دستیار انسانی Ooloo، پاسخگوی نیازهای شما!

دستیار انسانی Ooloo، پاسخگوی نیازهای شما!
  • 1393/5/11
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 0

قبل از این که گوگل دنیای جست و جوی اینترنتی را به تسخیر خود در آورد Ask Jeeves تیمی متشکل از انسان ها (دُرست است انسان ها!) برای پاسخ به سوالات اینترنتی شما پاسخ می داد، در نهایت الگوریتم جستجو (Search) این شیوه را از پای درآورد، اما این ایده که انسان ها می توانند با نرم افزار هایی که ساخته اند مقابله کنند هیچ گاه از بین نرفت!

جالب است بدانید که اولو (Ooloo) دستیار دیجیتالی ای است که توسط انسان ها طراحی شده و توسط انسان ها نیز کار می کند، با توجه به ادعای سازندگان اولو، PPDA یا people-powered digital assistant تعدادی انسان که آماده پاسخ دهی به سوالات ما هستند اداره می گردد و آنها با یک جستجو در اینترنت و کمی دستکاری آن به سوالات شما پاسخ می دهند!

ooloo

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوال خود را در مقابل میکروفون تلفن بپرسید و منتظر جواب بمانید، درست مانند کاری که با Googe Now، Siri و کورتانا انجام می دهید.

ما از اپلیکیشن iOS برای امتحان این مجموعه استفاده کردیم و سوال خود را اینگونه مطرح کردیم که چه کسی اینترنت را اختراع کرد ؟ چیزی که نرم افزار نشان داد احتمالا شما را نیز مانند ما شوکه نمی کند، زیرا حدود هفت دقیقه بعد شخصی به نام Shefali جواب ما را اینگونه داد:” آل گور !!!، فقط شوخی بود این را بررسی کنید” سپس ما به سایت HowStuffWork راهنمایی شدیم و در آن حساب دقیقی از سازنده اینترنت دیدیم.

طبیعتا این جستجو به سرعت کورتانا یا Google Now نبود، ولی حداقل جوابی که شنیدیم با لحنی انسانی همراه بود نه یک ماشین بی روح! وقتی همین سوال را از سیری پرسیدیم او خیلی خشک و در چند ثانیه و با کمک از سرچر Wolfram Alpha به ما پاسخ داد.

با توجه به سرنوشت تیم Ask Jeeves ما نمیتوانیم تایید کنیم که Ooloo پا بر جا خواهد ماند، اما در هر حال شما قادر خواهید بود تا آن را در  گوگل پلی و اپ استور اپل دریافت کنید.

[منبع : engadget ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *