قابلیت های جدیدی که به نسخه 12.13 اپرا اضافه خواهند شد

قابلیت های جدیدی که به نسخه 12.13 اپرا اضافه خواهند شد
  • 1391/11/2
  • علیرضا
  • 2

1

اگر پیگر مطالب ما در گویا آی تی باشید ، چند روز قبل مطلبی را در مورد قابلیت های جدیدی که به نسخه های آینده مرورگر کروم و فایرفاکس اضافه می شوند را قرار دادیم . اما ظاهرا شرکت Opera Software از قابلیت های جدیدی که قرار است به مرورگر خود در نسخه آینده بیفزاید نیز پرده برداری کرده است . در این مطلب قصد داریم تا ببینیم که در نسخه آینده این مرورگر ( نسخه 12.13 ) چه قابلیت هایی را مشاهده خواهیم کرد . پس با گویا آی تی همراه باشید …..

نکته : توجه داشته باشید که قابلیت های ذکر شده در زیر ، فعلا در نسخه آزمایشی اجرایی شده اند و ممکن است در نسخه نهایی دچار تغییرات گردند .

1- بهبود در بازدهی

بازدهی یکی از اصلی ترین مباحثی است که باید در نسخه جدید هر برنامه ای لحاظ شود . در این نسخه نیز تغییراتی جهت افزایش بازدهی اپرا انجام شده است . سایت هایی مثل توییتر در حالت عادی مقدار بسیار زیادی ذخیره سازی داده ها در بخش حافظه موقت مرورگر کاربران انجام می دهد . در نتیجه مرورگر نسبت به دستورات کاربر کندتر واکنش می دهد . پس از اینکه مرورگر دچار کمبود حافظه می شود ، حافظه بیشتری را برای رهایی از این وضعیت و بازگشت به حالت عادی مصرف می کند . بنابراین خود سیستم نیز کندتر خواهد شد . اکنون در نسخه جدید بازنگری هایی در بخش ذخیره سازی داده ها صورت گرفته است که باعث افزایش بازدهی مرورگر در سایت هایی مثل توییتر خواهد شد .

2- بهبود در زمینه بروز رسانی اتوماتیک

همیشه به شما خوانندگان گویا آی تی توصیه کرده ایم که همه برنامه های خود را بروز رسانی کنید . از سیستم عامل گرفته تا برنامه های امنیتی و مرورگرها . به نظر شخص بنده مرورگر شما یکی از مهمترین لایه های امنیتی سیستم است . در صورتی که مرورگر شما در برابر مکانیزم های مخرب ، آسیب پذیر و ناکارآمد باشد به هیچ وجه امنیت شما تامین نخواهد شد .

در نسخه 12.13 مرورگر اپرا بخش بروز رسانی خودکار تغییراتی را به خود دیده است . در واقع یک مکانیزم جدید برای این بخش در نظر گرفته شده است که به کاربران در انجام پروسه بروز رسانی کمک خواهد کرد . در این مکانیزم مرورگر وضعیت بروز رسانی را بررسی خواهد کرد تا مشکلاتی که ممکن است کاربر نتواند مرورگر خود را بروز رسانی کند حل و فصل شوند .

3- جلوگیری از تغییرات ناخواسته در موتورهای جستجو

حتما تا به حال برای تان پیش آمده است که برنامه ای را نصب کرده باشید و از آن موقع به بعد دردسرهای متوالی برای تان بوجود آمده باشد . مثلا قرار دادن یک وبسایت خاص به عنوان صفحه خانگی و یا تغییر دادن موتور جستجوی پیشفرض مرورگرتان .

در این نسخه از مرورگر اپرا قابلیت جدید به عنوان Settings protection اضافه شده است که مانع از انجام تغییرات ناخواسته توسط برنامه های دیگر خواهد شد . البته تغییراتی که بدون اطلاع به کاربر انجام گرفته باشند . در حال حاضر این قابلیت تنها برای بخش موتورهای جستجوی موجود در مرورگر فعال شده است . به عنوان مثال یک برنامه مخرب نمی تواند موتور جستجوی پیشفرض اپرا را از گوگل به بینگ مایکروسافت تغییر دهید .

4- جلوگیری از بارگذاری پیج ها در هنگام عدم دسترسی به اینترنت

شاید عنوان این بخش کمی گیج کننده باشد . مسلما بدون دسترسی به اینترنت نمی توان هیچ صفحه وبی را بارگذاری کرد . کاملا درست است . اما منظور تیم توسعه اپرا از این قابلیت چیز دیگری است .

به عنوان مثل فکر کنید که در حال گشت و گذار در وب هستید که ناگهان برق قطع می شود . در صورتی پس از وصل شدن دوباره برق ، بنا به هر دلیلی کامپیوترتان به اینترنت متصل نباشد و اپرا را باز کنید ، صفحات وب اصلا بارگذاری نخواهند شد . در این صورت مرورگر هم شروع به کار سریع تری خواهد داشت و هم درگیر بارگذاری صفحات ( در حالت عدم اتصال به اینترنت ) نخواهد شد .

5- حل مشکل اپرا با برخی سرویس های گوگل

ممکن است شما هم این مشکل را داشته باشید . در صورتی که با استفاده از مرورگر اپرا به سرویس های نظیر جی میل و یا گوگل پلاس رفته باشید ، گاهی اوقات مشکل عجیبی پیش می آید و آن هم این است که پس از مدت زمانی ، این دو سرویس دیگر به دستورات شما پاسخ نمی دهند . مثلا در گوگل پلاس هر چه روی دکمه های پلاس وان و کامنت کلیک می کنید ، پاسخی دریافت نمی کنید . یا در جی میل دکمه Compose از کار می افتد و مسائلی از این دست که واقعا ناخوشایند می باشند . در نسخه 12.13 این مشکلات حل شده اند .

6- حل مشکلات نسخه های قبلی

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم ، برخی مشکلات ساختاری و امنیتی نیز در نسخه 12.13 برطرف شده اند .

در صورتی که مایل به دریافت نسخه 12.13 مرورگر اپرا هستید ، می توانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید .

دریافت نسخه 32 و 64 بیتی مرورگر اپرا 12.13 ( سیستم عامل ویندوز )

دریافت مرورگر اپرا 12.13 ( سیستم عامل مک )

دریافت مرورگر اپرا 12.13 ( توزیع های لینوکسی )

منابع : 123

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. یک چیزی به دوستان گزارش کنم ، بخندیم به این مرورگر!
    توی ورژن آخر این مرورگر یعنی 12.12 بیلد 1707 از border-radius پشتیبانی نمیشه!
    :d

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *