سر نشینی سونی در صدر دوربین های بی آینه، پس از عزل المپیوس

سر نشینی سونی در صدر دوربین های بی آینه، پس از عزل المپیوس
  • 1393/12/5
  • علیرضا اصغری
  • 0

وقتی صحبت از دوربین های بدون آینه به میان می آید، با وجود این حقیقت که هم اکنون گزینه های زیادی در بازار وجود دارد ولی نام دو برند سونی و المپیوس سریع تر به ذهن خطور می کند. دلیل این مساله این است که بر خلاف تلاش های ناموفق کانن و نیکون در عرصه این نوع دوربین ها، سونی و المپیوس حقیقتا با گزینه های جذابی در طراحی و امکانات به میدان آمده اند.

اگر چه به طور معمول، ‌نیکون در به دست گرفتن سهم بازار ژاپن پیشتاز است، ولی بر اساس آخرین گزارش BCNrankings،‌ به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۴ شرکت سونی تصمصیم گرفت که جای المپیوس را گرفته و با سهم ۳۴.۳ درصد خود را در صدر معرفی کند. در مقابل المپیوس با ۲۳.۳ درصد سهم در بازار، ‌سقوط نسبتا تندی را در مقایسه با سال قبل خود داشت به نحوی که در آن سال سونی ۲۶.۵ درصد و المپیوس ۲۸.۹ درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند.

ولی متاسفانه همین نسبت برای دوربین های DSLR سونی برقرار نیست. جای تعجب ندارد که این محدوده در اختیار دو شرکت کانن و نیکون می باشد. کانن همچنان با در اختیار داشتن ۵۴.۷ درصد سهم از  بازار در مقابل ۳۹.۱ سهم نیکون، پیشتازی خود را ادامه می دهد و در کمال تعجب ریکو با ۴.۵ درصد در رتبه سوم می باشد.

این آمار با زمانی که سونی تنها چند سال پیش و با داشتن ۷.۱ درصد از سهمِ بازار، در رتبه سوم قرار داشت قابل قیاس است. حال با مشاهده جایگزینی این رتبه توسط ریکو با ۴.۵ درصد، می توان نتیجه گرفت که بازار DSLR سونی در ژاپن کاهش محسوسی داشته است.

اگر چه این رتبه بندی تنها مختص ژاپن بوده و لزوما به این معنی نیست که همین ترتیب در سایر نقاط دنیا نیز قابل تعمیم است ولی آیا حقیقتا شما از حکمرانی سونی بر بازار دوربین های بدون آینه متعحب نیستید؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *