نسخه دوم تبلت Surface RT با پردازنده Snapdragon 800

نسخه دوم تبلت Surface RT با پردازنده Snapdragon 800
  • 1392/3/29
  • امیر امام جمعه
  • 0

طبق برخی اخبار غیر رسمی مایکروسافت قصد دارد نسخه ای جدید از تبلت Surface RT خود را با پردازنده Qualcomm Snapdragon عرضه کند که این تبلت را مجهز به فناوری LTE می نماید. البته برخی نسخه های دیگر نیز ممکن است با پردازشگر های شرکت NVIDIA عرضه شوند. استفاده از نسل جدید و قدرتمند پردازنده ها باعث شده است که محصول مایکروسافت بتواند بیشتر به iPad نزدیک شود و به رقابت با تبلت اپل بپردازد.

microsoft_surface_pro1-580x326

البته باید اشاره کرد که در گذشته تبلت Surface RT نتوانست فروش خوبی داشته باشد و به نوعی با شکست مواجه شد. این تبلت که از پردازنده های ARM استفاده می کرد قادر به اجرای برنامه های نسخه اصلی ویندوز 8 نبود و به همین دلیل برنامه های زیادی برای آن در دسترس نبود و کاربران تمایلی به خرید آن نداشتند. به همین دلیل نسخه قبلی تبلت مایکروسافت نتوانست وارد رقابتی جدی با iPad شود.

اما ممکن است در آینده ای نزدیک شاهد تغییرات بسیاری باشیم زیرا در حال حاضر مایکروسافت بر روی ارتقاء نرم افزار و سخت افزار خود کار می کند. نسخه 8.1 ویندوز RT که ممکن است در چند روز آینده معرفی شود بیشتر برنامه های ضروری را پشتیبانی می کند تا کاربران احساس راحتی بیشتری در کار با آن نمایند.

microsoft_surface_rt3

هم چنین یکی از منابع نزدیک مایکروسافت به وب سایت The Verge گفته است که در مایکروسافت هم اکنون مشغول به آزمایش تبلت خود را چیپ Snapdragon 800 می باشد. نسخه 8.1 ویندوز RT با این سخت افزار تطابق داده شده است و قادر به پشتیبانی از فناوری 4G نیز می باشد. در حالی که نسخه قبلی Surface RT از وای فای و بلوتوث برای ارتباط با شبکه استفاده می کرد.

+ منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *