Pelty، اسپیکر بلوتوثی که از آتش انرژی می گیرد

Pelty، اسپیکر بلوتوثی که از آتش انرژی می گیرد
  • 1393/4/13
  • سهیل دارائی
  • 0

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در روز های آخر هفته به تعطیلاتی خاطره انگیز رفته اید.به دلِ طبیعت سفر کرده اید و با غروب آفتاب تنها منبع روشنایی شما چند شمعی است که به همراه دارید.شاید در هنگام غروب آفتاب گوش دادن به موسیقی ملایم، خالی از لطف نباشد.اما در دلِ طبیعت بِکر، انرژی تامین کننده پخش موسیقی را از کجا تهیه کنیم؟!

Capture

در اینجاست که اسپیکر بلوتوثی Pelty، به کمک شما می آید! Pelty تنها می تواند با قدرت گرفتن از یک شمع انرژی لازم برای پخش موسیقی را به دست آورد.اساس کار Pelty، تبدیل انرژی گرمایی به انرژی الکتریسیته است و با کانورتر (مبدل) مخصوصی که در دلِ خود دارد این کار را به سادگی انجام می دهد و شما را از حمل باتری و کابل بی نیاز می کند.

گفتنی است که این ایده ناب، توسط Gianluca Gamba عملی گشته است.وی پس از هجده ماه تلاش و کوشش سرانجام توانست این اسپیکر بلوتوثی کارا و جالب را خلق نماید.همان طور که در چندین سطر بالایی گفته شد، این اسپیکر بلوتوثی تنها از سوختن یک شمع نیروی خود را تهیه می کند.Gamba مدعی شده است که Pelty، تنها با سوختن کامل یک شمع می تواند به صورت مداوم برای مدت 5 ساعت برای شما موسیقی پخش کند!

Capture

نخستین نمونه ساخته شده Pelty، ابعادی معادل 7.6 سانتی متر دارد.از مشخصات دیگر آن، مقاومت 8 اُهمی و انرژی 12 واتی است.تیمی که روی بهینه سازی Pelty کار می کرده است مدعی شده است که در تمام کار ساخت بدنه آن به صورت دستی انجام شده است و آن ها در کشور ایتالیا برای ساخت Pelty تنها از سرامیک، شیشه و چوب استفاده کرده اند.هم اکنون اسپیکر بلوتوثی Pelty در دو رنگ سیاه و سفید با قیمتی معادل 299 دلار امریکا به فروش می رسد.

Capture

در انتها باید خاطر نشان شویم که نسخه های متعددی از Pelty بر حسب نوع سفارشات خریدار وجود دارد.مثلا می توانید درخواست دهید تا Pelty شما، از جنس سرامیکی باشد که سازنده بتواند بر روی آن نام شما یا عبارت درخواستی شما را حک کند.گفتنی است که با شروع ماه نوامبر (آبان ماه شمسی) Pelty پای خود را به بازار باز خواهد کرد.

» منبع : gizmag «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *