چگونه تاریخچه Hangout را غیر فعال کنیم؟

چگونه تاریخچه Hangout را غیر فعال کنیم؟
  • 1392/8/13
  • علیرضا
  • 12

1

حتما می دانید که گوگل سرویس چت جدیدی به نام Hangouts دارد و گوگل به سختی در حال کار بر روی آن است تا بتواند هرچه بیشتر این محصول رابین کاربران جا بیندازد. این سرویس قبلا فقط از طریق گوگل پلاس در دسترس بود و بعدا روی جی میل نیز قرار گرفت. چند روزی است که افزونه آن نیز برای کروم عرضه شده است و گوگل به صورت خودکار این افزونه را روی مرورگرش نصب می کند. حتی در نسخه جدید سیستم عامل اندروید نیز اپلیکیشن هنگ اوتس با اپلیکیشن پیام کوتاه ترکیب شده است. معلوم نیست گوگل با افزودن این همه قابلیت و توجه به این سرویس چه چیزی را در سر می پرواند ولی هنگ اوتس واقعا کارآمد و عالی طراحی شده است.

اما اگر توجه داشته باشید هنگامی که از طریق هنگ اوتس با کسی چت می کنید، پیام های شما به صورت خودکار در بخش تاریخچه ( History ) این سرویس ذخیره می شود و شما بعدا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. البته این فقط شامل متون نمی شود. بلکه تصاویری هم که از طریق هنگ اوتس ارسال می شوند نیز ذخیره خواهند شد.

یکی از مشکلاتی که در اینجا برای برخی کاربران وجود دارد این است که تنها می توانند 1000 تصویر را برای فردی ارسال کنند و در صورتی که به حد نساب هزار تصویر برسند دیگر نمی توانند تصویر جدیدی ارسال کنند و با پیغام Message not sent. Touch to retry مواجه خواهند شد. البته به نظر می رسد که این محدودیت برای هر کدام از مخاطبان موجود در لیست هنگ اوتس شما باشد و این بدان معناست که می توانید برای سایر مخاطبانی که هنوز به حد نساب هزار تصویر نرسیده اند باز هم عکس بفرستید.

برای حل این مشکل گوگل پیشنهاد می کند که بخش تاریخچه هنگ اوتس را غیر فعال کرده و یا تصاویری که قبلا ارسال کرده اید را پاک کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا روش غیر فعال کردن تاریخچه هنگ اوتس را به شما نشان دهیم. البته غیر فعال کردن تاریخچه هنگ اوتس این مزیت را نیز دارد که پیام های شما ذخیره نمی شود و در صورت دسترسی افرا غیر مجاز به اکانت گوگل تان با مشکلی مواجه نخواهید شد. با گویا آی تی همراه باشید.

 

غیر فعال کردن تاریخچه هنگ اوتس

2

نکته: غیر فعال کردن تاریخچه هنگ اوتس برای هر کدام از مخاطبان شما به صورت اختصاصی انجام می شود. مثلا اگر بخش تاریخچه را برای یکی از مخاطبان تان غیر فعال کنید، این بخش برای مخاطبان دیگر همچنان فعال خواهد بود.

برای شروع کار وارد بخش Hangouts در گوگل پلاس شده و پس از کلیک کردن روی مخاطب مورد نظرتان آیکون Options را انتخاب نمایید. اکنون تیک کنار گزینه Hangout history را بردارید. در نهایت دکمه Save را کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.

این روش برای نسخه تحت وب بود. اما برای نسخه اندرویدی هنگ اوتس باید از روش زیر استفاده کنید.

اپلیکیشن هنگ اوتس را باز کرده و مخاطب مورد نظرتان را انتخاب نمایید. اکنون منوی اصلی دستگاه را تپ کنید و گزینه Turn history off را انتخاب نمایید.

3

پس از انجام این کار تمامی پیام هایی که ارسال و دریافت می کنید تنها برای مدت کوتاهی در پنجره هنگام نمایش داده شده و سپس به صورت خودکار حذف می شوند. البته پیام های رد و بدل شده ممکن است در اکانت طرف مقابل تان باقی بمانند. این مورد بستگی به تنظیمات طرف مقابل دارد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 12 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز.ممنون از مطالب بسیار مفیدتون.
    یک سوال داشتم؟میخواستم بدونم وی –p-n با پورت pptpنصب کردم وایه اندروید 2.1.میگه فایروال اجازه ی دسترسی نمیده،منم هیچ آنتی ویروسی روگوشیم نیست.چرا چیز پی n کار نمیکنه؟ممنون میشم کمک کنید

  2. باسلام و وقت بخیر
    میخواستم لطفا راهنمایی بفرمائید چطور میتونم هنگ اوتس رو در گوگل پلاس فعال کنم؟ از اونجائیکه تازه عضو شدم ب محیط گوگل آشنا نیستم و درمورد هنگ اوتس چیزی نمیدونم. البته اگه لازم باشه باید عرض کنم از طریق سیستم وارد گوگل پلاس میشم نه گوشی.
    قبلا از راهنمایی شما سپاسگزارم.
    با احترام

  3. با سلام
    میخواستم بدونم میشه نام کاربری رو که روی گوشیم خواهرم ایجاد کرده رو حذف کنم و نام کاربری خودم رو در هنگ اوتس جایگزین کنم؟

    1. سلام دوست عزیز اگر شما بلد هستید لطفا به من هم یاد بدید . چون میخوام چند نفر رو از گروه حذف کنم هر کاری میکنم نمیشه . اعصابمو خراب کردن . ممنونم

  4. سلام دوست عزیز من یه گروه درست کردم تو هنگ اوت اما نمیدونم چه طوری بعضی از افراد رو حذف کنم

  5. سلام
    من قبلا از google talk استفاده میکردم و بعد هم از hangout ، و چت ها توی ایمیلم ذخیره شده ، لطفا بگید که چطور میتونم تمام و کل اون چت ها را دانلود و توی یه فایل word بریزم؟؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

  6. ببخشید چطوری میتونم شماره مخاطب رو از هنگ اوت حذف کنم.
    هرچقدر تلاش میکنم نمیشه؟
    نمیتونم شماره مخاطب رو حذف کنم.
    با تشکر

  7. سلام دوستان اگه ممکن هست بگید چطوری میشه یک نفر رو از گروه توی هنگ اوت حذف کنیم . ممنونم

  8. سلام دوستان چگونه میتوانم پیام‌ها و مخاطبین در هنگآت را بازیابی کنم با همان حساب در گوشی جدید

  9. با سلام و سپاس از اطلاعات مفیدتون . من ی سوال دارم. آیا هنگ اوت به طور خودکار ویدیوهای ارسالی را در جایی ذخیره می کنه؟ مثلا ما کلاس آن لاین داریم . الان وب استادم جایی ذخیره شده من پیداش کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. سلام این برنامه روی گوشی من مشکل ساز هست
    چندبار تا حالا اول از این برنامه پیغام send feedback دریافت کردم بعد که توجه نکردم کلا تمام برنامه های گوگل ام دچار این پیغام شدند طوری که حتی با غیر فعال کردنشون از app و نصب مجدد و آپدیتشون مشکلم حل نشد و نهایت مجبور به ریست فکتوری شدم الان مجدد این پیغام برام اومد از appبرنامه رو غیر فعال کردم ولی به هیچ وجه نمیشه پاکش کرد. اگه ممکنه راهنمایی کنید چطور میتونم برنامه رو کامل پاک کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *