راهنمای iOS: چطور می‌توان آلبوم‌های عکس را در آیفون و آیپد حذف کرد؟

راهنمای iOS: چطور می‌توان آلبوم‌های عکس را در آیفون و آیپد حذف کرد؟
  • 1393/5/27
  • بهراد جاود
  • 4

نرم‌افزار Photos که به صورت پیش‌فرض روی آیفون و آیپد نصب شده است نه تنها به شما اجازه می‌دهد که عکس‌ها را ویرایش کنید، بلکه این امکان را هم برای شما فراهم می‌کند که عکس‌های خود را در آلبوم‌های مختلف طبقه‌بندی کنید. با این حال برخی از کاربران iOS در سازمان‌دهی آلبوم‌های عکس در آیفون و آیپد خود دچار سردرگمی می‌شوند. بیش از همه، این سوال برای آن‌ها پیش می‌آید که چرا برخی از آلبوم‌ها را می‌توان حذف کرد در حالی که بقیه آلبوم‌ها حذف نمی‌شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید یا اینکه می‌خواهید بیشتر با نرم‌افزار Photos آشنا شوید، چیزی که در ادامه می‌خوانید همه آن چیزی است که باید بدانید.

Managing Photos01

چرا نمی‌توانید برخی از آلبوم‌ها در آیفون و آیپد را حذف کنید؟

با اینکه اکثر ما کاربران iOS اطلاعات خود را با iCloud سینک می‌کنیم، ولی با این حال باید در نظر داشته باشیم که بعضی از کاربران آیدیوایس خود را با آیتونز سینک می‌کنند تا بتوانند عکس‌ها و ویدیوهای قدیمی خود را با خیال راحت از آیفون یا آیپد خود حذف کنند. اگر شما هم همین کار را می‌کنید، پس کاملا مشخص است که چرا با آلبوم‌های عکس در آیدیوایس خود مشکل دارید. بگذارید به طور کامل توضیح دهیم که شما چه چیزهایی را می‌توانید در اپ Photos در آیفون و آیپد خود حذف کنید.

آلبوم‌های عکسی که با iOS درست شده‌اند

Managing Photos02

اگر مستقیما با خود آیدیوایس یک آلبوم را درست کرده باشید می‌توانید به راحتی هر زمان که خواستید آن آلبوم را با آیدیوایس خود حذف کنید. حذف کردن یک آلبوم، عکس‌های موجود در آن را از بین نمی‌برد. شما فقط خود آلبوم را حذف می‌کنید. خود عکس‌ها در مجموعه‌ها، آلبوم‌های دیگر و Photo Stream باقی خواهند ماند.

آلبوم‌های عکسی که به طور اتوماتیک توسط iOS به وجود آمده‌اند

Managing Photos03

نسخه‌های جدید iOS به صورت اتوماتیک برخی از عکس‌ها و ویدیوها را در آلبوم‌های مختلف سازمان‌دهی می‌کند. مثلا عکس‌های پانوراما در یک آلبوم جداگانه به صورت اتوماتیک طبقه‌بندی می‌شوند. در حال حاضر این آلبوم‌ها توسط کاربر قابل حذف شدن نیستند.

آلبوم‌های عکسی که از PC یا مک سینک شده‌اند

Managing Photos04

اگر آیفون یا آیپد خود را به آیتونز متصل کردید تا برخی از عکس‌های موجود در کامپیوتر خود را به آیدیوایس خود منتقل کنید، آلبوم‌هایی که به این طریق به وجود می‌آیند را نمی‌توانید با آیفون یا آیپد حذف کنید. برای حذف کردن این آلبوم‌ها یا عکس‌های داخل این آلبوم‌ها، باید دوباره به آیتونز رجوع کنید. به عنوان مثال برای حذف کردن برخی از عکس‌ها در یک آلبوم، ابتدا عکس‌های مورد نظر را در آیتونز حدف کنید و بعد آن آلبوم را مجددا با آیفون خود سینک کنید. اگر می‌خواهید کل آلبوم را حذف کنید فقط کافی است تیک آن را در آیتونز بردارید و بعد دوباره آیدیوایس خود را با آیتونز سینک کنید.

آلبوم‌های عکسی که توسط اپ‌های اپ استور به وجود می‌آیند

Managing Photos05

آلبوم‌هایی که توسط برخی از اپ‌های متفرقه ایجاد می‌شوند کمی برای کاربران دردسر درست می‌کنند. بعضی از اپ‌ها این امکان را برای کاربر فراهم کرده‌اند که ویژگی ایجاد آلبوم را در این اپ‌ها غیرفعال کند، در حالی که بقیه اپ‌ها این اجازه را به کاربر نمی‌دهند. به عنوان مثال اپ Snapseed به طور پیش‌فرض آلبوم خودش را در اپ Photos به وجود می‌آورد و هر عکسی که با این اپ ویرایش کنید را در آن آلبوم ذخیره می‌کند. با اینکه این ویژگی از نظر بسیاری از کاربران مفید است، ولی برخی دیگر هم از این ویژگی زیاد خوش‌شان نمی‌آید. اگر شما جزو دسته دوم هستید می‌توانید به Settings > Snapseed بروید و این ویژگی را غیرفعال کنید. بعضی از اپ‌های دیگر هم این امکان را دارند که اجازه درست کردن آلبوم را به آنها ندهید، بد نیست همیشه در تنظیمات بررسی کنید که آیا اپ مورد نظر شما این ویژگی را دارد یا نه.

iOS 8، یوسمیتی و آینده نرم‌افزار Photos

با اینکه ما هنوز هم باید با این شرایط در طبقه‌بندی و سازمان‌دهی عکس‌ها و ویدیوها کنار بیاییم، ولی اپل قرار است در iOS 8 فکری به حال این وضعیت بکند. علاوه‌ بر این از سال 2015، اپ کاملا جدید Photos جایگزین اپ‌هایی مثل iPhoto و Aperture در مک خواهد شد. آینده روشنی در انتظار سازمان‌دهی عکس‌ها و ویدیوها در اپ Photos است، ولی تا آن زمان امیدواریم نکاتی که در بالا ذکر شد توانسته باشد شما را از سردرگمی بیرون آورده باشد.

مرجع: imore.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام
    من از روی کامپیوتر تعدادی فیلم کپی کردم روی گوشی
    الان میخوام پاکشون کنم نمیتونم. itools با ios8.3 کار نمیکنه .
    چطور میتونم پاکشون کنم ؟

  2. سلام من حدود دو هفتست نه میتونم عکسی پاک کنم و نه سیو کنم چه اتفاقی برا گوشیم افتاده?

  3. سلام
    لطفا این قسمت رو بیشتر توضیح دهید ….
    به عنوان مثال برای حذف کردن برخی از عکس‌ها در یک آلبوم، ابتدا عکس‌های مورد نظر را در آیتونز حدف کنید و بعد آن آلبوم را مجددا با آیفون خود سینک کنید. اگر می‌خواهید کل آلبوم را حذف کنید فقط کافی است تیک آن را در آیتونز بردارید و بعد دوباره آیدیوایس خود را با آیتونز سینک کنید.
    انجام دادن این کار چگونه ممکن است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *