فایرفاکس 24 برای اندروید؛ پشتیبانی از Night Mode و WebRTC

فایرفاکس 24 برای اندروید؛ پشتیبانی از Night Mode و WebRTC
  • 1392/6/28
  • علیرضا
  • 0

1

موزیلا همیشه نسخه های مختلف مرورگر خود یعنی فایرفاکس را به صورت همزمان بروز رسانی می کند. هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه اندرویدی فایرفاکس در هر نسخه پا به پای هم پیش می روند و قابلیت های متنوعی نیز در هر نسخه ارایه می گردد. نسخه 24 فایرفاکس که برای اندروید ارایه شده است قابلیت های جدیدی را با خود به همراه دارد و البته بهبودهای فنی و امنیتی که جزو جدایی ناپذیر هر مرورگر در بروز رسانی هاست.

برای شروع به پایان مطلب رفته و فایرفاکس 24 را دانلود کرده و نصب کنید. اکنون با ما همراه باشید تا به چند قابلیت و بهبود جدید فایرفاکس 24 اندرویدی اشاره ای داشته باشیم….

حالت شب ( Night Mode )

در این نسخه فایرفاکس حالت شب را به مرورگرش افزوده است تا کاربران بتوانند به راحتی در محیط های کم نور به مطالعه و وبگردی بپردازند. اگر یک بار گوشی خود را شب هنگام مقابل چشمان تان گرفته باشید، حتما زمینه سفید سایت ها چشمان تان را اذیت کرده است. حتی برای مطالعه ها و وبگردی های طولانی مدت نیز زمینه سفید اصلا خوب نیست و باعث درد چشم و متعاقبا سردرد می شود. البته می توانید نور صفحه را کم کنید ولی باز هم به اندازه قابلیت Night Mode موثر نخواهد بود.

اما اگر فکر می کنید که این قابلیت فقط زمینه را سفید به رنگ مشکی تبدیل می کند، سخت در اشتباه هستید. این قابلیت حتی مطالعه را راحت تر از قبل خواهد کرد. چون کل اشیای موجود در صفحه را حذف کرده و فقط متن اصلی و تصاویر را نمایش می دهد. حتما اگر تجربه استفاده از افزونه Clearly را روی مرورگرهای فایرفاکس یا کروم داشته باشید، متوجه منظور من خواهید شد.

برای دسترسی به این قابلیت باید روی آیکون Reader در نوار آدرس فایرفاکس تپ کنید. سپس در نوار ابزاری که در پایین صفحه ظاهر می شود، روی گزینه Aa تپ کرده و منوی Dark را انتخاب نمایید.

2

اشتراک گذاری سریع ( Quick Share )

مسلما در هنگام وبگردی لازم می شود که بعضی چیزها را از طرق مختلف به اشتراک بگذاریم. حالا یا با ایمیل و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی. خلاصه دنیا دنیای اشتراک گذاری اطلاعات و چیزهای مورد علاقه است. موزیلا نیز همین مورد را مد نظر قرار داده و کار شما را با استفاده از قابلیت Quick Share راحت تر کرده است.

کافیست منوی دستگاه اندرویدی تان را تپ کنید تا منوی اصلی فایرفاکس ظاهر شود و اکنون با استفاده از گزینه Share می توانید به تمامی برنامه و سرویس هایی اشتراک گذاری مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.

3

پشتیبانی از اشتراک گذاری از طریق NFC

فناوری NFC این روزها در اکثر گجت ها پشتیبانی می شود و با استفاده از آن می توان موارد دلخواه را با دستگاه های نزدیک به اشتراک گذاشت. یکی از بهترین نمونه های کاربرد NFC تکنولوژی Beam سیستم عامل اندروید است. کافیست دو دستگاه اندرویدی که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند را به هم بچسبانید و با یک تپ ساده اشتراک گذاری انجام خواهد شد.

فایرفاکس نیز از این قابلیت بهره گرفته و کار شما را برای اشتراک گذاری صفحات وب راحت تر نموده است. اگر دستگاه شما از NFC پشتیبانی می کند، می توانید به راحتی صفحات وب را با دیگر دستگاه های دارای NFC به اشتراک بگذارید. مثلا در دانشگاه هستید و می خواهید لینک یک وبسایت را به دوست تان بدهید. دیگر لازم نیست از روش های طولانی و زجر آوری مثل ایمیل کردن لینک استفاده کنید.

پشتیبانی از WebRTC

WebRTC در واقع یکی از فناوری های آینده وب بر پایه استاندارد HTML5 خواهد بود که امکان ارتباطات Real Time را از طریق مرورگر فراهم می آورد . ارتباطاتی نظیر تماس های تلفنی ، چت ویدیویی و اشتراک فایل P2P از جمله این موارد هستند . امکاناتی که هم اکنون از طریق نرم افزارهای مجزا و یا پلاگین هایی نظیر فلش قابل دستیابی هستند ( مثل اسکایپ ، Google Plus Hangout و … ) همگی از طریق مرورگر و بدون هیچ پلاگین جانبی در دسترس خواهند بود .

پشتیبانی از بریل و چند زبان دیگر

در این نسخه از فایرفاکس از زبان های سوئدی، انگلیسی ( بریتانیایی ) و کاتالانی پشتیبانی به عمل آمده است. علاوه بر این ها از بریل نیز پشتیبانی می شود.

جمع بندی

این نسخه از فایرفاکس قابلیت های جدید و خوبی را به کاربران ارایه می دهد و مسلما می تواند یکی از گزینه های مناسب به عنوان مرورگر پیشفرض دستگاه تان باشد. قابلیت های جالبی مثل پشتیبانی از NFC می تواند کاربردهای جالبی داشته باشد.

دریافت فایرفاکس 24 از سافت گت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *