15 آنتی ویروس قابل بوت و رایگان, بخش آخر

15 آنتی ویروس قابل بوت و رایگان, بخش آخر
  • 1393/11/13
  • مرتضی بیاتی
  • 0

در بخش اول و دوم این مقاله به معرفی 10 آنتی ویروس قابل بوت و رایگان پرداختیم که در این مقاله به ادامه معرفی این لیست 15 عددی می پردازیم. همچنین اگر به دنبال یک آنتی ویروس مجانی برای سیستم عامل خود می گردبد می توانید این مقاله را مطالعه کنید. با گویا آی تی همراه باشید.

نکته: بصورت کلی برای داشتن یک آنتی ویروس قابل بوت می بایست فایل ISO آن آنتی ویروس را از طریق یک رایانه سالم بروی یک دیسک و یا فلش کپی و سپس آنرا در رایانه آلوده بصورت بوت اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این مقاله مراجعه فرمایید. همچنین توجه داشته باشید که تمامی این برنامه ها رایگان می باشند و از طریق سایت اصلی خود قابل دریافت هستند.

Sophos Bootable Anti-Virus .11

sophos-bootable-antivirusدر این برنامه بجز توانایی انتخاب بین دو نوع مختلف اسکن تقریبا تنظیمات و یا گزینه دیگری در اختیار شما نیست. اگر نوع اسکن پیشنهاد شده را انتخاب کنید (Recommended Scan) این آنتی ویروس بعد از یافتن فایل های مخرب یا می تواند اسم آنها را عوض کند و یا فقط لیست بدافزارهای یافت شده را به شما نشان دهد. اگر نوع پیشترفته اسکن را انتخاب کنید (Advanced Scan) در واقع تمام فایل های آلوده یافت شده را پاک می کند.

همچنین در این برنامه گزینه منو Bash Shell وجود دارد که از طریق آن می توانید بصورت دستی ویروس ها را پاک کنید. این گزینه فقط برای زمانی است که میدانید بدافزارها در کجا قرار دارند.

توجه: گرفتن فایل ISO این آنتی ویروس مراحل پیشرفته ای دارد. لطفا برای دانلود کردن Sophos Bootable Anti-Virus حتما دستورالعمل آن را از داخل سایت اصلی برنامه مطالعه فرمایید.

Trend Micro Rescue Disk .12

rcdclean9این برنامه یکی دیگر از آنتی ویروس های مبتی بر متن است که رابط گرافیکی ندارد و شما برای گشتن درون برنامه می بایست از کلیدهای جهت استفاده کنید. توسط Trend Micro Rescue Disk بسته به مقصود شما, هم می توانید کل سیستم را اسکن کنید و هم یک اسکن سریع (quick scan) انجام دهید.

توجه: هنگامی که Trend Micro Rescue Disk را دانلود می کنید مانند یک فایل نصبی می باشد که دارای یک نرم افزار بوت است. تنها در هنگام نصب انتخاب کنید که بروی USB و یا CD نصب شود.

VBA32 Rescue .13

VBA32 Rescuevba32_rescue نیز رابط گرافیکی ندارد ولی تنظیمات کامل آن شما را راضی نگه می دارد. در این برنامه گزینه های زیادی وجود دارد مانند: انتخاب اینکه کدام درایوها اسکن شوند, تعریف نوع فایل هایی که باید اسکن شوند, امکان اسکن کردن داخل فایل های آرشیو, و مشخص کردن عمل پیشفرض در هنگام یافتن بدافزارها.

همچنین می توانید تنظیمات اسکن اکتشافی را معین کنید و بصورت مستقیم از طریق CD یا فلش VBA32 Rescue را آپدیت کنید. تنها اشکالی که می تواند از این برنامه گرفت نداشتن رابط گرافیکی است.

Windows Defender Offline .14

7635.2این آنتی ویروس قابل بوت متعلق به شرکت مایکروسافت است و دارای یک رابط کاربری کامل می باشد. ازجمله قابلیت های این برنامه می توان به این موارد اشاره کرد: بروزرسانی برنامه بصورت مستقیم از طریق دیسک, دیدن فایل های قرنطینه شده,و خارج کردن فایل ها, فولدرها و یا فرمت ها از اسکن. توسط این آنتی ویروس می توانید سه نوع اسکن کامل, سریع و یا سفارشی را انجام دهید که در اسکن سفارشی می توانید فایل, فولدر و یا درایوی که می خواهید اسکن شود را مشخص کنید.

نکته: توسط ابزار Windows Defender Offline می توانید مستقیم آنتی ویروس را بروی دیسک و یا فلش درایو خود کپی کنید و نیازی به رایت کردن ایمیج برنامه نیست.

Zillya! LiveCD .15

zillya-livecdاین آنتی ویروس می تواند تمام درایو ها و یا فولدرها را اسکن کند ولی قابلیت اسکن کردن تنها یک فایل را ندارد.

Zillya! LiveCD دارای گزینه ای میباشد که توسط آن می توانید معین کنید تنها فایل هایی که بطوربالقوه می توانند خطرناک باشند, مانند فایل های اجرایی, اسکن شوند که این امر باعث صرفه جویی در وقت می شود.

همچنین درون این برنامه ابزاری به نام Zillya! MBR Recovery وجود دارد که بوسیله آن می توانید MBR را اسکن کرده و مشکلات احتمالی بوت سیستم خود را نیز رفع کنید.

Zillya! LiveCD دارای تنظیمات بسیار خوبی است و همچنین رابط کاربرپسندی نیز دارد.

اگر تجربه استفاده از هر یک از این آنتی ویروس ها را دارید لطفا آن را با ما و خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *