۴ افزونه برای وبگردی امن‌تر با گوگل کروم به انتخاب Kaspersky

۴ افزونه برای وبگردی امن‌تر با گوگل کروم به انتخاب Kaspersky
  • 1392/4/7
  • علیرضا
  • 2

chrome security extensions

محیط وب همیشه پر از تهدیداتی هست که در کمین شما نشسته اند تا کوچک ترین اشتباه از شما سر بزند تا کارتان را یکسره کنند. از تروجان هم و روتکیت ها گرفته تا انواع و اقسام اسکریپت ها و حملات فیشینگ. اکثر این حملات نیز از طریق پنجره شما که رو به دنیای وب باز می شود شروع خواهند شد. درست است، همان مرورگر شما.

اما این بار شرکت امنیتی و نام آشنای کسپرسکی، چهار افزونه را به ما معرفی می کند که می توانند وبگردی شما با مرورگر کروم را امن‌تر کنند. پس با گویا آی تی همراه باشید تا این چهار افزونه را به شما معرفی کنیم…..

 

۱- افزونه MaskMe: خیلی اوقات پیش می آید که می خواهیم در وبسایتی ثبت نام کنیم. اما به دلیل اینکه اطیمنان کافی به وبسایت مورد نظر نداریم، اطلاعات خود از قبیل آدرس ایمیل و تلفن خود را وارد نمی کنیم. چون ممکن است پس از زیر بمباران اسپم ها قرار بگیریم.

اما چاره‌ی کار چیست؟ افزونه MaskMe با استفاده از روشی جدید به شما کمک خواهد کرد تا ایمیل اصلی تان را در اختیار سایت ها قرار ندهید. در واقع پس از نصب افزونه MaskMe و ساخت یک اکانت در آن، می توانید به هر تعداد ایمیل های غیر واقعی درست کنید و آن را به سایت ها بدهید. سپس همه این ایمیل ها به ایمیل اصلی شما متصل می شوند و ایمیل های دریافتی را برای ایمیل اصلی شما می فرستند. اما هر موقع مشاهده کردید که ایمیل های تبلیغاتی به ایمیل اصلی شما ارسال می شوند، می توانید به راحتی آدرس ایمیلی که به دست اسپمرها افتاده است را مسدود کنید.

صفحه دریافت افزونه MaskMe

 

۲- افزونه Ghostery: این افزونه نه تنها اسکریپت هایی که در پس زمینه در حال فعالیت هستند را غیر فعال می کند، بلکه اطلاعاتی در مورد شبکه ها و کوکی های تبلیغاتی که در وبسایت مورد نظر به کار گرفته شده اند را هم نشان خواهد داد. هنگامی که به یک وبسایت جدید می رود، یک پاپ-آپ مرتبط با ghostery باز شده و اطلاعات ذکر شده را نشان می دهد. حتی اطلاعات مربوط به هر تعقیب کننده‌ی فعالیت‌ها را نیز نمایش خواهد داد. اطلاعاتی مثل لینک به بخش سیاست حفظ حریم خصوصی شان و گزینه های دیگر. ghostery همچنین قابلیت مسدود کردن شبکه های تبلیغاتی را بر اساس نیازهای کاربر دارد. مثلا می توان به یک شبکه تبلیغاتی اجازه فعالیت داد و یکی دیگر را مسدود کرد.

صفحه دریافت افزونه Ghostery

 

3- KB SSL Enforcer: این افزونه را قبلا هم در گویا آی تی معرفی کرده بودیم. ظاهرا همه از این افزونه پر قدرت استقبال می کنند و شرکت کسپرسکی هم یکی از آنهاست. اما این افزونه چه کار می کند؟

اگر توجه کرده باشید، اکثر وبسایت های معتبر مثل بانک ها و سرویس های اینترنتی ( مثل سرویس های ایمیل ) از پروتکل HTTPS در ابتدا آدرس خود استفاده می کنند. این بدان معناست که تمامی ارتباطات شما با سرورهای مذکور، از طریق لایه های امن یا همان SSL صورت می گیرد. در این بین همه چیز رمزنگاری خواهد شد و حتی اگر کسی در میانه راه کسی به ارتباطات دسترسی پیدا کند، چیزی جز یکسری اطلاعات بی معنا و مفهوم نصیبش نخواهد شد.

کار افزونه KB SSL Enforcer نیز این است که مرورگر شما را مجبور کند تا از طریق پروتکل HTTPS اطلاعات شما را به سرورهای مورد نظر انتقال دهد. به عنوان مثال اگر به سایتی بروید که هم پروتکل HTTP داشته باشد و هم HTTPS، افزونه KB SSL Enforcer صفحه‌‌ی مبتنی بر HTTPS را بارگذاری خواهد کرد.

صفحه دریافت افزونه KB SSL Enforcer

 

۴- افزونه ScriptSafe: این افزونه از لحاظ عملکرد مشابه افزونه پرطرفدار NoScript می باشد که تنها برای فایرفاکس عرضه می شود. پس از نصب این افزونه، اسکریپت هایی مثل جاوا اسکریپت که در صفحه وجود دارند غیر فعال خواهند شد. چون این اسکریپت ها به وفور توسط هکرها برای انجام حملات علیه کاربران استفاده می شوند. البته کاربران هم می توانند یک لیست سفید در این افزونه ایجاد کنند و سایت هایی که به آنها اعتماد دارند را به لیست مذکور اضافه نمایند تا در عملکرد آنها اخلال ایجاد نشود.

صفحه دریافت افزونه ScriptSafe

 

این افزونه ها مسلما در بهبود امنیت در وبگردی شما نفش بسیار زیادی دارند، اما باز هم نکات امنیتی را فراموش نکنید و همیشه آنها را در نظر داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دو تا اولی که برای فایرفاکس هم افزونه دارند
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/maskme/
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ghostery/
    چهارمی هم جایگزینش تو متن هست.
    برای سومی هم این دو تا هستند
    https://www.eff.org/https-everywhere
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/calomel-ssl-validation/
    ولی اگه کسی پیشنهاد بهتری داره بگه، ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *