با استفاده از فناوری جدید بی سیم، اپل می تواند بلوتوث های قدیمی را کنار بگذارد

با استفاده از فناوری جدید بی سیم، اپل می تواند بلوتوث های قدیمی را کنار بگذارد
  • 1395/6/18
  • زهرا معبودی
  • 0

با استفاده از فناوری جدید بی سیم، شما می توانید هدفون های خود در آیفون ۷ به راحتی استفاده کنیدبه لطف تغییرات جدید آیفون ۷ امکان استفاده از این به وجود آمده است. گزارش های رسیده حاکی از این است که  فناوری مورد نظر یکی از بزرگترین تغییراتی است که در گوشی های هوشمند اپل رخ داده است. پیش از معرفی آیفون های امسال  مینگ چی کو، تحلیلگرموسسه امنیتی KGI   در گزارش خود به این نکته اشاره نموده بود که: گوشی های آیفون ۷ به احتمال زیاد دارای چیپست ارتباطی شبیه بلوتوث خواهند بود. در این صورت فناوری بلوتوث به کلی در گوشی های اپل از بین می رود.

apple-iphone-watch-20160907-5693

حالا سوال اینجاست که چرا این تغییر بزرگ رخ داده است؟ بر اساس گفته های مینگ چی کو، اپل به خاطر نیاز به صرفه جویی در Power، ویژگی های ارتباطی و رشد سریع، دوست ندارد از فناوری قدیمی بلوتوث  در گوشی های هوشمند خود استفاده کند. برای این مدل که به نظر می رسد یکی از مدل های تکاملی در خط تولید ایفون باشد، تصمیم در مورد حذف بلوتوث و استفاده از فناوری جدید به  تمایل شرکت برای ایجاد  سیستم ها و فناوری های مورد نیاز بستگی دارد.

همانطور که شب گذشته در مراسم رونمای از آیفون های جدید شاهد بودیم این تکنولوژی در هدفون های بی سیم این کمپانی با نام Airpod مورد استفاده قرار گرفته است.

اپل می گوید در توسعه هدفون های بی سیم خود از چیپ W1  کمک گرفته است که این امکان را به Airpod ها می دهد تا به کمک بلوتوث به گوشی های آیفون متصل شده و Sync شوند.

Airpod به سبب استفاده از سنسورهای اپتیکال دوگانه  و سنسور شتاب سنج قادر به تشخیص قرار گرفتن در گوش می باشد و زمانی به پخش موسیقی می پردازد که در گوش شما جایگزاری شود.

از دیگر ویژگی های جالب این هدفون می توان به دسترسی دستیار همکاره اپل اشاره نمود. شما قادر خواهید بود به کمک نواختن ۲ ضربه آرام بر روی Airpod به کمک سیری فرمان های صوتی، موزیک، صدا و عمر باتری را کنترل نمایید.

برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی درباره آیفون های امسال به مطلب «ماحصل رویداد رونمایی محصولات اپل و معرفی ویژه آیفون ۷» و جهت آشنایی کامل با تکنولوژی صوتی به کار رفته در گوشی های آیفون جدید به مطلب «جک  ۳٫۵ میلیمتری از اپل حذف شد» مراجعه نمایید.

منبع: t3

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *