آیا از حفره امنیتی اینستاگرام باخبرید؟!

آیا از حفره امنیتی اینستاگرام باخبرید؟!
  • 1393/5/7
  • سهیل دارائی
  • 0

جالب است بدانید که اگر از اینترنت شبکه های وای فای عمومی برای چک کردن اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید، در معرض خطر حفره امنیتی اینستاگرام قرار خواهید گرفت!

3009340-poster-instagram

به تازگی یک پژوهشگر امنیتی به نام مازین احمد (Mazin Ahmed)، توانسته است باگ امنیتی مهمی را در سرویس اینستاگرام بیابد.وی مدعی شده است که با توجه به باگ موجود در این سرویس، افراد خرابکار به راحتی هرچه تمام تر می توانند وارد اکانت شما شده و به مشخصات شخصی شما ورود پیدا کنند.

اگر این افراد خرابکار بتوانند به اطلاعات رد و بدل شده از دیوایس به شبکه اینترنت، (مثلا شبکه وای فای عمومی) دست پیدا کنند قادر خواهند بود تا تصاویر اکانت شما، user ID و به طور کل مدیریت اکانت شما را به دست گیرند!

Instagram-bug-h11067

جالب است بدانید که این حفره امنیتی مهم و خطرناک ماجرای تازه ای نمی باشد، حتی پژوهشگران امنیتی دیگری نیز در بازه زمانی سال 2012 میلادی از وجود این حفره امنیتی خبر داده بودند اما گویا تیم توسعه اینستاگرام اعتقادی به حل این مشکل ندارند.

حتی مازین احمد به سراغ اکانت رسمی فیسبوک سرویس اینستاگرام نیز مراجعه کرده و نتایج تحقیقاتش را در رابطه با یافتن این حفره امنیتی با آن ها در میان گذاشته است.در پاسخ به این پژوهشگر، نماینده سرویس اینستاگرام مدعی شده است که این حفره امنیتی اتفاق تازه ای نیست و پیش از این نیز ما از وجود این حفره امنیتی با خبر بوده ایم.

حتی به مازین احمد ایمیلی نیز زده شده است که در آن جمله We accept the risk (ما این ریسک را می‌پذیریم) جلب توجه می کند! آن ها مدعی شده اند که در حال برطرف سازی این حفره امنیتی هستند تا در آینده ای نزدیک این مشکل رفع گردد.

» منبع : theverge «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *