ذخیره صفحه های وب، تصاویر، صوت و ویدئو در گوگل درایو (کروم)

ذخیره صفحه های وب، تصاویر، صوت و ویدئو در گوگل درایو (کروم)
  • 1391/11/23
  • مژگان فنائی
  • 1

می دانید به چه سبب آنها می گویند دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است؟ گوگل به تازگی یک بخش الحاقی یا افزونه گوگل درایو رسمی را برای کروم به نام Save to Google Drive منتشر کرده است. ما به خوبی توانسته ایم با این افزونه تازه کار در کنار راهکار ذخیره سازی ابری گوگل کار کنیم، اما مجبور شده بودیم تا با دیگر افزونه ها همانند Save to Drive که ماه گذشته پوشش داده ایم، کار کنیم. حال که گوگل افزونه رسمی اش برای گوگل درایو را منتشر کرده است، انتظارها افزایش خواهد یافت. Save to Google Drive نمادی (آیکون) را در کنار نوار نشانی وب (URL) می افزاید، که به عنوان میانبری برای ذخیره وب کنونی عمل می کند. این افزونه یک گزینه محتوای مهم و حساس را به فهرست زمینه راست کلیک اضافه می کند، که به شما اجازه ذخیره تصاویر، پیوندها (لینک)، صوت و ویدئو در گوگل درایو تان را می دهد. شما می توانید دانلود فایل را در قالب اصلی خودش برگزینید یا آن را به قالب (فرمت) گوگل تبدیل نمایید.

این افزونه از گزینه های سفارشی سازی تنها برای صفحه های HTML ، یعنی پیوندهای وبی که ذخیره می کنید برخوردار است. شما می توانید گرفتن عکس از بخش قابل رویت یک صفحه وب را با انتخاب گزینه “تصویری از صفحه قابل رویت” به عنوان قالب “ذخیره صفحه به عنوان” برگزینید.

این افزونه همچنین به شما گزینه ای برای ذخیره فایل ها در قالب های گوگل را ارائه می کند، به عنوان مثال قالب هایی که می توانید به مشاهده پیش نمایش/ اجرای آنها در گوگل درایو، همانند MP3 و MP4 بپردازید.

Save to Google Drive-Options

گزینه هایی که در فهرست زمینه راست کلیک می بینید، بسته به آنچه که روی آن کلیک می کنید متفاوت خواهند بود. چنانچه بر روی یک تصویر راست کلیک کنید، “ذخیره این تصویر در گوگل درایو” را خواهید دید، در حالی که اگر روی یک پیوند راست کلیک کنید، “ذخیره پیوند در گوگل درایو”  خوانده خواهد شد.

Save to Google Drive-Save Image

چنانچه برای نخستین بار از آن استفاده می کنید، مجبور خواهید بود تا به آن اجازه متصل شدن به حساب گوگل درایو تان را بدهید. کادر گفتگوی کروم به شما این فرایند را نشان می دهد، و هنگامی که آپلود به اتمام رسید، می توانید فایل را تغییر نام دهید یا آن را از درایو ابری تان حذف کنید.

Save To Google Drive_Upload

Save to Google Drive-Rename

این افزونه بهتر از Save to Drive گفته شده پیشین است چرا که دارای ویژگی های بیشتری است، و از سازگاری بسیار بهتری با این خدمات برخوردار است؛ پیش نمایش فایل های ذخیره شده در گوگل درایو از طریق این افزونه رسمی امکانپذیر است. با Save to Drive ، فایل های ذخیره شده، هرچند در قالب درست، از قابلیت پیش نمایش برخوردار نبود و تولید خطا می کرد. لغو کردن یک تصویر یا صفحه وب در حالی که هنوز در حال ذخیره شدن باشد نیز آسان تر است، و همچنین افزونه به طور قابل توجهی سریع تر است.

به نظر می رسد در هر صورت بیشتر کاربران نسبت به Save to Google Drive  تمایل نشان خواهند داد چرا که این افزونه رسمی است، اما حقیقت این است که این واقعا از مجموعه ویژگی های بهتری نسبت به راهکارهای دیگر موجود، برخوردار است، و احتمال آن زیاد است که در طول زمان بهبود یابد.

برای دریافت و نصب این افزونه از فروشگاه وب کروم به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Install Save to Google Drive From Chrome Web Store

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    من جدیدا دیگه نمی‌تونم چیزی از گوگل درایو دانلود کنم و لینک دانلود به صورت مکرر ریلود می‌شود.
    می‌خواستم ببینم شما هم این مشکل دارید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *