کوالکام یکی از بزرگترین مشتریانش را از دست خواهد داد! آیا پای گلکسی اس ۶ در میان است؟

کوالکام یکی از بزرگترین مشتریانش را از دست خواهد داد! آیا پای گلکسی اس ۶ در میان است؟
  • 1393/11/9
  • مجتبی
  • 0

کوالکام گزارشت مالی اولین سه ماهه سال ۲۰۱۵ خود را اعلام نموده و بیان داشته که درآمد این شرکت در طی بازه زمانی یاد شده ۲ میلیارد دلار بوده و درآمد عملیاتی خود را هم ۲/۱ میلیارد اعلام کرده است. اما این تولید کننده پردازنده، گفته که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ بخشی از فروش خود را از دست خواهد داد. یکی از دلایل این امر احتمالا مشکلات پیش آمده در خط تولید پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ است که ظاهرا با شرایط فعلی نمی تواند در برخی از پرچمداران ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار بگیرد.

کوالکام هیچگونه جزئیاتی درباره‌ی مشکل یاد شده اعلام نکرده اما اخیرا شنیده ایم که سامسونگ قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۶ استفاده نکند. این امیر صرفا فقط به خاطر مشکلات پردازنده یاد شده نیست و ظاهرا دلیل دیگر آن وجود چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ اکتا ساخت خود سامسونگ، که از فناوری ۱۴ میلیمتری بهره می برد. امروز شرکت با توجه به خبر منتشر شده امروز توسط کوالکام، می توان به نوعی آن را مهر تاییدی بر گفته‌ی فوق دانست که اسنپدراگون ۸۱۰ و گلکسی اس ۶ با یکدیگر نخواهند بود!

اسنپدراگون ۸۱۰ قبلا در تلفن هوشمند LG G Flex 2 و Mi Note Pro شیائومی مورد استفاده قرار گرفته. سایر تولیدکنندگان بزرگ تلفن های هوشمند نیز مطمئا در آینده از این پردازنده استفاده خواهند کرد. اما آنطور که از شواهد و اخبار و شایعات بر می آید سامسونگ قرار نیست در گلکسی اس ۶ مدلی با پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ را تولید کنید. که این یعنی میلیون ها واحد از فروش پردازنده یاد شده کم خواهد شد!

خبر خوب اما این است که ظاهرا سامسونگ اهمیتی به این قضیه نداده و برای این شرکت استفاده نکردن از اسنپدراگون ۸۱۰ چندان مهم نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *