نصب کنید: ابزار توسعه افزونه ها و اپ های مرورگر کروم

نصب کنید: ابزار توسعه افزونه ها و اپ های مرورگر کروم
  • 1392/8/18
  • علیرضا
  • 1

googlechrome-623x432

گوگل به سرعت در حال افزودن قابلیت های جدید برای هر قشری از کاربران است. گوگل دیروز اعلام کرد که ابزار توسعه اپلیکیشن های تحت مرورگر کروم را برای توسعه دهندگان یا کاربرانی که علاقمند به این موضوع باشند منتشر خواهد کرد. در واقع گزینه هایی به بخش Extensions اضافه می شوند که با فعال کردن گزینه Developer Mode می توانید از آنها استفاده نمایید.

قبلا با فعال کردن گزینه Developer Mode گزینه هایی مثل Load unpacked extensions، Pack extensions و Update extensions نمایش داده می شدند. اما گوگل سعی در ساده سازی این بخش و همچنین اضافه کردن چند گزینه دیگر به منظور بهبود مراحل توسعه یک افزونه یا اپلیکیشن مخصوص کروم دارد.

تیم پروژه کرومیوم شرکت گوگل امروز اعلام کرد که ابزار توسعه افزونه ها و اپلیکیشن های کروم را در وب استور کروم برای دریافت رایگان قرار داده است. در واقع یک اپلیکیشن جدید به بخش لانچر کروم افزوده خواهد شد که توسعه دهندگان می توانند از آن در جهت مدیریت بهتر افزونه ها استفاده نمایند.

 

Chrome Apps Developer Tool

png_base6471904c664efc0af1_1_

به صورت کلی این ابزار یک بخش به نام Extension Manager را باز می کند که به دو بخش آفزونه ها ( Extensions ) و اپلیکیشن ها ( Apps ) تقسیم شده است که هر کدام در یک تب جداگانه قرار گرفته اند. این کار باعث تشخیص راحت تر بین اپلیکیشن ها و افزونه ها می شود. اما هر دو بخش افزونه ها و اپیکیشن ها نیز به دو قسمت نسخه های Unpacked و Installed تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی باعث می شود که بتوانیم بین افزونه های نصب شده و در حال توسعه تفاوتی قائل شویم.

اگر یادتان باشد هنگامی که حالت Developer Mode را فعال می کردیم، دکمه ای به نام Update extensions وجود داشت که با کلیک روی آن، تمامی افزونه های موجود بروز رسانی می شدند که این باعث بوجود آمدن برخی مشکلات برای توسعه دهندگان می شد. اما حالا می توانیم فقط افزونه ها و یا اپلیکیشن هایی که می خواهیم را بروز رسانی کنیم که این کار روند توسعه را بسیار ساده تر می کند.

همه گزینه هایی که نیاز دارید اکنون در زیر هر افزونه یا اپلیکیشن نمایش داده می شوند. با استفاده از این گزینه ها می توانید کارهای مثل بارگذاری مجدد، اجرا، مشاهده سطوح دسترسی ( Premissions )، پک کردن یا حذف کردن افزونه یا اپلیکیشن های دلخواه را انجام دهید.

قابلیت جستجو نیز در این ابزار وجود دارد و می توانید به راحتی آیتم های مورد نظرتان را از بین موارد انبوه پیدا کنید.

 

نکته پایانی که باید به آن اشاره کنیم این است که برای نصب این ابزار از وب استور کروم باید ابتدا به اکانت گوگل تان لاگین کنید.

صفحه Chrome Apps Developer Tool در وب استور کروم

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *