به صورت کلی از 4 هسته آن بهره ببرند ، کم است . ولی مسلما در آینده از اینگونه برنامه ها و بازی ها زیاد خواهیم دید . پس این دستگاه می تواند تا چند سال خیال شما را راحت کند . لازم به دکر است که این پردازنده ساخت شرکت هواوی است و تحت نام Hi-Silicon K3V2 ارائه شده است که دقیقا مشابه پردازنده مدل Ascend Mate می باشد .

4- حافظه موقت ( RAM )

مسلما یک رم 2 گیگابایتی جوابگوی تمام نیازی های کاربران ، از عادی تا حرفه ای خواهد بود .

5- حافظه ذخیره سازی

این فبلت دارای 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است که برای اکثر کاربران کافی به نظر می رسد . البته برای کسانی که می خواهند محتویات کل هارد دیسک شان را روی این دستگاه ذخیره سازی کنند خبر خوبی نداریم 🙂 چون شکاف کارت حافظه در این فبلت وجود ندارد . پس نتیجه می گیریم که به همان 32 گیگابایت محدود خواهیم شد . البته اگر در خارج از ایران زندگی می کنید شاید این مسئله زیاد اهمیتی نداشته باشد . چون می توانید از فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنید و هرجا که باشید و شبکه اینترنت موبایلی وجود داشته باشد ، به فایل های مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید .

6- باتری

در Asecnd D2 از یک بارتری 3000 میلی آمپری استفاده شده است که در مقایسه با Ascend Mate توان ذخیره سازی انرژی کمتری دارد . اگر یادتان باشد . هر چند باتری این دستگاه شما را برای ساعت ها بازی ، وبگردی ، تماشای ویدئو و گوش دادن به موسیقی همراهی خواهد کرد . در حالت آماده به کار باتری این فبلت می تواند حدودا 6 روز دوام بیاورد . در حالت انجام کارهای عادی نیز باید تا یک و نیم یا دو روز روی آن حساب کرد که البته باز هم به استفاده شما باز می گردد . چیزهایی مثل میزان نور صفحه نمایش ، استفاده از شبکه های موبایل ( EDGE ، 3G ) یا وای فای می توانند از عواملی باشند که حساب شارژ دستگاه شما را می بلعند . البته بهینه سازی هایی نیز در این زمینه انجام شده است . مثلا هنگام استفاده از شبکه های وای فای حدود 20 % انرژی کمتری نسبت به سایر دستگاه های هم رده مورد استفاده قرار می گیرد . این صرفه جویی انرژی در هنگام استفاده از شبکه های سلولی ( EDGE ، 3G و … ) حدود 10 % می باشد .

شارژ باتری Ascend D2 به لطف تکنولوژی ” شارژ سریع ” یا همان Fast Charging حدود 25 % نسبت به گلکسی اس 3 سامسونگ سریع تر شارژ می شود . شاید جالب باشد که بدانید در گلکسی اس 3 از یک باتری 2100 میلی آمپری استفاده شده است که در مقابل باتری 3000 میلی آمپری این دستگاه از توان ذخیره سازی انرژی کمتری برخوردار است .

7- دوربین4

به شخصه خیلی به عکاسی از طریق دوربین گوشی علاقه چندانی ندارم . اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خیلی دوربین گوشی شان استفاده می کنند ، بهتر است که در مورد دوربین این دستگاه نیز اطلاعاتی داشته باشید . مطمئنا یک دوربین 13 مگاپیکسلی می تواند یک تجربه بسیار عالی در زمینه عکاسی را برای شما به همراه داشته باشد . البته اگر در زمینه عکاسی حرفه ای تر هم باشید که خیلی بهتر خواهد شد و می تواند تصاویر فوق العاده ثبت کنید . دوربین این گوشی قابلیت های دیگری نظیر فوکوس اتوماتیک ، تشخیص چهره انسان و ژئو تگینگ ( که موقعیت مکانی تصاویر را به صورت متادیتا روی همان تصویر ذخیره می کند ) نیز دارد . یک فلش LED نیز در کنار دوربین پشتی این گوشی قرار دارد که تصویر برداری در مکان های بسیار کم نور را نیز بسیار بهبود می بخشد . ضبط ویدئو در این گوشی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می شود که مطمئنا ویدئوهای با کیفیتی خواهند بود .

به مانند اکثر دستگاه های موجود در بازار نیز دوربین جلویی این گوشی که برای مکالمات ویدئویی استفاده می شود چنگی به دل نمی زند و 1.3 مگاپیکسلی است .

8- سیستم عامل

5

آندروید 4.1 سیستم عامل قدرتمند شرکت گوگل شما را در این دستگاه همراهی خواهد کرد . البته رابط کاربری ارائه شده توسط شرکت هواوی ساخته شده است و با نام Emotion شناخته می شود ( مثل رابط کاربری HTC Sense یا TouchWiz شرکت سامسونگ ) .

9- سایر موارد

از سایر مواردی که در Ascend D2 قابل مشاهده است می توان به یک پورت جک 3.5 میلیمتری اشاره کرد که در قسمت بالای دستگاه وجود دارد .

از لحاظ شبکه های ارتباطی پشتیبانی شده در این دستگاه نیز می توان به 2G ، 3G ، WiFi ، EDGE ، GPRS و بلوتوث نسخه 4 اشاره کرد . پورت اتصال دستگاه به کامپیوتر نیز MicroUSB نسخه 2 می باشد .

همچنین از NFC نیز پشتیبانی به عمل آمده است . هر چند که این دستگاه فاقد پشتیبانی از شبکه های 4G می باشد . در حالی که در Ascend D2 از 4G پشتیبانی می شود . به هر حال برای کاربران ایرانی پشتیبانی از 4G اهمیتی ندارد . حداقل در زمان حال . چون هنوز در اندر خم استفاده از شبکه 3G در کشورمان هستیم 🙂

البته در این نسخه از NFC پشتیبانی نمی شود . گرچه می توان از شبکه 4G استفاده کرد .

همانطور که در قسمت دوربین هم گفتیم ، استفاده از قابلیت Geo – Tagging وجود دارد و این بدان معناست که Ascend D2 دارای GPS می باشد . از دیگر سنسورهای موجود در این دستگاه می توان به Accelerometer ، gyro ، Proximity و Compass اشاره کرد .

قیمت این فبلت نیز هنوز مشخص نیست .

لینک دانلود ویدئوی این محصول

منابع : 12

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *