گزارش: ال جی G3 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود

گزارش: ال جی G3 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود
  • 1392/12/19
  • بهراد جاود
  • 0

گزارشی که روز یکشنبه از کره منتشر شده است حاکی از این است که ال جی G3 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود. گویا این ضد آب و ضد گرد و غبار بودن در میان دیوایس های اندرویدی حد بالا تبدیل به یک بحث داغ شده که با سونی اکسپریا Z بر سر زبان ها افتاد و کم کم دیوایس های بیشتری از جمله گلکسی اس ۴ اکتیو که می تواند برای ۳۰ دقیقه در عمق حدودا یک متری آب دوام بیاورد به این ویژگی مجهز شدند.

LG G3

مدل های دیگر مثل برخی از مدل های موتورولا دروید در برابر پاشیده شدن آب مقاوم هستند. گرچه خود شرکت سازنده به این موضوع اشاره نکرده اما در مراحل آزمایشی ثابت شده که دروید DNA تا حدودی در برابر آب مقاوم است. HTC Butterfly هم دارای تاییدیه IPX5 است که این یعنی این دیوایس در برابر پاشیدن آب از یک نازل مقاوم است.

حالا که گلکسی اس ۵ سامسونگ هم با تاییدیه IP67 عرضه شده دیگر ویژگی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بین دیوایس های اندرویدی به یک ویژگی رقابتی تبدیل شده است. با این حال در کنار دیوایس حد بالای اندرویدی مثل ال جی G3 و سامسونگ گلکسی اس ۵ که انتظار می رود در این زمینه رقابت داشته باشند، HTC One جدید ( ۲۰۱۴ ) احتمالا در برابر آب و گرد و غبار مقاومتی نخواهد داشت.

با تمام این توضیحات در نظر داشته باشید که این گزارش هنوز در حد یک شایعه است، گرچه منطقی به نظر می رسد. اما در نهایت این سوال بی پاسخ باقی می ماند که آیا کاربران و مصرف کنندگان هم به اندازه شرکت های سازنده به این موضوع اهمیت می دهند که دیوایس شان در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد یا خیر؟

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *