سامسونگ و TSMC هر دو با هم روی پردازنده A8 کار می کنند!

سامسونگ و TSMC هر دو با هم روی پردازنده A8 کار می کنند!
  • 1392/12/20
  • بهراد جاود
  • 1

تقریبا هر سال این شایعه بر سر زبان ها می افتد که در ساخت پردازنده بعدی شرکت اپل، سامسونگ کنار خواهد کشید و TSMC جای سامسونگ را خواهد گرفت. این دیگر برای ما عادت شده است که هر بار همین داستان را بشنویم. به خصوص که امسال به خاطر ادامه درگیری های قانونی سامسونگ و اپل این داستان کمی قابل باورتر هم به نظر می رسد.

A8

ولی در نهایت گویا اینبار هم این شایعه به حقیقت نمی پیوندد. در واقع سامسونگ همین حالا هم در کارخانه خود در آستین تگزاس در حال کار بر روی پردازنده A8 است. با اینکه طبق گزارشی از کره، سامسونگ در ساخت پردازنده ای با مشخصات مورد نظر اپل برای A8 مشکل دارد اما اکنون در حال آزمایش توان خود برای ساخت این پردازنده و آماده کردن آن برای زمان برنامه ریزی شده برای تولید انبوه در سه ماهه بعدی سال جاری میلادی است. این مدت زمان به سامسونگ اجازه می دهد خود را در این زمینه قدرتمندتر کند. در همین حال، TSMC هم به ساخت پردازنده A8 مشغول است و اپل امیدوار است بتواند از طریق این دو شرکت سازنده به تعداد کافی و مناسبی از پردازنده A8 دست یابد.

گفته شده سامسونگ با پردازش ۲۰ نانومتری که در پردازنده A8 مورد استفاده قرار می گیرد مشکل دارد ولی این موضوع اپل را نگران نکرده است. آنطور که Dan Hutcheson مدیر گروه تحقیقاتی VLSI می گوید، وقتی صحبت از پردازنده های Ax به میان می آید اتحاد بین شرکت های اپل و سامسونگ « همچنان قوی است ». همکاری این دو شرکت در این زمینه نمونه بارزی است از اصطلاح « بیگانگان در لباس دوست ».

مرجع: PhoneArena.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. علتش فروش بالای ۲۵۰ میلیونی آیفون و آیپد در یکسال هست
    یعنی ۲۵۰ میلیون SOC که آنچنان رقم بزرگی هست که به کمک همه احتیاج میشود
    امیوارم اپل هر چه زودتر مستقل شود تا از شر این غده سرطانی به نام سامسونگ خلاص شویم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *