سامسونگ به همکاری مجدد با اپل و کوالکام جهت تولید پروسسور اسمارت فون ها رضایت داد!

سامسونگ به همکاری مجدد با اپل و کوالکام جهت تولید پروسسور اسمارت فون ها رضایت داد!
  • 1393/4/26
  • سهیل دارائی
  • 0

big

بدون اغراق باید کمپانی TSMC را یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین کمپانی های تولید کننده پروسسور و تراشه مخصوص اسمارت فون ها بدانیم.گویا ابر های تیره برای TSMC از راه رسیده اند، چرا که این کمپانی به احتمال فراوان دو مشتری مهم خود را در سال آینده از دست خواهد داد!

رسانه های تایوانی گزارش جالبی را منتشر کردند که در آن به تجدید نظر رویه کاری دو کمپانی اپل و کوالکام در قبال سامسونگ اشاره شده است.با استناد به این گزارش منتشر شده، اپل و کوالکام قصد دارند در زمینه تولید پروسسور و تراشه اسمارت فون ها دوباره با سامسونگ همکاری خود را از سر گیرند.

به نظر می رسد این بار اپل و کوالکام بسیار مشتاق همکاری مجدد با سامسونگ هستند چرا که گفته شده است این دو کمپانی با اشتیاق به دنبال جایگزین کردن تراشه های 14 نانومتری سامسونگ با تراشه های کُند TSMC هستند.همان طور که می دانید نسل جدید تراشه های تولیدی سامسونگ، در قیاس با تراشه های TSMC از ویژگی های خوبی چون کارایی بالا و بهره وری مصرف انرژی بهره می برند.

اگر به یاد داشته باشید، قبل تر اپل در اقدامی عجیب به یکباره خبر از قطع همکاری با سامسونگ در این زمینه داد و رسما اعلام داشت که تراشه های ساخت TSMC را جایگزین خواهد نمود.کارشناسان دلیل این تصمیم را تاثیر شدید نبرد این دو قطب برتر تکنولوژی بر سر مسائل قانونی می دانستند.

حال به نظر می رسد آتش بس میان این دو قطب برتر تکنولوژی برقرار شده است و اپل دست همکاری به سوی سامسونگ دراز کرده است! با اتخاذ این تصمیم می توان اذعان داشت که وضع برای TSMC خوب پیش نخواهد رفت.
البته مشتریان بزرگ دیگر TSMC، نظیر دو کمپانی AMD و Nvida، تا به حال خبری در رابطه با قطع همکاری با TSMC نداده اند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که وجود AMD و Nvida بتواند سبب شود تا TSMC همچنان بدون مشکل فعالیت های قبلی خود را ادامه دهد.

در انتها باید خاطر نشان شویم که اگر گزارش رسانه های تایوانی صحت داشته باشد، خط تولید انفجاری TSMC که تولید روز افزونی را به خود می دید خیلی زود به پایان ناگهانی خود خواهد رسید، حتی این گزارش که هنوز صحتش مشخص نیست توانسته است روی بازار تاثیر گذارد و سهام کمپانی TSMC را نزدیک به 7 درصد با کاهش رو به رو کند!

» منبع : gsmarena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *