با تکنولوژی لمس حرارتی‌، هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید

با تکنولوژی لمس حرارتی‌، هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید
  • 1393/3/4
  • بهراد جاود
  • 0

دنیا قرار است به زودی بسیار قابل لمس‌تر شود و این برای دوست‌داران فناوری‌های لمسی خبر خیلی خوبی است. شرکت فناوری آلمانی Metaio به تازگی رابط «لمس حرارتی» خود را معرفی کرده است، رابطی که هر چیزی را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند. این جدیدترین جهش در زمینه واقعیت تکامل یافته است که هدف‌ش ترکیب تصاویر کامپیوتری با دنیای طبیعی است.

Metaio Thermal Touch

همه آنچه برای استفاده از لمس حرارتی نیاز دارید، یک دوربین حرارتی و یک انگشت است. کافی است این دوربین را به هر دیوایس پوشیدنی مثل گوگل گلس یا دیگر انواع عینک‌های هوشمند متصل کنید و سپس لمس کردن را آغاز کنید. این دوربین فروسرخ اثر حرارتی انگشت شما را دنبال می‌کند تا از آن برای فعال‌سازی محتوای دیجیتال روی صفحه نمایش عینک هوشمند استفاده می‌کند.

مثلا اگر با فناوری لمس حرارتی مشغول خواندن یک مجله باشید، می‌توانید یکی از آیتم‌های موردنظر خود را لمس کنید تا اطلاعات مربوط به قیمت آن آیتم جلوی چشمان شما نمایان شود یا حتی می‌توانید به سایت آن آیتم هدایت شوید تا به صورت آنلاین آن را خریداری کنید.

دکتر توماس آلت (Thomas Alt)، یکی از موسسان و مدیرکل Metaio می‌گوید:

در طول دو سال گذشته ما شاهد این بودیم که دیوایس‌های پوشیدنی که روی سر قرار می‌گیرند در حال ظهور و پیشرفت در بازار هستند. اما آنچه همچنان مجهول بود این بود که ما چطور می‌خواهیم با این دیوایس‌ها ارتباط برقرار کنیم. به همین دلیل است که Metaio فناوری لمس حرارتی را اختراع کرده، فناوری‌ای که همه اشیاء فیزیکی اطراف شما را به اشیاء لمسی تبدیل می‌کند.

فناوری لمس حرارتی هنوز در مراحل تحقیق و توسعه به سر می‌برد و نمایندگان این شرکت آلمانی تصور می‌کنند که این فناوری هنوز حدود 5 سال با دسترسی عمومی فاصله دارد. در این میان، تا زمان انتشار این فناوری می‌توانید با لمس اشیاء اطراف‌تان، خود را برای آن آماده کنید.

مرجع: digitaltrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *