شرکت اپل به پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در آی‌او‌اس ۱۱ خاتمه می‌دهد

شرکت اپل به پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در آی‌او‌اس ۱۱ خاتمه می‌دهد
  • 1395/11/13
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل، به‌تازگی اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس را منتشر کرده است و تغییرات صورت گرفته، برنامه اپل را برای آینده این سیستم‌عامل با عدم پشتیبانی بیشتر از برنامه‌های ۳۲ بیتی نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

یکی از قدم‌هایی که شرکت اپل به منظور عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ در نسخه‌های آینده سیستم‌عامل آی‌او‌اس برداشته، نمایش یک هشدار به کاربران مبنی بر “کاهش سرعت دستگاه شما در صورت اجرای یک برنامه ۳۲ بیتی” است.

با رونمایی از اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۰٫۳، شرکت اپل به هدف خود نزدیک‌تر شده است و اکنون به کاربران هشدار داده می‌شود که این برنامه در آینده بر روی سیستم‌عامل آی‌او‌اس قابل اجرا نخواهد بود.

هنگامی‌که در سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۰ یک برنامه ۳۲ را اجرا می‌کنید، هشدار “این برنامه، ممکن است سرعت آی‌فون یا آیپد شما را کاهش دهد. توسعه‌دهنده این برنامه، باید برنامه را به منظور ارتقای سازگاری آن به‌روزرسانی نماید” نمایش داده می‌شود. با ارائه اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۰٫۳، پیغام دیگری در هنگام اجرای یک برنامه ۳۲ بیتی نمایش داده می‌شود: «این برنامه نیاز به دریافت یک آپدیت دارد. این برنامه بر روی نسخه‌های آینده از سیستم‌عامل آی‌او‌اس اجرا نخواهد شد.»

پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در آی‌او‌اس ۱۱ خاتمه می‌یابد

آی‌او‌اس 11

با اینکه شرکت اپل در اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۰٫۳ به توسعه‌دهندگان هشدار داده است که باید هرچه سریع‌تر برنامه‌ خود را به‌روزرسانی نمایند، چندان محتمل نیست که پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در نسخه نهایی آی‌او‌اس ۱۰٫۳ خاتمه یابد.

به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل با عرضه آی‌او‌اس ۱۱ در هنگام رونمایی رسمی از گوشی آیفون ۸ در اواخر تابستان سال جاری میلادی، به پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی توسط سیستم‌عامل آی‌او‌اس خاتمه می‌دهد.

به احتمال زیاد، شرکت اپل برنامه‌های خود را برای توقف اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی سیستم‌عامل آی‌او‌اس در WWDC در تابستان ارائه می‌دهد و هم‌چنین، اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل آی‌او‌‎اس ۱۱ دیگر از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد.

با عرضه سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ توسط این سیستم‌عامل متوقف خواهد شد اما هم‌چنین، دستگاه‌هایی که از تراشه ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند، دیگر توسط شرکت اپل پشتیبانی نخواهد شد. از جمله آن‌ها می‌توان به آیفون ۵، آیفون ۵ سی و هم‌چنین، نسل چهارم تبلت آیپد اشاره کرد.

با اینکه این دستگاه‌ها دیگر پشتیبانی نخواهد شد اما کاربران می‌توانند بر روی سیستم‌عاملی که آیفون یا آیپد آن‌ها از آن استفاده می‌کند، هم‌چنان برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نمایند اما این برنامه‌ها دیگر آپدیت نخواهد شد.

ایده برنامه‌های ۶۴ بیتی برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس با عرضه آیفون ۵ اس اجرایی شد و توسعه‌دهندگان در این مدت، فرصت کافی برای به‌روزرسانی برنامه‌های خود به منظور ارتقای سازگاری آن با تغییرات جدید سیستم‌عامل آی‌او‌اس داشته‌اند. به همین جهت، بسیاری از برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، ۶۴ بیتی هستند و از این بابت نباید چندان نگران باشید.

در همین رابطه، باید گفت که در سال ۲۰۱۵ شرکت اپل با اعمال قوانین جدید، سازندگان را مجاب به توسعه‌ برنامه‌های ۶۴ بیتی نمود و ارائه یک برنامه ۳۲ بیتی در فروشگاه اپ استور غیرممکن شد.

در حال‌حاضر، شرکت اپل به این موضوع واکنش نشان نداده است و مشخص نیست که گمانه‌زنی‌های موجود مبنی بر عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در آی‌او‌اس ۱۱ صحت داشته باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *