موبایل هایی که بیشترین میزان باتری را نسبت به اندازه خود دارند

موبایل هایی که بیشترین میزان باتری را نسبت به اندازه خود دارند
  • 1393/10/23
  • مجتبی
  • 2

تلفن هوشمند Honor 6 Plus از شرکت هوآوی با توجه به ضخامت بسیار کم خود یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپرساعتی را در دل خود جای داده است. در حقیقت نسبت صفحه نمایش این دستگاه به اندازه کل آن ۷۳ درصد است و تولید کنندگان این محصول دومین باتری غول پیکر موجود در موبایل های تولید شرکت های چینی را برای تلفن هوشمند یاد شده مورد استفاده قرار داده اند.

اما شاید بپرسید که طبقه بندی تلفن های هوشمند برای اینکه مشخص گردد کدامشان باتری بیشتری را به کاربر ارائه می دهند بر چه اساسی است؟ رتبه بندی موجود توسط شرکت هوآوی و بر اساس میزان ظرفیت باتری بر حسب میلی آمپرساعت و نسبت اندازه کل دستگاه صورت گرفته است.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

جای تعجب ندارد که محصولات ساحت شرکت هوآوی در این رتبه بندی جایگاه های اول را از آن خود کرده اند! اولین تلفن هوشمندی که پس از موبایل های هوآوی در این رتبه بندی قرار گرفته، Xperia Z3 از شرکت سونی است و با داشتن یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپرساعتی جایگاه پنجم لیست را به خود اختصاص داده است. البته بر اساس نوع امتیازبندی شرکت هوآوی، تلفن های هوشمند Honor 6 با صفحه نمایشی ۵ اینچی، Honor 6 plus با صفحه نمایش ۵/۵ اینچی، Mate7 با صفحه نمایش ۶ اینچی و در نهایت Ascend P7 با صفحه نمایش ۵ اینچی به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب کرده اند.

حال سوال دیگر این است که آیا می توان به چنین رتبه بندی ای اطمینان کرد و بر اساس آن در مورد باتری موبایل ها اظهار نظر نمود؟ بر اساس تست عمر باتری ای که وب سایت معتبر فون آرنا برای تلفن های هوشمند انجام داده، Xperia Z3 و بعد از آن Mate7 و سپس MX4 Pro مقام های اول تا سوم را کسب نموده اند.

بر اساس تست باتری فون آرنا ۱۰ تلفن همراه برتر در این زمینه همه بیش از ۹ ساعت کار مداوم را در حالیکه صفحه نمایش هم روشن بوده، دوام آورده اند. البته تست یاد شده هنوز برای دو دستگاه Honor 6 و honor 6 plus انجام نشده و مشخص نیست این دو محصول چه رتبه ای را در این لیست کسب می کنند. شاید نسبت اندازه باتری به اندازه موبایل و نیز میزان ظرفیت آن عامل خوبی برای مقایسه باتری این دستگاه ها باشد اما عمر باتری واقعی را با کردن روزمره می توان بخوبی دریافت.

در تصویر زیر می توانید رتبه بندی شرکت هواوی را در مورد باتری تلفن های هوشمند ببینید.

Huawei-battery-size-to-chassis-volume-table

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. ممنون. اصلاح شد اصلش ۳۶۰۰ میلی آمپرساعتیه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *