هدست واقعیت افزوده پاناسونیک در دست توسعه

هدست واقعیت افزوده پاناسونیک در دست توسعه
  • 1393/11/27
  • مجتبی
  • 0

عمر فناوری واقعیت افزوده زیاد نیست. هدست هایی مانند Gear VR اکنون به بازار عرضه شده و مردم می توانند تجربه کار با این فناوری را با آن احساس کنند. دیگر شرکت ها هم اکنون در حال کار بر روی محصولات خود هستند تا آنها را برای ورود به بازار آماده کنند. Ocolus یکی از این شرکت هاست که در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی خود است. پاناسونیک هم حالا می خواهد در این حوزه از رقبا عقب نماند و اخیرا در رویدادی که در ژاپن برگزار شده خبر از هدست واقعیت افزوده اش داده است.

محصول واقعیت افزوده پاناسونیک از یک صفحه نمایش OLED بهره می رد که دید ۹۰ درجه را برای کاربر فراهم می کند، همچنین دوربین موجود بر روی آن قادر است ویدئوهایی با نرخ ۷۵ فریم بر سانیه را ثبت کند. بخش های جانبه و نوع ساخت و طراحی این دسنگاه هم مانند محصول سامسونگ یا اوکولوس، به نحوی است که براحتی مانند یک هدست بر روی سر قرار می گیرد.

دروبین این هدست واقعیت افزوده با سنسورهای تصویری خود حتی اجازه می دهد تا در حین فیلمبرداری بتوانید عکس هم بگیرید، آن هم در تمامی زاوایا. این نمونه اولیه از این نظر شبیه به هدست Gear VR سامسونگ است. هنگامی که کاربر حرکت کند ساختار این محصول به گونه ای است که این تغییرات و جابه جایی ها را با دید کاربر هماهنگ می کند.

محصول واقعیت مجازی پاناسونیک، همانند Gear VR برا کار با تلفن های هوشمند ساخته نشده. بنابر این شرکت سازنده نگفته که این هدست چه نوعی است و چه چیزی را پشتیبانی خواهد کرد، اما پاناسونیک گفته که می خواهد با استفاده از این تکنولوژی راهی برای انجام و یا دیدن بهتر بازیهای المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ بیابد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *