بهترین های صنعت بازی های ویدئویی در سال 2014: بهترین شوتر سال

بهترین های صنعت بازی های ویدئویی در سال 2014: بهترین شوتر سال
  • 1393/10/8
  • نادر عظیمی
  • 0

با کمی تاخیر با پرونده بهترین های سال 2014 میلادی در زمینه بازی های ویدئویی خدمتتان آمدیم. در اولین بخش، بهتر دیدم که بهترین عناوین سال 2014 در ژانر تیر اندازی اول شخص بپردازیم. پس با گویا آی تی همراه باشید.

می توان سال 2014 (میلادی) را یکی از پر ترافیک ترین سال ها در زمینه انتشار بازی های ژانر شوتر دانست. عناوینی که توانستند با عرضه خود قدم مهمی در به تعالی رسیدن این عرصه بردارند. در ادامه، در بین چند ده عنوان با ارزش به صورت گزیده 3 کاندید انتخاب کرده ایم. این سه کاندید، گلچینی از ده ها عنوان است و به نظرم هر کدام از آن ها می توانند بهترین سال از دید شما کاربران عزیز شوند.

call-of-duty-advanced-warfare-8

Call of Duty: Advanced Warfare

طبق روال هر ساله اکتیویژن، در سال جاری میلادی نیز شاهد عرضه دیگر از نسخه های فرانچز Call of Duty با عنوان Advanced Warfare بودیم. می توان گفت این نسخه نسبت به نسخه پیشین (Ghosts) تغییرات وسیعی کرده و نقطه تمرکز این تغییرات را می توان موضوع اسلحه ها دانست و چنین چیزی پیشبینی می شد، زیرا اینبار شما در سال 2054 قرار دارید. دیگر اکثر وسایل الکترونیکی شده اند. اینبار داستان «ندای وظیفه» نیز نسبت به نسخه پیشین، بهتر عمل کرده بود. داستان COD: Advanced Warfare در سال 2054 شروع می شود و با سیر تکاملی به بازیباز نشان می دهد که یک توتعه بزرگ از سوی گروه تروریستی KVA در راه است. شما در نقش شخصیتی بنام Mitchell قرار دارید که پس از اتفاقاتی به گروه Atlas که یکی از قوی ترین گروه جنگی وقت می باشد، می پیوندید. این نسخه به خوبی نشان می دهد که یک سازنده بزرگ در پشت صحنه خود دارد. شاید جالب باشد بدانید که استودیوی Sledgehammer Games در کارنامه کاری خود همیشه بهترین Call of Duty ها را طراحی کرده و اینبار نیز توانسته بهترین ها را به جامعه بازیباز ها هدیه بدهد.

destiny-33

Destiny

«سرنوشت» (Destiny) نام دیگر کاندید این بخش ماست. به هیچ نحوی نمی توان از عظمت این عنوان چشم پوشی کرد. عنوانی که بر پایه «برخط» ( Online ) می باشد. اما یکی از اتفاقاتی که باعث بزرگ و سپس کوچک شدن این عنوان در اذهان عمومی شد، هایپ سازی های بیش از حد این عنوان بود. عنوانی که توانست بعد از گذشت چند ساعت به 500 میلیون فروش برسد، در کمتر چند روز بازیباز ها را خسته کننده شد. اما باز هم می گویم، نمی توان از عظمت آن چشم پوشی کرد. داستان این عنوان نیز مربوط به بیگانگان می باشد. نکته ای که باعث تفاوت این عنوان با عناوین دیگر در این ژانر می شود، ایده پردازی نوین است. داستان و گیم پلی بازی هر چه کسل کننده باشد، اما بزرگ است. اسلحه هایی که در «سرنوشت» به کار می رود نیز یکی از عوامل جذاب شدن آن برای شما می شود. گرچه این عنوان در زمان عرضه خود، مشکلات را به دوش می کشید اما بعد از گذشت چند روز و با انتشار «بروز رسانی» های پیاپی توانست اکثر مشکلات را حل کند. از دیگر نکات مثبت این عنوان می توان به گرافیک چشم نواز آن به خصوص در پلتفرم های نسل هشتم ( Xbox One و PlayStation 4 اشاره کرد). در کل استودیوی Bungie که طرفداران کنسول های مایکروسافت به خاطر سری عناوین Halo خطرات متعددی از آن در ذهنشان دارند، نَـتواسنت به بهترین شکل، پرخرج ترین پروژه -عرصه بازی های ویدئویی- را تحویل بازیباز ها بدهد؛ اما نباید از بزرگی این عنوان چشم پوشی کرد.

far-cry-4-

Far Cry 4

Far Cry جزو معدود بازی هاییست که چه جامعه سینمایی و چه قشر معمولی آدم ها توانسته اند با نسخه سوم آن خاطرِ سازی های متعددی انجام دهند. حال بعد از گذشت دو سال از عرضه Far Cry 3، یوبی سافت که امسال سال خوبی را نداشت اقدام به عرضه نسخه چهارم آن کرد. نسخه ای که از هر لحاظ بی نظیر است. شما در Far Cry 4 به یک سرزمین خیالی در هیمالیا (Kyrat) سفر می کنید و با اتفاقات متفاوتی رو به رو می شوید. Ajay Ghale ( شخصیت قابل بازی ) برای ادای دین مادرش، طبق وصیت او به Kyrat می آید تا خاکستر جنازِ مادرش را در مکانی بنام Lakshmana پخش کند. اما این ادای دین با اتفاقاتی پیوند می خورد که Ghale هیچگاه فکرش راهم نمی کرد. در این نسخه نیز شما با یک شخصیت منفی بنام Pagan Min رو به رو هستید، اما به هیچ وجه نمی توان آن را با دیوانه ترین شخصیت بازی های ویدئویی، یعنی Vass که توانست Far Cry 3 را یک تنه بالا بکشد، مقایسه کرد. در کل Far Cry 4 نیز توانست فرمول Far Cry 3 را تکرار کند و موفق به کسب نظرات مثبت متعددی شود.

حال همه چیز در دستان شماست؛ کدام را انتخاب می کنید؟

[poll id=”3″]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *