راهکارهایی امنیتی برای گوشی‌بازها

راهکارهایی امنیتی برای گوشی‌بازها
  • 1391/10/27
  • آزاد
  • 2

تنوع گوشی‌های اندرویدی زبان‌زد است، اما به همان نسبت تهدیدات امنیتی مربوط به این سیستم  عامل نیز گوناگون و فراگیر شده است. با این حال جایی برای نگرانی وجود ندارد، چون با به کاربستن 10 راهکار امنیتی زیر می‌توانید با آسودگی خاطر بیشتری گوشی به دست بگیرید.

Best-Antivirus-for-Android

1-     گوشی خود را دست کم نگیرید .

گوشی‌ هوشمند شما تنها یک ابزار ارتباطی نیست، بلکه اساسا کامپیوتری جیبی است و همان نقاط قوت و ضعف یک کامپیوتر را دارد؛ بنابراین گوشی خود را دست کم نگیرید و همانگونه با موبایل خود رفتار کنید که با کامپیوتر شخصی‌تان برخورد می‌کنید. پس پیش از هر چیز یک نرم‌افزار ضد‌ویرس روی ان نصب کنید.

 Android-Pattern-Lock

2-     روی گوشی قفل بگذارید.

تنبلی نکنید و روی صفحه اصلی گوشی آندرویدی خود قفل بگذارید. این قفل اولین دیوار محافظ از گوشی شماست که در همان ابتئای کار راه ورود افراد ناشناس به حریم خصوصی شما را سد می‌کند.

یک نوع از قفل‌ها شیوه مرسوم گذاشتن رمز عبور حروفی و عددی است و دیگر شیوه‌ای که به تازگی بین کاربران بسیار جا افتاده، قفل لمسی ( یا همان Pattern Lock) است که از شما می خواهد الگوی مشخصی را روی نمایشگر لمسی گوشی‌ برای باز کرد آن ترسیم کنید.

جدیدترین قفل سیستم عامل اندروید Face Lock  است که فقط با شناسایی چهره صاحب گوشی از طریق دوربین ثانویه اجازه ورود به سیستم را می‌دهد.

 android-apps

3-     مواظب Appها باشید:

برنامه‌های کاربردی موبایلی خیلی زیاد شده است، پس حواس‌تان باشد که چه برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب می‌کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که منبع دانلود Appهای‌تان معتبر است.

 amazon-android-app-store

4-     دنبال تولید کنندگان معتبر بگردید.

وقتی می‌خواهید بازی یا برنامه‌ای را روی سیستم اندرویدی خود دانلود کنید، مطمئن شوید که تولید کننده ان شرکت معتبر و اسم و رسم‌داری است. بعضی از Appها ممکن است فقط نام برنامه های محبوب را یدک بکشند و در واقع ویروس یا بدافزار باشند. اسم بازی‌هایی مثل Angry Birds  یا Cut the Rope گولتان نزند، چون دانلود این بازی‌ها از منابعی که تولید کننده درست و حسابی ندارد ممکن است برای‌تان گران تمام شود.

 Android-Market-Update

5-     زود به زود آپدیت کنید.

خیلی‌ها به سیستم عامل اندروید و نرم‌افزارهایی که دارند راضی‌اند و می‌گویند که چرا باید آنها را به روز کنند؟ دلیل آن ساده است؛ باید به‌روز باشید تا از تهدیدات امنیتی در امان بمانید.

گوشی‌های اندروید معمولا خوشان شما را از عرضه اپدیت های جدید باخبر می‌کنند، به این ترتیب تنها کاری که روی دوش شما خواهد بود پیدا کردن یک شبکه Wi-Fi باثبات است تا اینترنت وسط اپدیت قطع و وصل نشود.

 android_50_gb_free_cloud_storage_from_box

6-     در رایانش ابری احتیاط کنید.

آن دسته از کاربرانی که برای ذخیره سازی اطلاعات به رایانش ابری روی آورده‌اند مراقب تنظیمات امنیتی خود روی اینگونه سرویس‌ها باشند. رایانش ابری شیوه ایده‌الی برای کاهش محدودیت فضای ذخیره سازی است، به شرطی که تنظیمات امنیتی اکانت شما روی این سرویس‌ها به گونه ای باشد که دسترسی به داده‌ها را فقط برای خودتان ممکن بسازد.

گاهی اوقات گزینه هایی در تنظیمات وجود دارد که به چشم خیلی از کاربران نمی‌اید و اگر فعال باشد دسترسی به اطلاعات شخصی‌تان را بدون رضایت آنها امکان‌پذیر می‌کند.

 Android-Backup

7-     بکاپ بگیرید.

حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است گوشی‌تان به سرقت رود. اگر سارقان بخواهند به اطلاعات شخصی و حساب شما دسترسی پیدا کنند و شما از این مسئله نگران هستید، راه ساده‌ای به نام «حذف از راه دور» یا (Remove Wipe )  وجود دارد که تلاش دزدها را بی نتیجه می‌گذارد.

سرویس حذف از راه دور در گوشی‌های اندرویدی برخلاف آیفون و آی‌پد به طور پیش‌فرض نصب نیست و باید آن را دانلود کنید. این سرویس نرم‌افزاری به شما امکان می دهد که از طریق یک دستگاه الکترونیکی دیگر تمام قایل‌های خود یا بخشی از ان را در هر زمان که بخواهید از راه دور پاک کنید.

8-     با موبایل تجارت نکنید.

تحت هیچ شرایطی اطلاعات کارت‌های اعتباری خود را از طریق موبایل در اختیار دیگران قرار ندهید. گوشی هوشمند شما ابزار خوش‌دست و سریعی است که ارتباط با دیگران را در چشم‌به‌هم ‌زدنی ممکن می‌سازد، اما وقتی پای اطلاعات حساس مثل کارت اعتباری و شماره حساب در میان است، پیشنهاد می‌کنم گوشی خود را کنار بگذارید.

 com.giraone.encmanlite_2.png

9-     اطلاعات را رمزگذاری کنید.

یک راه ساده و اساسی برای حفاظت از طالاعت حساس، رمزگذاری اطلاعات یعنی تبدیل داده‌ها به کد رمزی که دسترسی به آن تنها به وسیله رمز عبور مخصوص شما امکان‌پذیر است. برای رمز‌گذاری داده‌ها در سیستم اندرویدی باید از ابزارهای جانبی مانند Encryption Manager lite  استفاده کنید.

 textplus_android_app_2

10-در را برای غریبه ها باز نکنید.

این مثل قدیمی در مورد پیامک‌ها ناخوانده و ناشناس موبایلی کاملا صدق می کند. هدف همه پیامک‌هایی که با شماره‌های نا اشنا دریافت می‌کنید لزوما مزاحمت یا وقت‌گذرانی نیست، بلکه این پیامک‌ها ممکن است حاوی لینک‌هایی باشند که شما را به دانلود نرم‌افزارهای خرابکارانه تشویق می‌کند.

 

http://www.esecurityplanet.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ممنونم عالی بود … فقط کاش بیشتر در مورد آیتم 7 برای ما توضیح میدادید … این سیستم نرم افزاری به همین نام هست ؟؟«حذف از راه دور» یا (Remove Wipe ) که نصب کنیم ؟؟؟ … یشه یه راهنمایی در این مورد بفرمایید … بند 9 هم جالب بود … از شما متشکرم

  2. آخریش خیلی باحال بود

    اخه ایرانسل و mci اینترنت دارن ؟

    رایتل هم قیمتش از کل خونه ما بیشتره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *