مقایسه؛ گلکسی اس 5 در مقابل آیفون 6

مقایسه؛ گلکسی اس 5 در مقابل آیفون 6
  • 1393/7/5
  • پرهام مارزلو
  • 0

در سال‌های گذشته یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پرچمداران سامسونگ و اپل، اندازه صفحه نمایش آ‌ن‌ها بود. اما شرکت اپل با طراحی نسخه‌ی آیفون 6 پلاس این تفاوت را برای همیشه از خاطره‌ها پاک کرد. اما در ادامه مقایسه‌هایی که در هفته‌های اخیر از گویا آی‌تی خواندید، امروز قصد داریم مروری بر دو تلفن هوشمند گلکسی اس 5 و آیفون 6 بپردازیم.

همانطور که می‌دانید، دو محصول مذکور هر کدام از پرچمداران شرکت‌های خود به حساب ‌می‌آیند. در ادامه و با مقایسه امکانات و ویژگی‌های این دو تلفن هوشمند با ما همراه باشید.

1اندازه

آیفون 6 از تمامی نسخه‌های قبلی خود بزرگ‌تر است اما هنوز در اندازه از گلکسی اس 5 کم می‌آورد. برای اندازه بزرگ‌تر از آیفون 6 تنها گزینه 6 پلاس با صفحه نمایش بالای 5 اینچ می‌باشد. گلکسی اس 5 در مجموع 3 درصد بلندتر و 9 درصد عریض‌تر از پرجمدار اپل است.

در مقابل، آیفون 6 به نسبت اندازه خود یک محصول فوق‌العاده نازک بوده و حدود 15 درصد لاغرتر از گلکسی اس 5 طراحی شده است. همچنین در زمینه وزن نیز پرچمدار اپل گوی سبقت را از گلکسی اس 5 گرفته و حدود 16 گرم سبک‌تر از آن است.

1

بدنه

شرکت اپل علاقه خاصی به استفاده از بدنه آلمینیومی در محصولات مختلف خود (مک‌بوک‌ها، آیپد و آیفون‌ها) دارد و اولین بار برای آیفون 5 از این جنس بدنه استفاده کرد. در مقابل پرچمدار شرکت سامسونگ از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند و این شرکت هنوز علاقه‌ای به طریق این ساختار نشان نداده‌ است ( بجز گلکسی آلفا).

iphone-6-vs-galaxy-s5-2

رنگ‌بندی

آیفون 6 با 3 رنگ‌بندی طلایی، نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهد شد و گلکسی اس 5 نیز از 4 رنگ‌بندی طلایی، آبی، مشکی و سفید استفاده کرده است.

iphone-6-vs-galaxy-s5-4

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم، شرکت اپل در آیفون 6 سیاست از بین بردن اختلاف زیاد در صفحه نمایش را دنبال کرده است. اندازه صفحه نمایش آیفون 6 به گلکسی اس 5 بسیار نزدیک شده و تنها 18 درصد کوچک‌تر از آن می‌باشد. اگر اندازه 4.7 اینچی آیفون 6 برایتان کافی نیست، می‌توانید نگاهی بر فبلت 5.5 اینچی این شرکت (آیفون 6 پلاس) بیاندازید.

همچنین صفحه نمایش گلکسی اس 5 Super AMO LED بوده و در آیفون 6 از صفحه نمایش ISP استفاده شده است.

iphone-6-vs-galaxy-s5-7

سنسور اثر انگشت

هردو محصول دارای سنسور اثر انگشت برای تامیین امنیت بیشتر برای کاربران هستند اما یک تفاوت در این زمینه وجود دارد. کاربران آیفون تنها با قرار دادن انگشت خود بر روی دکمه هوم‌اسکرین قادر به آنلاک تلفن خود هستند در حالی که در گلکسی اس 5 کاربران باید با کشیدن دست خود بر روی صفحه این کار را انجام دهند. مشخصا شیوه‌ی آنلاک اثر انگشت در آیفون بسیار راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

باتری

طبق تبلیغات شرکت اپل، آیفون 6 به نسبت نسخه‌ی 5S خود دارای عمر باتری بیشتر و بهتری است؛ اما در این مورد باید منتظر تست‌های مربوط به آن باشیم. پرچمدار سامسونگ نیز در این زمینه به راحتی قابل شکست دادن نیست و در تست‌های انجام شده، عمر باتری مطلوبی را ارائه کرده است.

 

قابلیت Ultra Power Saving

اگر عمر باتری گلکسی اس 5 برای سفر شما کافی نبود، شرکت سامسونگ با طراحی قابلیت Ultra Power Saving Mode این مشکل را به خوبی برطرف کرده است. با استفاده از این امکان، تمامی فعالیت‌های بیهوده تلفن شما متوقف شده و در نتیجه عمر باتری تا میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت. متاسفانه خبری از طراحی چنین امکانی در آیفون 6 به گوش ما نرسیده است.

iphone-6-vs-galaxy-s5-27

مقاوت در برابر آب

گلکسی اس 5 و برخی از پرچمداران شرکت سونی، در زمینه مقاومت در برابر آب و رطوبت بی ‌رقیب بودند. تکنولوژی ضد آب IP67 این تلفن هوشمند بدین معناست که امکان قرار گرفتن آن در عمق یک متری آب به مدت نیم ساعت وجود دارد.

دوربین

گفته می‌شود دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی اس 5 کار سختی را در مقابل دوبین 8 مگاپیکسلی رقیب اپلی خود نخواهد داشت. اما در بخش کیفیت دوربین نمی‌توان به پیکسل‌ها اعتماد کرد و باید منتظر یک غافلگیری بزرگ‌ از شرکت اپل باشیم. البته دوربین مگاپیکسلی گلکسی اس  کیفیت بی نقص و به مراتب بالاتری را به نسبت دیگر رقیبان خود ارائه کرده است. 

iphone-6-vs-galaxy-s5-3

حافظه

آیفون دارای سه نسخه‌ی 16، 64 و 128 گیگابایتی خواهد بود و نسخه‌ی 32 گیگابایتی نخواهد داشت. اما گلکسی اس 5 تنها دارای دو نسخه‌ی 16 و 32 گیگابایتی خواهد بود. لازم به ذکر است که گلکسی اس 5 برخلاف آیفون 6 دارای خروجی میکرو اس‌دی جهت ارتقاء حافظه است.

iphone-6-vs-galaxy-s5-26iphone-6-vs-galaxy-s5-5

در زمینه پردازنده و قدرت آن نیز باید منتظر عرضه آیفون 6 و انجام تست‌های مرتبط توسط کارشناسان مختلف باشیم. امیدواریم از این بررسی کلی و همه جانبه لذت برده باشید.

منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *