آشنایی با Microsoft Word برای ویندوز فون ها

آشنایی با Microsoft Word برای ویندوز فون ها
  • 1392/3/22
  • زهرا معبودی
  • 0

مجموعه آفیس را همه کاربران کامپیوتر می شناسند این مجموعه که به چند زیر برنامه مجزا به نام های word ، اکسل، اکسس پاورپوینت و … تقسم می شود مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته اند .اهمیت این مجموعه بر هیچ کس پوشیده نیست . این برنامه هر 3 سال یکبار از طرف مایکروسافت به روز رسانی می شود.اخیرا نسخه 2013 آن در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. تمام کاربران ویندوز و مک امکان استفاده از مجموعه آفیس را دارند اما اخیرا به دلیل افزایش کاربران موبایل این نرم افزار برای نسخه های موبایل نیز طراحی شده که کار کاربران را تا حدودی راحت کرده است البته در مجموعه موبایلی آفیس تنها سه بخش، word، پاورپوینت و اکسل گنجانده شده است . در این موجموعه می توانید تمام قابلیت های اخیر نرم افزار در ویندوز و مک را مشاهده کنید . امروز از طرف پایگاه گویا آی تی در مورد مجموعه آفیس در ویندوز فون به بحث می پردازیم . با ما همراه باشید

نرم افزار آفیس برای ویندوز فون

مجموعه آفیس در ویندوز فون به دو صورت دسترسی به فیل ها را برای ما امکان پذیر می کند، یکی با عنوان recent که تمام فایل هایی که اخیرا مشاهده کرده اید نایش می دهد و یک مورد به صورت place یا همان مکان قرار گیری فایل در حافظه تلفن و یا حافظه خارجی نشان می دهد . علاوه بر این به راحتی می توانید با استفاده از ایمیل خود فایل های ایمیلی خود را باز کنید البته توجه داشته باشید اگر به صورت فشرده شده فایلی را دانلود کنید باید برنامه مورد نیاز خواندن فایل فشرده را داشته باشید .

Microsoft Word

word

اولین بخش از این مجموعه word است :

در Windows Phone 8 ورد به خوبی قرار داده شده تا بتوانید از آن هماممد رایانه تان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید ویرایش فایل های خود را با موفقیت انجام دهید باید توجه داشته باشید که تنها فایل هایتان با پسوند DOCX باشد.

برای باز کردن یک سند اول باید نرم افزار را باز کنید و بعد از آن بر روی علامت + در تب کلیک کنید ( tap) و بعد نوع فایل مورد نظر خود که اکسل یا ورد است را انتخاب کنید .

وقتی فایل مورد نظر خود را تکمیل کردید  می توانید از دکمه save یا save as برای ذخیره در حافظه گوشی و یا SkyDrive خود استفاده کنید .

در کل این برنامه مناسب است برای هرکسی که به کرات از ورد استفاده می کند می توانید رنگ بندی و فونت هم در نوشته های خود مطابق میلتان تنظیم کنید و از یک نوشتن خوب لذت ببرید

Microsoft Excel

excel

اکسل نیز از جمله موارد پر کاربرد در مجموعه آفیس به حساب می آید

اکسل به طور کامل تمام موارد کاربردی خود را به گوشی های همراه منتقل نکرده است اما به اندازه ساده و کاربرد عوام امکانات برای شما دارد( اکسل در برخی مجموعه های آفیس وجود ندارد )

باز کردن یک سند اکسل نیز به سادگی ورد است کافیست بر روی دکمه + کلیک کنید و برنامه مورد نظر را استفاده کنید . برای بهتر فهمیدن این موضوع کافیست یکبار با این برنامه در گوشی خود کار کنید .تمام تغییرات نظیر نوشتن حذف و اضافه در سلول ها از طریق کیبرد گوشی قابل انجام است . در انتها می توانید فایل خود را در گوشی یا اسکای درایو خود ذخیره کنید .

Microsoft PowerPoint

powerpoint

مورد استفاده از PowerPoint کمتر از دو مورد قبلی است اما به هر حال ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد. از انجا که در ورد و اکسل کارهای زیادی می توانستیم انجام دهیم اما در پاورپوینت فقط امکان مشاهده فایل های پاورپوینت آن هم با پسوند های PPTX  یا پسوند pptm وجود دارد .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *