چرا خرید یک Surface Pro 2 عاقلانه خواهد بود؟

چرا خرید یک Surface Pro 2 عاقلانه خواهد بود؟
  • 1392/7/4
  • علیرضا
  • 0

1

شاید مدت هاست که دیگر در وبسایت های تکنولوژی داخلی و خارجی زیاد خبری از لپ تاپ ها و دسکتاپ ها نیست و همه خبرها حول تحولات تبلت ها و اسمارت فون ها می چرخد. چون آینده متعلق به آنهاست. البته فکر نکنید می خواهم بگویم که لپ تاپ ها منقرض می شوند. خیر؛ ولی در هر صورت کاربران حساب ویژه ای روی ابزارهای همراه و سبک وزنی که حمل کردن شان راحت تر از لپ تاپ هاست باز کرده اند.

اما همانطور که می دانید شرکت مایکروسافت چند روز قبل سری جدید تبلت های خود را به بازار معرفی کرد. تبلت های Surface 2 و  Surface Pro 2. در این مطلب زیاد در مورد Surface 2 نخواهیم کرد. چون به نظر می رسد که باز هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اما بگذارید به چند دلیل آن اشاره کنیم.

درست است که سرفیس 2 پردازنده سریع تر، عمر باتری بیشتر، دوربین بهتر و یک صفحه نمایش با کیفیت تر دارد اما باز هم نسخه RT ویندوز هشت همه چیز را خراب کرده است. در واقع ویندوز RT برای کسانی خوب است که تا با نسخه دسکتاپ ویندوز هشت کار نکرده باشند. RT یک نسخه محدود از ویندوز هشت است که توانایی اجرای برنامه های دسکتاپی را ندارد. پس به امید اجرای برنامه های دسکتاپی، تبلتی با ویندوز RT نخرید. چون کاملا پشیمان خواهید شد. اما با این حال سرفیس 2 برای کسانی که می خواهند کارهای ساده ای مثل وبگردی و ویرایش سبک و ساده فایل های آفیس را انجام دهند می تواند مناسب باشد.

اما حالا می خواهیم دلایلی را عنوان کنیم که خرید Surface Pro را توجیه می کند. پس با گویا آی تی همراه باشید….

2

در نسل دوم تبلت های سرفیس پرو تغییرات خوبی صورت گرفته است. البته نسل اول هم تا حدودی خوب بود ولی از لحاظ عمر باتری زیاد جالب توجه به نظر نمی رسید. باتری بیش از حد ضعیفی که یک روز کامل جوابگوی نیازهای شما نبود و باید مجددا آن را شارژ می کردید.

سرفیس پرو جدید به چیپ پردازشی قدرتمند هاسول شرکت اینتل مجهز شده است که مصرف انرژی پایینی دارد و مانند گرسنگان انرژی به جان باتری نمی افتد. در هر صورت تغییرات و بهبودهایی که در نسل جدید سرفیس پرو صورت گرفته است به علاوه استفاده از چیپ هاسول به این تبلت کمک شایانی کرده تا عمر باتری بیشتری داشته باشد. اکثر کارشناسان می گویند که این تبلت از هر لحاظ حدود 60 الی 75 درصد بهتر از نسل قبلی خود شده است. هرچند باز هم بهتر است منتظر بنچمارک ها بمانیم تا واقعا مشخص شود که این تبلت چند مرده حلاج است.

یکی از لوازم جانبی که امروز مایکروسافت برای سرفیس پرو 2 معرفی کرد، داک جدید مخصوص این تبلت با نام Docking Station بود. البته این داک با نسل قبلی سرفیس پرو نیز سازگاری دارد و برای آن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این داک به شما توانایی آن را می دهد تا با دستگاه خود روی میز به راحتی کار کنید. آن را داخل داک قرار داده و به راحتی با موس و کیبرد مشغول کار شوید. موس و کیبرد را نیز می توانید به همین داک متصل کنید. علاوه بر اینها داک جدید تبلت های سرفیس پرو یک خروجی پورت ویدئویی MiniDisplay، سه پورت یو اس بی 2.0 و یک پورت یو اس بی 3.0، یک پورت اترنت و ورودی و خروجی 3.5 میلیمتری صدا را در اختیار شما قرار خواهد داد. البته خبر بد اینجاست که داک مذکور اوایل سال 2014 عرضه خواهد شد. یعنی حداقل باید سه ماه و اندی باید صبر کنید.

3

یک محصول جانبی دیگر که برای این تبلت معرفی شد، Power Cover نام داشت. این کاور جدید هم تجربه ای مشابه همان Type Cover اصلی را به کاربر ارایه خواهد داد با این تفاوت که دارای یک باتری اضافی است تا در مواقعی که شارژ باتری اصلی دستگاه در حال اتمام است، نیروی مورد نظر را برای ادامه کار تامین کند.

4

در ادامه لیست سازگاری لوازم جانبی با تبلت های سرفیس را مشاهده می کنید.

Type Cover: همه دستگاه های سرفیس.

Touch Cover: همه دستگاه های سرفیس.

Type Cover 2: همه دستگاه های سرفیس.

Touch Cover 2: همه دستگاه های سرفیس.

Power Cover: سرفیس 2، سرفیس پرو و سرفیس پرو 2.

آداپتور وایرلس برای Type Cover: همه دستگاه های سرفیس.

Docking Station: سرفیس پرو و سرفیس پرو 2.

Car Charge: همه دستگاه های سرفیس.

قیمت نسل جدید سرفیس و لوازم جانبی را نیز در لیست زیر مشاهده می کنید.

سرفیس 2: شروع از 449 دلار.

سرفیس پرو 2: شروع از 899 دلار.

آداپتور وایرلس: شروع از 60 دلار.

Touch Cover 2: شروع از 120 دلار.

Type Cover 2: شروع از 130 دلار.

Power Cover: نامشخص.

Docking Station: نامشخص.

همانطور که مشاهده می کنید قیمت گذاری محصولات تفاوت زیادی با نسل های قبلی نداشته است. هر دو تبلت سرفیس با قیمت هایی شروع می شوند که نسل قبلی آن نیز شروع کرده بودند. جتی کاورهای آپدیت شده نیز با قیمت همان قبلی ها فروخته می شوند. این نشان می دهد که مایکروسافت دقیقا می داند که باید قیمت ها را پایین تر بیاورد و یا حداقل آنها را ثابت نگه دارد.

جمع بندی

سرفیس پرو 2 تبلت ارزان قیمتی نیست. ولی با این قیمت زیاد باز هم یک نکته ناامید کننده دارد. در نسخه 899 دلار این تبلت تنها 64 گیگاباتی حافظه ذخیره سازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که مسلما برای عاشقان بازی و فیلم های با کیفیت بالا و هدفون به گوش کم خواهد بود. حالا دیگر نصب برنامه ها را هم در نظر نگیرید. با این حال فضاهای ذخیره سازی بیشتر مثل 128، 256 و 512 گیگابایتی نیز در دسترس قرار دارند. اما مسئله مهم قیمت بالای آنها می باشد. مثلا قیمت نسخه 512 گیگابایتی سرفیس پرو 2 حدود 1800 دلار قیمت دارد. البته این قیمت بالا بدون در نظر گرفتن لوازم جانبی مثل Type Cover و امثالهم می باشد.

به نظر شما مایکروسافت با عرضه سری جدید تبلت های خود به موفقیت چشمگیری خواهد رسید و یا حداقل می تواند جواب خوبی به گوگل و اپل بدهد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *