چیپ های بازی جدید ای ام دی با نام ریچلند از راه رسید

چیپ های بازی جدید ای ام دی با نام ریچلند از راه رسید
  • 1392/1/18
  • مهيار سوري
  • 1

3356454213

AMD به تازگی دست به معرفی سری جدیدی از چیپ های بازی خود برای لپ تاپ ها زده است. این چیب که جدیدترین مدل سری A چیپ های AMD است با نام کد ریچلند (Richland) از راه رسیده است و قرار است جایگزین چیپ های ترینیتی موجود در لپ تاپ ها شود. ریچلند x86 نسبت به چیپ ترینیتی بین 20 تا 40 درصد از کارایی بیشتری برخوردار است.

چیپ ریچلند در لپ تاپ ها و دستگاه های دیگری که در آن صفحه نمایش قابلیت جدا شدن از دستگاه و استفاده جداگانه به صورت تبلت را دارند، قابل استفاده است. این تراشه ها می توانند با چیپ مبتنی بر هسته اصلی اینتل یعنی ایوی بریدج و معماری آینده آنها که Haswell نامیده می شود همره شوند و رقابلتی برای لپ تاپ و تبلت ها به وجود بیاورند.

از ویژگی های جالب سری A این چیپ ها این است که قابلیت تشخیص حرکت را نیز دارند و کاربران می توانند با دست خود پیسی را کنترل کنند. AMD از طریق وبکم پیسی این قابلیت را به ارمغان می آورد.

فناوری تشخیص حرکت از کنسول های بازی نینتندو Wii شروع شد و سال هاست که استفاده می شود. تراشه های جدید AMD نیز در آخرین کنسول بازی نیتندو یعنی Wii U مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین نباید پلی استیشن 4 را نیز که همین چند وقت پیش معرفی شد را فراموش کنیم چرا که این تراشه در این کنسول بازی نیز حضور دارد.

ویژگی های دیگر

تراشه ریچلند این امکان را برای لپ تاپ و کامپیوتر ها فراهم می آورد تا جریان رسانه ای را در تلویزیون و یا دستگاه های دیگر منتقل کنند، شبیه به تکنولوژی که در آیپد و آیفون در دسترس است. با اینحال دستگاه های دیگر نیاز به یک گیرنده DLNA دارند تا جریان رسانه ای از طریق وای فای منتقل شود.

کاربران می توانند انتظار بهبود کیفیت فیلم با تراشه های جدید را هم داشته باشند. AMD در بیانیه ای اعلام کرد: ” ویژگی های جدید از ظریق نرم افزار های تخصصی برای دانلود از اواخر این سال موجود خواهد بود.

AMD همچنین می گوید که تراشه های جدید شامل بهبود ویژگی های مدیریت قدرت نیز می شوند. با یک باتری 55 وات ساعتی می تواند تا 8 ساعت به مرور وب و 5 سال به تماشا ویدئو بپردازید. البته این را هم بگوییم که اگر یک ویدئو Full HD 1080P را برای تماشا کردن گذاشتید و باتری سریعتر تمام شد، گله نکنید چون کیفیت بالاتر : انرژی بیشتر.

آینده ی امیدوار کننده برای ریچلند

AMD امیدوار است که تراشه های جدید ریچلند بتوانند این شرکت را به سودآوری بازگردانند. برای بیش از 18 ماه این شرکت در حال بازسازی ترکیب محصولات خود بود و ریچلند نیز بخشی از تراشه های اولیه برای کامپیوتر ها است که مدیریت شرکت سال گذشته از آنها خبر داد. هر دو شرکت AMD و اینتل در بازار رکود را تجربه کرده اند. اما AMD را می توانند بازنده نسبت به سهم از کامپیوتر های رومیزی نسبت به اینتل دانست.

تراشه های جدید ریچلند شامل مدل های A10 و A8 چهار هسته ای هستند و در دو هسته ای ها شاهد A6 و A4 هستیم که سرعت بین 3.1 تا 3.5 گیگاهرتز را فراهم می آورد. تراشه های چهار هسته ای 4 مگابایت کَش دارند و دو هسته ای ها 1 مگابایت. انرژی مصرفی این ترشه ها نیز 35 وات می باشد.

قیمت گذاری هنوز برای این تراشه ها اعلام نشده است و در سال آینده می توانیم منتظر نسخه کم مصرف از سری A باشیم.

منبع: PC World

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید ، ببخشید یه سوال داشتم ، چه جوری می تونم کال هیستوری اسکایپ رو پاک کنم ؟ می خوام ریز تماس هامو پاک کنم ولی هیچ گزینه ای نداره ، تنها گزینه ای که بوده واسه قسمت چت کردن بود ، ریز تماس ها رو نتونستم پاک کنم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *