گویا اپ؛ ساخت و مدیریت پسوردها با Master Password(دسکتاپ و تلفن)

گویا اپ؛ ساخت و مدیریت پسوردها با Master Password(دسکتاپ و تلفن)
  • 1393/7/5
  • پرهام مارزلو
  • 2

در روز‌های اخیر، گویا اپ به بررسی بازی زیبای ‌‌BioShock برای آی او اس و اپلیکیشن اندرویدی Secret Codes (برای یافتن کدهای مخفی اندروید) پرداخت. اما امروز قصد داریم یک اپلیکیشن حرفه‌ای و فوق‌العاده کاربردی برای تمامی پلتفرم ها – مک، ویندوز، اندروید، آی او اس و ویندوزفون- بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

وب‌گردان و کاربران مختلف امروزه از سرویس‌ها و سایت‌های گوناگونی در فضای وب استفاده می‌کنند. طبیعی است هر یک از این سرویس‌ها نیاز به ساخت اکانت کاربری و همچنین ایجاد امنیت با استفاده از پسوردها و روش‌های دیگری چون اثر انگشت دارند. اما حفظ کردن تمام این عبارت‌ها و شیوه‌های امنیتی برای سایت‌های مختلف کمی سخت و گاه امکان‌ناپذیر می‌باشد. از طرفی اگر برای تمام سرویس ها از یک پسورد استفاده کنیم، با لو رفتن آن تمامی اعتبار و امنیت ما در فضای وب زیر سوال خواهد رفت.

1

در اینجا گویا اپ قصد دارد با معرفی اپلیکیشن Master Password این مشکلات را به حداقل رسانده و برای همیشه به فراموشی بسپارد. در ادامه با معرفی کامل اپلیکیشن مذکور با ما همراه باشید.

Master Password  Off-Line Password Generator   Vaultدر صورت استفاده از پسوردهای طولانی و متفاوت برای اکانت‌های مختلف، حفظ کردن آن‌ها دور از ذهن بوده و در اینجا باید از یک ابزار برای مدیریت پسوردهای خود استفاده نمایید؛ حالا این ابزار می‌توانند آنلاین و یا آفلاین باشند. آفلاین بودن این ابزار‌ها طبیعتا در حفظ امنیت پسوردهای شما کمک خواهد کرد و خوشبختانه اپلیکیشن مورد نظر ما نیز جزء همین دسته است.

با استفاده از Master Password می‌توانید پسوردهای خود را در آن قرار داده ( تایپ یا حتی کپی کنید) و دسترسی امن و سریعی به آن‌ها داشته باشید. در صورتی که به پسورد خود نیاز داشته باشید می‌توانید مستقیما از داخل برنامه لاگین کرده و یا پسوردها رویت و کپی نماید. همچنین پس از وارد کردن اسم سایت، برنامه خودش یک پسورد طولانی و غیرقابل هک شدن در اختیارتان قرار خواهد داد.

3

4گویا اپ این برنامه را ابتدا بر روی مک تست کرد؛ پس از نصب اپلیکیشن مذکور، نام و پسورد مخصوص ورود به خود را درخواست نمود. تمام این موارد در هارد دراو ذخیره می‌شوند و نیازی به نگرانی برای انتشار آن به صورت انلاین وجود ندارد. سپس برنامه نام و آدرس وب‌سایت مورد نظر ما را پرسید. در پاسخ سایت توییتر را معرفی کرده و آدرس آن (www.twitter.com) را وارد کردیم و برنامه یک پسورد برای آن ساخت. پس از وارد کردن پسورد توییتر خود، این مورد در لیست پسوردها ذخیره خواهد شد.

7خوشبختانه این برنامه کاملا رایگان بوده و امکان وارد کردن پسوردهای نامحدود در آن وجود دارد. Master Password جهت مدیریت پسوردها از یک الگوریتم خاص پیروی می‌کند که امکان ذخیره یک پسورد برای چند سایت مختلف را نیز به کاربران خواهد داد؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه یک پسورد را جهت استفاده از اکانت‌های مختلف قرار ندهید.

همچنین امکان اتصال برنامه بین چند دستگاه – به عنوان مثال مک‌بوک و آیفون/آیپد – نیز وجود دارد و گاربران می‌توانند پسوردهای خود را از هر کدام که بخواهند تغییر دهند و مدیریت نمایند.

Master Password  Off-Line Password Generator   Vault (1)در یک کلام اگر می‌خواهید از پسوردهای پیچیده و غیر قابل هک شدن در اکانت‌های حساس خود نظیر فیس‌بوک و گوگل استفاده نمایید، Master Password شدیدا به کارتان خواهد آمد و امکان ذخیره و مدیریت تمامی این پسوردها را به شما خواهد داد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن اندرویدی این برنامه هم‌اکنون در نسخه‌ی آزمایشی (بتا) به سر می‌برد. برای دریافت این برنامه می‌توانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

لینک دانلود برای ویندوز (جاوا)
لینک دانلود برای مک
لینک دانلود برای آی او اس (آیفون/آیپد)
لینک دانلود برای اندروید
لینک وب‌سایت اصلی سازنده Master Password

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. گویا اپ هر روز در ساعت 17 با معرفی یک ابزار کاربردی در خدمت شما خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. برنامه خوبی معرفی کردی ولی بهترین برنامه مدیریت پسوردها lastpass هستش هم امنیت بالایی داره و می تونه به صورت افزونه در تمامی مرورگر ها نصب بشه یکی از قابلیت های آن میشه دخیره پسورد بعد از هر لاگین (البته با اجازه کاربر) هست که کاربر نیاز نیست دستی پسوردها وارد کنه

    1. نصب بر روی مرورگر به معنای انتشار احتمالی رموز شما در فضای وب است.. اا این برنامه کاملا آفلاین عمل کرده و قابلیت ساخت پسوردهای درهم برهم و ذخیره مستقیم آن‌ها را دارد
      با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *