عدم توانایی فایرفاکس در پخش ویدئوهای یوتیوب با کیفیت های مختلف

عدم توانایی فایرفاکس در پخش ویدئوهای یوتیوب با کیفیت های مختلف
  • 1392/8/6
  • علیرضا
  • 1

Firefox

یوتیوب از چند لحاظ بهترین وبسایت اشتراک گذاری ویدئوهاست. ابتدا اینکه شهرت بسیار زیادی دارد و از لحاظ فنی توسط غول دنیای اینترنت یعنی گوگل پشتیبانی می شود. یوتیوب بسته به ویدئوهایی که درون آن آپلود می شود، کیفیت های مختلفی را در اختیار شما می گذارد. حتی از دو تکنولوژی برای پخش ویدئوها بهره می برد. تکنولوژی مرسوم تر یعنی Adobe Flash و استاندارد جدید وب یعنی HTML 5 که به زودی پا به همه عرصه ها خواهد گذاشت. البته استفاده از HTML 5 فعلا در حالت بتا میسر است و به صورت رسمی فعال نشده است. چون برخی کاربران هنوز از مرورگرهای قدیمی استفاده می کنند که زیاد با این فناوری سازگار نیستند.

در صورتی که قصد دارید حالت پخش ویدئوها با استفاده از اچ.تی.ام.ال 5 را فعال کنید، باید به آدرس http://www.youtube.com/html5 رفته و روی دکمه Join the HTML 5 Trial کلیک کنید. بهتر است به لیست مرورگرها نیز نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که از نسخه های ذکر شده یا بالاتر استفاده می کنید.

گوگل در صفحه جدید مربوط به این بخش سه گزینه دیگر یعنی Media Source Extension، MSE & H.264 و MSE & WebM VP9 را اضافه کرده است و به شما نشان می دهد که مرورگرتان از کدامیک از آنها پشتیبانی می کند.

اگر با مرورگرهای فایرفاکس و سافاری ( حتی با آخرین نسخه ) این صفحه را باز کنید متوجه خواهید شد که این سه گزینه پشتیبانی نمی شوند.

2

در صورتی که حالت HTML 5 را فعال کرده باشید و با مرورگر فایرفاکس بخواهید ویدئوها را مشاهده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان انتخاب کیفیت های 480 و 1080 را نخواهید داشت. این مورد مربوط به عدم پشتیبانی فایرفاکس از Media Source Extensions می شود.

3

البته برای اینکه بتوانید ویدئوها را با کیفیت 1080  تماشا کنید باید حالت HTML 5 را در یوتیوب غیر فعال کنید و دوباره از فلش پلیر استفاده کنید. گرچه گوگل تغییراتی را در جهت حل این مشکل و تماشای ویدئوها با کیفیت 480 و 1080 بوجود آورده است.

پس فعلا تنها راه برای مشاهده بی دردسر ویدئوهای یوتیوب با کیفیت های مختلف استفاده از فلش پلیر است. البته موزیلا اعلام کرده که در حال پیاده سازی Media Source Extensions در نسخه های جدید فایرفاکس می باشد. هرچند هنوز مشخص نیست که این قابلیت در چه زمانی به فایرفاکس افزوده خواهد شد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *